יוזם חרם הקוטג': "תנובה צריכה כעת לעשות חשבון נפש"

איציק אלרוב בתגובה להתפטרות זהבית כהן: "מה שהצרכן באמת רוצה זה הורדת מחירים"

תגובה ראשונה להתפטרות המפתיעה של זהבית כהן מתנובה ופסגות: איציק אלרוב, יוזם חרם הקוטג' שהצית את המחאה הצרכנית, אומר הבוקר (א') בראיון לגלי צה"ל כי על תנובה לערוך כעת "חשבון נפש".

"מעולם לא היה לנו משהו נגד כהן כאדם", אמר אלרוב, "אבל כעת יכולה תנובה לעשות חשבון נפש, לכפר על תהנלותה מול הצרכן הישראלי ולהוריד מחירים במקום להתמיד במבצעים מבלבלים. מה שהצרכן באמת רוצה זה הורדת מחירים".

חרם הקוטג' החל בחודש יוני בעקבות סדרת תחקירים ב"גלובס" על יוקר מוצרי החלב והמזון בישראל. הלחץ הציבורי הביא להקמת ועדת קדמי, שבוחנת את שוק המזון בכללותו ואמורה להגיש מסקנות סופיות עד סוף השנה.

כהן עצמה אמרה בשיא המחאה הצרכנית בראיון לערוץ 2 כי היא לא תוריד מחירים, וטענה כי על הממשלה להציג פתרון כולל ליוקר מוצרי החלב.

בחודש שעבר פתחו הסטודנטים בחרם על תנובה, שהביא לפגיעה במכירות החברה. אורי רשטיק, יו"ר אגודת הסטודנטים של אוניברסיטת תל-אביב, אמר כי "אנחנו רואים בהתפטרותה של זהבית כהן הודאה בכך שהתנהלותה של חברת תנובה הינה בעייתית והוכחה נוספת לכך שחרם הצרכנים על החברה מצליח. המחאה הצרכנית מכוונת כנגד חברת תנובה כולה ולא כנגד פרסונה אחת בה, לפיכך אנחנו ממשיכים גם השבוע בחרם הצרכנים, ובמהלכו נקיים משמרות מחאה נוספות בסופרמרקטים ברחבי הארץ. אנו קוראים לשלמה רודב להודיע על הוזלת מחירים קבועה, שלא באמצעות מבצעים, באופן מיידי".