נוחי דנקנר בוחן השתתפות במכרז על ערוץ החדשות הייעודי

מדובר בערוץ חדשות שיעבוד על-פי המודל של ערוץ 9 וערוץ 24 ■ לאחרונה השלים דנקנר את דריסת הרגל הראשונה שלו בעולם התקשורת לאחר שרכש 61% מעיתון "מעריב"

נוחי דנקנר, העומד בראש קבוצת איי.די.בי, בוחן השתתפות במכרז על ערוץ החדשות הישראלי הייעודי. בתקופה האחרונה נערכו בדיקות מטעם גורמים בקבוצה בנושא. גורמים בקבוצה אומרים כי טרם נערכה ישיבה מוסדרת בנושא, אולם הוא מצוי על השולחן. המכרז לערוץ החדשות טרם פורסם על-ידי מועצת הכבלים והלוויין.

בשבועות האחרונים השלים דנקנר את דריסת הרגל הראשונה שלו בעולם המדיה הישראלי, לאחר שרכש 61% מהעיתון "מעריב". לאור העובדה כי כיום "מעריב" אינו אחד משני העיתונים המובילים בישראל, בחשיפתם על-פי סקר TGI, אין כל מניעה רגולטורית לפיה דנקנר יוכל לטול חלק בקבוצה שתתמודד במכרז החדשות הייעודי.

כמוהו יוכלו לקחת חלק במכרז גם בעלי מניות מיעוט בזכייניות הטלוויזיה ובהם יצחק תשובה (קשת), שלא עשה כל צעד אופרטיבי בכיוון, או אביב גלעדי (רשת).

גלעדי כבר הודיע כי קבוצת RGE בבעלותו תתמודד במכרז ואף מינה את אבי בר, לשעבר מנהל ערוץ הספורט, להוביל את הקבוצה בהערכות ובהתמודדות. עוד הביעו עניין בהתמודדות קבוצות בשוק התקשורת כמו "סלוצקי אפיקי תקשורת", וערוץ 9 דובר הרוסית.

מדובר בערוץ חדשות שיעבוד על-פי המודל של ערוץ 9 וערוץ 24 ויפעל מתוקף רישיון של משרד התקשורת, באמצעות מועצת הכבלים והלוויין. הוא אף צפוי לעלות על פלטפורמת העידן +.

על-פי המודל הכלכלי המתוכנן לערוץ, הוא אמור להתפרנס משידור פרסומות. הדבר מעלה חשש בקרב גורמים רבים כי מציאות זו תהפוך אותו לערוץ לא כלכלי, שכן המודל השריר בעולם באשר לערוצי חדשות, הוא שהם מתפרנסים בעיקר משילוב של פרסום ודמי מנוי.

הדבר מותיר את הדרך בעיקר לאילי הון משמעותיים כדוגמתו של דנקנר וקבוצות תקשורת מבוססות ואיתנות כלכלית.

דובר איי.די.בי סירב להגיב.