מפגיני האוהלים: "נתניהו משקר; איננו מטומטמים"

(עדכון) - מארגני המחאה מגיבים במסיבת עיתונאים לתוכנית נתניהו לשוק הנדל"ן: "נתניהו לא מבין מה קורה כאן ולא מבין עם איזה כוח הוא מתמודד" ■ "תוכניותיו הן הונאה והמשך של מדיניות צינית"

"נמשיך את המאבק על מחירי הדיור. במוצאי השבת הקרובה אנחנו מתכננים גל תהלוכות ועצרות מחאה בו-זמני ב-5 ערים שונות בארץ. אנחנו דורשים מביבי מהלכים של צדק חברתי, ולא ההונאה שהציג במסיבת העיתונאים שלו מוקדם יותר", כך אמרו היום (ג') ראשי מחאת האוהלים כתגובה לתוכנית החירום של נתניהו לשוק הנדל"ן, במסיבת עיתונאים שכינסו בת"א. מארגני המחאה קוראים בפייסבוק למפגינים לבוא להשתתף בתהלוכות במוצאי השבת הקרובה.

דפני ליף, מראשי מחאת האוהלים, אמרה כי "לפי המצגת הצבעונית של נתניהו והפתרונות שהוא הציג, ניתן לומר שהוא פשוט לא מבין מה קורה כאן ולא מבין עם איזה כוח הוא מתמודד".

לדברי ליף, "נתניהו שכח שלא נולדנו אתמול, תוכניותיו הן הונאה והמשך של מדיניות צינית, וכעת הוא מחריף אותה ומשקר לעם כשהוא מציג אותה כפיתרון. אנחנו דוחים את ההצעות של נתניהו ושריו ונמשיך במאבק".

עוד הוסיפה, כי "שר המסים יובל שטייניץ אמר עלינו לפני כמה ימים שלא כולם יכולים לגור בפנטהאוזים בת"א. אני רוצה להזכיר לו שהמהפכה שלנו החלה ביום בו החלה המהפכה הצרפתית, ואני רוצה לומר לשטייניץ - אנחנו לא רוצים עוגות אלא לחם, אנחנו לא רוצים פנטהאוזים, אנחנו פשוט רוצים דירות. אנחנו לא רוצים דיור בר השגה - אנחנו רוצים עתיד בר השגה".

סתיו שפיר, גם היא מראשי המחאה, תקפה בחריפות את חוק הווד"לים של נתניהו ואמרה: "מדובר במהלך שייטיב עם הקבלנים על פני דורשי הדיור. הממשלה חושבת שאנחנו מטומטמים ולא יודעים לקרוא, אבל למדנו את החוק הזה והסקנו כי הקבלנים הם שיפיקו את מירב ההטבות ממנו".

"נתניהו מנהיג מדיניות של הפרד ומשול, מציע לסטודנטים פתרונות לתחבורה הציבורית אך לא פותר מצוקות אמיתיות של אימהות חד הוריות ומצוקות של קשישים. על כך, יש לומר 'לא' לתוכנית נתניהו".

עימותים באוהלים

עימותים פרצו בצהריים (ג') בין תושבי מאהל המחאה בשדרות רוטשילד בת"א בשל מחלוקת על המשך המחאה. מארגני המחאה יכנסו בצהריים מסיבת עיתונאים בה יגיבו לראשונה לתוכנית שהציג היום רה"מ בנימין נתניהו.

התגובות הראשוניות ממאהל המחאה בת"א לא היו אוהדות לתוכנית נתניהו. "ביבי מנסה לשחד את הסטודנטים כדי לפלג בנינו - וזה לא יצליח לו", אמר ברק סגל, ממשתתפי המחאה ומיושבי האוהלים בת"א בשיחה עם "גלובס". לדבריו, "הסטודנטים לא יתפתו לשוחד הזה ולא ייקנו את להצעות המעליבות שלו. זהו ניסיון מרגיז להחליש את המחאה ולעשות לה דה-לגיטימציה, ותו לא".

"העובדה שרוב קרקעות הלאום נמצאות בבעלות המדינה אינה כשל שוק אלא ערך ציוני, חברתי וסביבתי. נתניהו מציע להעביר את קרקע המדינה לידי יזמים ותאגידים בחינם, בעוד שעל המדינה לא להפריט את מקרקעי ישראל, אלא לנהל אותם באופן חברתי, לבנות דיור ציבורי ועוד".

עוד תגובות מיושבי האוהלים דיברו על כך שהתוכנית של נתניהו הוא פיתרון מצומצם. "ההטבות לסטודנטים זה פיתרון סקטוריאלי קטן. המחאה היא מחאה גורפת כלל ארצית וכלל סקטוריאלית ומה שנתניהו מציע לא מספיק בכלל!", אמרו ל"גלובס" המוחים.

לגבי התוכנית של נתניהו להוזיל את התחבורה למשך שנה ניסיון, המפגינים אמרו כי "גם אם נוכל להתנייד בקלות ובזול בארץ, זה לא יוזיל כהוא-זה את הדירות, וזה עוד ניסיון שוחד של ראש הממשלה לסטודנטים".

תוכנית החירום של נתניהו
 תוכנית החירום של נתניהו