פרטוק דחה הצעה לשמש כראש מערך ההסברה של נתניהו

דובר עיריית ת"א לשעבר, הלל פרטוק, דחה את ההצעה לדברר את ראש הממשלה ■ ראש מערך ההסברה יועז הנדל הציע לפרטוק את התפקיד, אולם זה טען כי הוא בוחן הצעות בשוק הפרטי

דובר עיריית תל-אביב-יפו לשעבר, הלל פרטוק, דחה הצעה לשמש כראש מערך ההסברה של ראש הממשלה בנימין נתניהו - כך נודע ל"גלובס". ראש מערך ההסברה החדש בלשכת ראש הממשלה, יועז הנדל, שהחל בהקמת מערך דוברות חדש, נפגש בימים האחרונים עם פרטוק והציע לו את התפקיד, אולם לאחר לא מעט התלבטויות דחה פרטוק את ההצעה בטענה כי הוא בוחן הצעות בשוק הפרטי.

גם במתכונתו החדשה של מערך ההסברה יישאר רוני סופר בתפקיד דוברו של ראש הממשלה וסגנו של הנדל.

לפי התוכנית החדשה המתגבשת בלשכת ראש הממשלה, יופרד מערך האסטרטגיה ממערך הדוברות וההסברה של ראש הממשלה. מערך ההסברה כפי שהוא קיים כיום הוקם רק לפני כשנתיים, עם כניסתו של ניר חפץ לתפקיד יועץ התקשורת של ראש הממשלה. אולם עם עזיבתו של חפץ התברר כי מערך הדוברות וההסברה עסק בטיפול בתקשורת השוטפת, היומיומית, ופחות באסטרטגיה ובחשיבה לטווח הארוך.

הנדל, שנכנס בימים האחרונים לתפקידו, ביקש לערוך את השינוי, שכן על-פי תפיסתו יש לפצל בין שני האגפים. הנדל עצמו צפוי לעמוד בראש מערך האסטרטגיה, ואילו הדובר החדש ייכנס לנעליו של גידי שמרלינג, שעוזב את הלשכה וישמש כראש מערך ההסברה.

לו היה פרטוק נענה להצעה, היה מדובר בחילופי תפקידים בין ראש ממשלת ישראל לראש עיריית תל-אביב: שמרלינג עוזב את תפקידו לטובת תפקיד דובר ראש עיריית תל אביב-יפו שעזב פרטוק, ואילו זה האחרון היה נכנס לתפקיד ראש מערך ההסברה שעוזב שמרלינג.

מעדיפים את המגזר הפרטי

באחרונה עלה שמו של פרטוק לכותרות לאחר שבתום חודשיים בלבד בתפקיד דובר משטרת ישראל הודיע למפכ"ל, יוחנן דנינו, כי הוא פורש מתפקידו. זאת, לאחר שדנינו לא ראה עין בעין את השינויים שפרטוק רצה לבצע במערך הדוברות של המשטרה ולהתאימם למציאות התקשורתית החדשה בישראל.

פרטוק סירב לאשר את הידיעה, ואמר: "אני אדם פרטי, ואינני נדרש לדווח על הפגישות המקצועיות שאני מקיים".

בלשכת ראש הממשלה נעשה גישוש גם עם יועץ התקשורת של אהוד ברק לשעבר, רונן משה, כיום יועץ אסטרטגי ובעל חברה משותפת עם אדלר-חומסקי. בלשכה ביקשו לבדוק את האפשרות שיסכים לשמש דוברו של נתניהו, אולם משה העדיף להישאר במגזר הפרטי.

משה ביקש שלא להגיב.