סוני אריקסון אקספריה פליי - ייעודי לגיימרים

בשורה התחתונה: למרות שהפליי הוא בסך הכל מכונת משחקים ניידת לא רעה למי שרוצה חיבור עם סמארטפון, הבעיה שלו שהוא שוקל 175 גרם - קצת כבד

הטלפונים הסלולריים מנהלים כבר מספר שנים רומנים קצרים עם עולם הגיימינג. מדובר במערכות יחסים המולידות מכשירים ייעודים לשחקנים. מערכות היחסים לא תמיד מצליחות, אבל תמיד יש ניסיונות חוזרים. סוני אריקסון היא האחרונה להשיק טלפון ייעודי לגיימרים - Xperia Play.

משחקים: סוני אריקסון החליטה עם הפליי לנצל את מותג המשחקים הביתי של סוני - פלייסטיישן. החברה השיקה עם הדגם הזה בפעם הראשונה מכשיר המגיע עם תו תקן ייעודי של פלייסטיישן. בנוסף, לפליי יש מערכת כפתורים שלמה המיועדת רק לעולם המשחקים. הכפתורים האלו מובנים בחלק הפנימי של הטלפון, כאשר הם נשלפים בהחלקה (תצורת סליידר). מבנה הכפתורים דומה לזו של ידית המשחק בפלייסטיישן, ככה שהמשתמשים בקונסולה של סוני ישר ידעו איך לשחק במכשיר הזה.

השאלה הגדולה היא עד כמה כיף לשחק במכשיר הזה, הכולל מסך בגודל 4 אינץ'? התשובה תלויה בהרגלי המשחק שלכם.

מבחינת גרפיקה, מדובר אולי ברמה הדומה לזו שבפלייסטיישן 1 או במקרה הטוב ל-2. מצד שני, היכולות לשחק עם הכפתורים המרווחים והנוחים, מספקת חוויית משחק טובה מאוד.

מבחינת מבחר משחקים, המכשיר מגיע עם מספר כותרים, כמו: פיפא 2010 וסימס 3. כמו כן, יש כאן אימולטור שמציג משחקים ישנים, כאשר המכשיר מגיע עם הכותר קראש בנדיקוט. באופן כללי, ממשק המשחקים לא מאוד מסודר. יש ממשק למשחקים ייעודים למכשיר ויש את האימולטור. מעבר לזה, יש כותרים רגילים שהותאמו לטלפוני מערכת ההפעלה של גוגל - אנדרואיד (גרסה 2.3.3) עליה פועל הטלפון הזה. חלק מהמשחקים שהורדו מחנות האפליקציות - מארקט של גוגל, בכלל לא יודעים לעבוד עם כפתורי המשחק כאן.

הורדת המשחקים היא כמובן לא בחינם, כאשר עלות משחק עמדה במקרים שבדקנו על כ-20 שקל.

מצלמה: מלבד משחקים, הפליי מגיע עם מצלמה בעלת חיישן של 5 מגה פיקסל עם פוקוס אוטומטי, פלאש ותיוג מיקום לפי ה-GPS. איכות התמונה לא רעה, אולם המצלמה מתקשה לתפוס תנועות והתוצאה היא מריחה באובייקט. כמו כן, אין כאן כפתור צילום ייעודי או אופציה שאנחנו מצאנו לביצוע זום וצילום תמונה בפורמט רחב. הצילום וידיאו לא מספק תוצאות טובות במיוחד.

בשורה התחתונה: למרות שהפליי הוא בסך הכל מכונת משחקים ניידת לא רעה למי שרוצה חיבור עם סמארטפון, הבעיה שלו, שהוא שוקל 175 גרם. זה אולי יותר טוב מללכת עם קונסולת משחקים נוספת, אבל מצד שני, זה אומר שצריך להסתובב כל היום עם טלפון קצת כבד. לכן, הפליי הוא כרגע גימיק חביב למי שממש חייב מכונת משחקים בכיס שלו. בנוסף, מדובר בסמארטפון אנדרואיד לכל דבר, רק במשקל קצת כבד.

מחירים: 3,240 שקל בפלאפון (או 90 שקל ב-36 תשלומים); 3,200 שקל באורנג' (או 90 שקל ב-36 תשלומים).

ציון: 8.