הבנק המרכזי באירופה צפוי להתכנס היום לדיון חירום

על פי מקורות יודעי דבר, נשיא הבנק המרכזי באירופה, ז'אן קלוד טרישה, מעוניין בקבלת החלטה סופית היום בשאלה האם לרכוש את האג"ח הממשלתיות באיטליה

החששות מפני התפשטות משבר החוב באירופה, ממשיכים לטלטל את השווקים: הבנק המרכזי באירופה יתכנס היום (א') בשעה 19:00 (שעון ישראל) לדיון חירום בכדי לדון במשבר החוב במרחב האירו, כך מדווחים מקורות שונים בתקשורת. נציגי הבנק המרכזי באירופה טרם הגיבו לדיווחים. על פי הדיווחים צפויים להיפגש ראשי הבנקים המרכזיים ממדינות ה-G-7.

על פי מקורות יודעי דבר, נשיא הבנק המרכזי באירופה, ז'אן קלוד טרישה, מעוניין בקבלת החלטה סופית היום בשאלה האם לרכוש את האג"ח הממשלתיות באיטליה במטרה לבלום את המשבר.

החששות באירופה עדיין ניכרים ומשפיעים על המשקיעים ברחבי היבשת. החשש המרכזי הוא מפני התפשטות המשבר למדינות הגדולות - איטליה וספרד.

איטליה היא בעלת שוק האג"ח השלישי בעולם (אחרי ארה"ב ויפן) על פי הערכות הרווחות בגרמניה, המנכנון של המוסדות האירופאיים להצלת מדינות ע"י תוכניות חילוץ אינו מספיק כדי להציל את איטליה.

מטרת הכינוס היום הוא להרגיע את השווקים מפני התפשטות משבר החוב באירופה על רקע הורדת הדירוג בארה"ב. באירופה מוטרדים בעיקר על רקע הורדת הדירוג בארה"ב "אירופה נמצאת במצב מאוד מסוכן, הירידה בדירוג של ארה"ב עלול לזעזע עוד יותר את כולם", אמרראש חטיבת המחקר המאקרו ב-ABN באמסטרדם.