ביהמ"ש מאיץ את פינוי שדה דב: דורש דיווח כל 4 חודשים

ההחלטה התקבלה במסגרת דיון בבקשת מנהלי הגוש הגדול בת"א לקידום תכנון הגוש ובבקשתם להורות למדינה למלא את חובותיה לפינוי שדה דב למיקסום זכויות הבנייה במתחם

המדינה תדווח לבית המשפט אחת ל-4 חודשים על התקדמות הפעולות לפינוי שדה דב, לקראת קידום תכנונו התקוע של הגוש הגדול בתל-אביב - כך הוחלט בבית משפט השלום.

ההחלטה התקבלה במסגרת דיון בבקשת מנהלי הגוש הגדול לקידום תכנון הגוש ובבקשתם להורות למדינה למלא את חובותיה לפינוי שדה דב למיקסום זכויות הבנייה במתחם.

מנהלי הגוש הגדול ממונים מטעם בית המשפט על ניהול המתחם, והם מייצגים אלפי בעלי קרקעות בשטח, שפוטנציאל הבנייה בו מוערך בכ-25-30 אלף יחידות דיור.

עם המנהלים נמנים עורכי הדין רחל זכאי, משה ליפקה, אליהו מינקוביץ, גלית רוזובסקי וד"ר מיכאל שפטלר.

בהודעה לבית המשפט בינואר 2008 חזרה המדינה על מחויבותה להתחיל לפעול לפינוי שדה דב מהיום הראשון שבו נכתב ההסכם. בתוספת להסכם התחייבו בעלי הקרקעות לתת למדינה 50% מזכויות הבנייה, בתמורה להתחייבות המדינה לשתף פעולה עם מנהלי הגוש לקידום התכנון ולמיקסום זכויות הבנייה.

אלא שבבקשה שהגישו המנהלים לבית המשפט הם מציינים כי כ-3.5 שנים לאחר חתימת התוספת וכ-3 שנים מעת אישורה על-ידי בית המשפט לא נעשה הרבה מצד המדינה.

בדיון בשבוע שעבר ביקשה השופטת מיכל רובינשטיין לקבוע זמן סביר לקיום התחייבויות המדינה. "לא ייתכן לבוא אחרי 3.5 שנים ולומר לנו הבעלים - המתינו, אנחנו לא יודעים מה זה זמן סביר", היא אמרה.

השופטת קבעה כי מוסכם שהמדינה מתחייבת ללוות את הכנת נוסח אישור דוח ועדת גנות בזמן סביר ולמסור דיווח כל 4 חודשים לבית המשפט על התקדמות הפעולות שננקטו ויינקטו לקידום פינוי השדה.

בנושא בקשתם של המנהלים לקידום התכנון בגוש הגדול, קבעה השופטת כי דיון בנושא יתקיים בנוכחות מוסדות התכנון והמדינה בתחילת החודש הבא.