בשורה לתושבי רמת השרון: 420 יחידות דיור חדשות

התוכנית תצא לדרך בעקבות הסכמה בין המינהל, נציגי עיריית רמה"ש ונציגי התעשייה הצבאית ■ למעלה ממחצית הדירות בפרויקט ייועדו לזוגות צעירים

תוכנית לבניית 420 יחידות דיור ברמת השרון עתידה לצאת לדרך בקרוב בעקבות הסכמה שהושגה בין המינהל, נציגי עיריית רמת השרון ונציגי התעשייה הצבאית. למעלה ממחצית הדירות בפרויקט ייועדו לזוגות צעירים.

מדובר בתוכנית רש/214/ב/1, שתכנונה החל עוד בתחילת שנות ה-90 ואף אושרה סופית בדצמבר 2009. לאחר דיון שהתקיים במחוז תל אביב של מינהל מקרקעי ישראל, בראשות ממלא מקום מנהל המינהל, עו"ד רונן כהן-שור, ובהשתתפות נציגי עיריית רמת השרון והתעשייה הצבאית, הוחלט כי כבר בינואר הקרוב ייצא המכרז על התוכנית המדוברת.

הסיבה שהתוכנית טרם יצאה לפועל היא תנאי שהופיע בה, הקובע שטרם פרסום המכרזים צריכה העירייה להגיע להסכם עם התעשייה הצבאית. עוד נקבע בתוכנית, שאם היא לא תיושם תוך 3 שנים מאישורה היא תבוטל.

ל"גלובס" נודע כי במהלך דיונים בין מינהל מקרקעי ישראל לנציגי העירייה ותע"ש, הצליחו הצדדים לגשר על כל המחלוקות מלבד אחת: האקוסטיקה בשכונה המיועדת במזרח העיר. לפי הנחיית מ"מ מנהל המינהל, ימונה מהנדס בורר והבעיה תיפתר תוך 30 יום.

במקביל, החליטו בעירייה לשנות את התוכנית כדי שתכלול גם יחידות דיור קטנות. במקום 350 יח"ד שהיו מתוכננות במקור תובא לאישור הוועדה המקומית תוכנית לבניית 420 דירות כש-51% מתוכן יהיו דירות קטנות בשטח שלא יעלה על 85 מ"ר. אישור תוכנית זו הוא בסמכות הוועדה המקומית והעירייה עתידה לאשר את השינוי תוך 30 יום.

יש לציין כי יהיה זה השיווק הראשון שייצא תחת ידיו של מי שמנהל היום את מינהל מקרקעי ישראל עד שיימצא מחליף קבוע לראש המינהל היוצא ירון ביבי.

ראש עיריית רמת השרון, איציק רוכברגר, התייחס לפרויקט ואמר: "יש צורך ממשי לדאוג לצעירים שלנו כדי שיוכלו לבנות את ביתם ביישוב. הנושא נמצא אצלנו בראש סדר העדיפויות. אנו פועלים בנחישות ובמלוא המרץ לקדם את התוכנית, והיום אנו אנשי בשורות, עם הגדלת מספר יחידות הדיור בפרויקט ל-420, שמחציתן תהיינה דירות קטנות וזולות יותר בשוק החופשי, שיתאימו לזוגות הצעירים".