הנהלת הרכבת הגישה בקשה דחופה לביזיון ביהמ"ש

(עדכון) - צו המניעה לעובדי הרכבת הוארך עד יום שני, והעובדים קיבלו הוראה לשוב מיידית לעבודה ■ מנכ"ל הרכבת: "מקווה שהתנועה תחודש עד 14:00" ■ נוסעי הרכבת רותחים: "בושה וחרפה לעם שלנו! אין מילים"

במהלך דיון נוסף שנערך הבוקר (ה') בבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב, הורתה השופטת לוועד עובדי הרכבת לשוב לעבודה בהקדם האפשרי, והאריכה את צו המניעה לשביתה עד ליום שני. מנכ"ל רכבת ישראל יצחק (חקי) הראל אמר כי הוא מקווה שתנועת הרכבות תחודש עד השעה 14:00 בצהריים.

הנהלת הרכבת הגישה לפני הצהריים בקשה דחופה לביזיון בית משפט על כך שלמרות צווי המניעה שהוציא בית הדין - השביתה נמשכת.

בשיחה עם חדשות 2 אמר הבוקר הראל: "אני מניח שמהרגע שהם יחזרו תנועת הרכבות תחודש אחרי ארבע שעות. אני מקווה שבאזור השעה 14:00 בצהריים תחודש תנועת הרכבות במידה והעובדים יחליטו לכבד את החוק".

חלבי סולימאן, חבר ועד עובדי הרכבת, אמר הבוקר בראיון לגלי צה"ל כי עובדי הרכבת יכבדו את החלטת בית הדין וישובו לעבודה סדירה. עם זאת, ציין סולימאן: "הרכבת אינה צעצוע ויש המון הכנות לקראת תזוזת הקרונות. יש לנקות את הקרונות ולהביא צוותי איתות, פיקוח וביטחון. אי אפשר להוציא רכבת רק עם נהג קטר".

בשעה זו תנועת הרכבות עדיין מושבתת לחלוטין, ועל פי הערכת חברי ועד הרכבת התנועה לא תתחדש לפחות עד השעה 12:00. "בושה וחרפה לעם שלנו, אין לי מילים, זו לא פעם ראשונה, אני צריכה להגיעה לישיבת מנהלים - ואין", אמרה אחת מנוסעות הרכבת לחדשות 2. "שביתה עכשיו ואני צריך ללכת לאוטובוס", אמר נוסע מאוכזב אחר.

מה קבע בית הדין לעבודה?

שעות ספורות אחרי שעובדי רכבת ישראל הכריזו על שביתת פתע ועצרו עד להודעה חדשה את כל התנועה על גבי המסילות ברחבי הארץ, הוציא לפנות בוקר בית הדין צו מניעה ארעי הקובע כי על העובדים לשוב לעבודה סדירה באופן מיידי.

למרות החלטת בית המשפט, תנועת הרכבות לא חודשה - בשל השעה המאוחרת שבה נערך הדיון וכן עקב מעצרם של תשעה עובדים, בהם בכירים בוועד, בהפגנה שנערכה אמש מול ביתו של יו"ר דירקטוריון החברה, אורי יוגב, במודיעין. בין העצורים גם יו"ר ועד העובדים, גילה אדרעי.

יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי, אמר לחדשות 2 באינטרנט אחרי הדיון: "אנחנו מכבדים את הכרעת בית המשפט, אבל יש קושי להגיע עכשיו לכולם. הכי חשוב זה שקודם כל ישחררו את העצורים, ואחר כך אנו נתכנס ונחליט ביחד מה יהיו הצעדים הבאים שלנו".