זהבית כהן מתפטרת מיו"ר תנובה ופסגות

(עדכון) - תנובה מוזילה עשרות מוצרים ב-15% ■ מנכ"ל תנובה: נפרסם השבוע את הדוחות הכספיים "כדי להראות שאנחנו לא חמדנים" ■ כהן החליטה אחרי פגישות עם בכירי אייפקס

זהבית כהן, מנכ"לית אייפקס ישראל ויו"ר תנובה ופסגות, הודיעה היום (א') על התפטרותה מתפקידיה כיו"ר תנובה וכיו"ר פסגות. היא תמשיך לשמש דירקטורית בתנובה. התפטרותה מגיעה על רקע חקירת רשות ההגבלים העסקיים, שנחשפה ב"גלובס", אשר במרכזה ניצב החשש כי תנובה הסתירה לכאורה מידע מהרשות.

שלמה רודב, לשעבר יו"ר בזק, מונה ליו"ר תנובה במקום כהן. בפסגות, הדירקטוריון הודיע על מינויו של רון גוטלר ליו"ר זמני של בית ההשקעות. הודעה על מינויו של יו"ר קבוע לפסגות תימסר בשבועות הקרובים.

ל"גלובס" נודע כי בשבוע שעבר ביקרו בכירי אייפקס העולמית בישראל, ומיד לאחר סבב של פגישות עם כהן היא החליטה להתפטר מתפקידה.

"קיבלתי החלטה זו על מנת לוודא כי לכל חברה יהיה יושב-ראש במשרה מלאה, שיקדיש את מלוא זמנו לחברה, תוך התמקדות בצמיחת החברה על רקע האקלים הכלכלי המשתנה", מסרה כהן בהודעה שנשלחה לעיתונות הבוקר. "כפי שהצהרתי בעבר, בית השקעות צריך לפעול ללא רבב, ועל כן החלטתי להשעות את עצמי מכל תפקיד בפסגות, עד שרשות ההגבלים העסקיים תסיים את חקירתה בתנובה".

זמן קצר לאחר הודעת ההתפטרות היום, הודיעה תנובה על הוזלה של עשרות מוצרים ב-15%.

כהן הביעה כוונה לחזור כדירקטורית לפסגות לכשתסתיים החקירה. האירועים האחרונים שטלטלו את תנובה, ובכלל חרם הצרכנים וחקירת רשות ההגבלים העסקיים, פגעו במוניטין של החברה, של אייפקס ושל כהן, והגבירו את הלחצים על כהן.

כהן הדגישה כי תנובה תמשיך לשתף פעולה "באופן מלא" עם הרשויות, והביעה תקווה כי "החקירה תסתיים במהירות ותוכיח כי תנובה והנהלתה פעלו כשורה".

כהן ציינה כי ההתפטרות מתפקיד יו"ר הדירקטוריונים של תנובה ופסגות תאפשר לה להתמקד בתפקידה כמנכ"ל אייפקס ישראל "ובחיפוש אחר השקעות חדשות, תוך שאשאר מעורבת בקידום עסקיה של תנובה".

מרטין הלוסה, מנכ"ל אייפקס העולמית - שהעניקה לאחרונה גיבוי מלא לכהן, לפחות כלפי חוץ - חלק שבחים לכהן בהודעה לעיתונות: "זהבית עשתה עבודה מצוינת בתנובה ובפסגות. אנו גאים בכך שהיא עומדת בראש המשרד הישראלי, ואנו מאמינים לחלוטין ביכולתה להמשיך לאתר ולהשקיע בחברות ישראליות ולהצמיחן. לאור הנסיבות הנוכחיות, אנחנו מבינים את החלטתה ותומכים בה, ומקווים שתשוב במהרה כחברת דירקטוריון לפסגות".