כמה באמת מרוויחה יו"ר ועד עובדי הרכבת גילה אדרעי?

"ידיעות אחרונות": אדרעי, שהצהירה כי היא מרוויחה 4,000 שקל בחודש, משתכרת 15-23 אלף שקל בחודש

"אני מקבלת 4,000 שקל בחודש על חצי משרה ועל היותי חברת ועד אני מקבלת 4,000 שקל. זה הכול". את הדברים האלה אמרה לאחרונה גילה אדרעי, יו"ר ועד עובדי רכבת ישראל, בראיון לכלי תקשורת; אלא שבדיקת "ידיעות אחרונות", המפורסמת היום (ב'), מראה כי שכרה בפועל של אדרעי מגיע ל-15 עד 23 אלף שקל בחודש.

לפי בדיקת העיתון, אדרעי זוכה לתשלום נדיב עבור שעות נוספות, אשר מנפח את משכורתה החודשית לסכום של 15-20 אלף שקל בחודש ואף יותר. כך, למשל, משכורתה בחודש פברואר הסתכמה ב-22 אלף שקל: 4,000 שקל שכר בסיס, 70 שעות נוספות שהוסיפו עוד 8,000 שקל למשכורת, תשלומים על הוצאות רכב, טלפון והוצאות נוספות שהוסיפו עוד 5,000 שקל ותשלום המכונה "פרמייה" שהוסיף לה עוד 5,000 שקל.

לפי הדיווח, אדרעי השתכרה בחודש דצמבר כ-14 אלף שקל, בינואר כ-14.5 אלף שקל, במארס 19 אלף שקל ובאפריל 14 אלף שקל.

אדרעי מסרה בתגובה ל"ידיעות האחרונות", כי "צר לי שהנהלת החברה נגררת למקום כל כך נמוך עד שהיא חושפת את תלושי השכר שלי. זה ניסיון להסיט את הדיון הציבורי למקומות לא נכונים". בהקשר לשעות הנוספות אמרה אדרעי: "אני עובדת לפעמים 24 שעות ביממה ללא שינה".

אדרעי נעצרה בשבוע שעבר במהלך הפגנה מול ביתו של יו"ר הרכבת אורי יוגב, יחד עם 8 חברי ועד נוספים, מה שסלל את הדרך לשביתת פתע ברכבת ביום ה' האחרון. בשיחה עם "גלובס" אמרה אדרעי לאחר השחרור מהמעצר: "איך אזרחית כמוני, שמשלמת מסים, לא נתמכת בקצבאות אלא הולכת לעבודה ואפילו חושפת שחיתויות, מוצאת את עצמי בתא מעצר - בזמן שהמושחתים הכי גדולים שעברו על כל החוקים נמצאים בחוץ? אני מצפה עכשיו שהציבור יתעורר ויתמוך בנו".