טרישה מאותת: רכישת אג"ח של איטליה וספרד תחל בקרוב

לאחר דיון חירום של בכירי הבנק המרכזי האירופי, מסר טרישה: "הבנק יטמיע באופן אקטיבי" התוכנית לרכישת אג"ח ■ יו"ר ה-ECB קרא גם להאיץ הפעילות בשוק האג"ח המשני

נגיד הבנק המרכזי האירופי, ז'אן-קלוד טרישה, אמר אתמול כי הוא מוכן להתחיל לרכוש אג"ח ממשלתיות של איטליה וספרד, במטרה לרסן את משבר החוב ביבשת - כך מדווחת הבוקר (ב') סוכנות "בלומברג".

זאת, לאחר שאתמול קיימו בכירי הבנק המרכזי האירופי (ECB) דיון חירום בשעות הערב, בדבר משבר החוב במרחב האירו. בהודעה שנמסרה בשמו שם טרישה לאחר הדיון, נמסר כי "הבנק המרכזי מברך את מאמציהן של שתי הממשלות לצמצם את הגירעון הממשלתי".

טרישה: להאיץ הפעילות בשוק האג"ח המשני

כמו כן, נמסר כי הבנק המרכזי האירופי "יטמיע באופן אקטיבי" את התוכנית לרכישת אג"ח ממשלתיות של איטליה וספרד. בנוסף, קרא טרישה לכל ממשלות גוש האירו לעקוב אחר הצעדים עליהם סוכם ב-21 ביולי - עת גובשה תוכנית החילוץ ליוון בהיקף של 159 מיליארד אירו - אשר ביניהם, צעד המאפשר לקרן הייצוג האירופית (EFSF) להעניק ריביות נמוכות למדינות פריפריאליות ביבשת, כדי להאיץ את הפעילות בשוק האג"ח המשני.

כך נזכיר, קבע בין היתר ההסכם שגובש ב-21 ביולי כי קרן הייצוג תורשה להעניק הלוואות בריביות נמוכות יותר של 3.5% לעומת 4.5% בעבר (במקרה של יוון), ולתקופות ממושכות יותר של 15 שנה לעומת 7.5 שנה עד כה. זאת - למדינות כגון יוון, אירלנד ופורטוגל - אשר יסייעו להן כאמור, להגדיל את ההון בבנקים כך שיוכלו לפעול בשוק האג"ח המשני. (לסיפור המלא)

נזכיר כי הפרסום המדובר מגיע לאחר שבשבוע שעבר דווח כי הבנק המרכזי האירופי יחל לרכוש אג"ח ממשלתיות של איטליה וספרד, ברקע עליית תשואות האג"ח המדוברות לרמות הקרובות ל-7%. (לסיפור המלא)