העליון מחק את ערעור המדינה על הזיכוי בתיק הדסק הצרפתי

זאת לאור בקשה משותפת של הצדדים, בעקבות סיכום ולפיו כל הקביעות הנורמטיביות של בית המשפט המחוזי המצויות בהכרעת הדין בעניינו של החוק למניעת הלבנת הון יבוטלו

בית המשפט העליון מחק אתמול (ד') את ערעורה של פרקליטות המדינה על פסק דינו של בית המשפט המחוזי בתל-אביב, שזיכה את הנאשמים בפרשת הדסק הצרפתי בבנק הפועלים.

זאת לאור בקשה משותפת של הצדדים, בעקבות סיכום ולפיו כל הקביעות הנורמטיביות של בית המשפט המחוזי המצויות בהכרעת הדין בעניינו של החוק למניעת הלבנת הון יבוטלו, ולמחיקת הערעור לא תהיה השפעה, לא מועילה ולא מזיקה, לאף אחד מהצדדים בהליכים משפטיים אחרים.

עו"ד יעל גרוסמן, שייצגה בתיק את קרן ללום, הביעה התנגדות למחיקת הקביעות הנורמטיביות של בית המשפט המחוזי בנוגע להליכי הטמעתו של החוק לאיסור הלבנת הון.

השופטים מרים נאור, סלים ג'ובראן ויצחק עמית לחצו על נציג הפרקליטות, המשנה לפרקליט המדינה לאכיפה כלכלית, עו"ד יהודה שפר, להסכים למחיקת הערעור - ובסופו של דבר הושגה הסכמה.

הנאשמים בפרשת הדסק הצרפתי הם עובדי בנק הפועלים קרן ללום, דוד אבוטבול וכן לקוחות הבנק, אזרחי צרפת אלכסנדר גאווי, פלורנס מאשה-גאווי וחברת רנקו אסוסיאטס, שהתאגדה בפנמה שבבעלות בני-הזוג גאווי.

בכתב האישום נטען כי ללום ואבוטבול ייעצו לבני-הזוג גאווי ולחברת רנקו כיצד להפקיד כספים ולרשום את הבעלות בחשבונות, באופן שיחמקו מחובת הדיווח שבחוק.

בדצמבר 2009 זיכה השופט חאלד כבוב מבית המשפט המחוזי בתל-אביב את הנאשמים בכל סעיפי האישום, מחמת הספק, וזאת בין היתר בשל טענה של אכיפה סלקטיבית, במסגרת טיעון הגנה מן הצדק, ולאור הליכי הטמעתו של חוק איסור הלבנת הון בקרב אנשי בנק הפועלים.

הפרקליטות עירערה כבר בינואר 2010 לבית המשפט העליון על הזיכוי, וזאת, לטענתה, "משום שסברנו כי בשל האינטרס הציבורי במאבק בהלבנת הון, ראוי להבהיר בהלכה מפי בית המשפט העליון כי בעובדות שהוכחו באישום זה מן הדין היה לקבוע כי בוצעו מעשי המירמה כפי שהוכחו, ומשכך להרשיע בעבירה לפי החוק". (ע"פ 734/10).

מבנק הפועלים נמסר בתגובה כי "הבנק מברך על החלטת בית המשפט העליון. הבנק האמין לאורך כל הדרך בחפותה של הגברת ללום, והוא מביע סיפוק מכך שבית המשפט שם קץ לפרשה זו. כל עובדי הבנק שהוגשו נגדם כתבי אישום מאז נפתחה החקירה ב-2005, וניתן פסק דין בעניינם, זוכו לחלוטין מכל אשמה".