ליף על המלצות טרכטנברג: "לא בשביל זה הקמנו אוהלים"

דפני ליף, מיוזמי המחאה, מגיבה למסקנות הביניים של ועדת טרכטנברג שפורסמו אמש ■ "המסקנות מאוששות את החשש שלנו שאין לוועדה המנדט לחולל את השינוי הנדרש בישראל" ■ איציק שמולי: "לא מספיק! המאבק ממשיך עד שנשתכנע"

לאחר פרסום מסקנות הביניים אמש, של ועדת טרכטנברג לבחינת יוקר המחיה בישראל, מטה המאבק נגד יוקר המחיה ויוזמי מחאת האוהלים מפרסמים תגובה לתוכן של טרכטנברג ומביעים אי-שביעות רצון מהמסקנות החלקיות.

"המסקנות מראות את החששות שלוועדה אין את המנדט לחולל את השינוי הנדרש בישראל", אומרת דפני ליף, מיוזמי המחאה. "הן מאוששות את החששות שהבענו כבר לפני שבועות, שלוועדת טרכטנברג אין את המנדט המתאים להביא שינוי עמוק בשיטה החברתית-כלכלית בישראל, הסיבה שהוציאה מאות אלפים לרחובות בחודשים האחרונים", לדבריה.

נזכיר, כי עיקרי המלצות הביניים שנחשפו אתמול טוענים לתת מענה למגוון תחומים בישראל - בתחום החינוך, המיסוי, הדיור, וההגבלות על הטייקונים. ההמלצות לא כוללות ולו מילה אחת על פריצת התקציב, סוגיה שנויה במחלוקת בין הצדדים, וכן לא מספקות מענה הולם, לדברי המוחים, לסוגיית הדיור - הסוגיה שהביאה בכלל לפריצת המחאה הציבורית הגדולה.

בהודעה לעיתונות ממטה המאבק, דפני ליף אומרת כי "חלק מהמסקנות, כמו למשל בתחום החינוך והמיסוי, בהחלט משמחות וחשובות. יחד עם זאת, באופן כללי המסקנות לא מהוות בשורה של ממש ולא מסמנות את שינוי הכיוון הנדרש - לא מבחינת הנושאים המטופלים ולא מבחינת היקף המימון. לא בשביל שינוי כל-כך חלקי וזמני יצאו ההמונים לרחובות. לא בשביל זה הקמנו אוהלים".

כן הוסיפה ליף, כי "הדרך היחידה לשנות את המציאות ואת סדר העדיפויות בישראל היא ליצור תקציב חברתי חדש ל-2012 ולבצע חלוקה אמיתית של המשאבים. לא ייתכן שהחברה הישראלית עברה שינוי משמעותי כל-כך, והמדינה תישאר עם תקציב ישן, שלאתואם את דרישות הציבור שהתעורר".

איציק שמולי, יו"ר התאחדות הסטודנטים הארצית, פרסם בפייסבוק שלו את התגובה הבאה: "ההדלפות מוועדת טרכטנברג מלמדות שישנן נקודות מסוימות שמעידות על כיוון חיובי - אך הן ממש לא מספיקות! מעבר לכך, יש ערפל כבד סביב סוגיית המקורות התקציביים לתכנית וערבויות הביצוע שלה, ולכן מבחינתנו התשובה היא: 'לא מספיק'! המאבק ממשיך עד שנשתכנע שמדובר בתכנית רחבה עם שינויים משמעותיים ושיש כוונה ליישמה!".