האיום עובד: יוניליוור תוזיל 22 מוצרים ב-5%-10%

המוצרים שיוזלו הם בלו-בנד, חרדל ומיונז תלמה, מרק דגש קנור וקונפיטורה 778 ■ עם זאת, יוניליוור לא הוזילה את דגני הבוקר של תלמה, למרות שאלה מהווים חלק נכבד ממכירותיה

האיום של מובילי חרם הקוטג' והסטודנטים על שטראוס, אסם ויוניליוור עובד: חברת יוניליוור החליטה להוזיל 22 מוצרים בשיעור של 5%-10%. המוצרים שיוזלו הם מרגרינה בלו-בנד, מיונז אמיתי תלמה, חרדל אמיתי תלמה, מרק דגש של קנור וקונפיטורה 778.

מדטבר בהוזלה קבועה. יחד עם זאת, יוניליוור לא הוזילה את דגני הבוקר שהיא מוכרת תחת המותג תלמה, למרות שאלה מהווים חלק נכבד ממכירותיה.

נזכיר כי במכתב ששלחו בשבוע שעבר מובילי חרם הקוטג' ואגודת הסטודנטים בתל-אביב לחברות שטראוס, אסם ויוניליוור, דרשו האחרונים כי החברות יוזילו משמעותית את המחירים. איציק לארוב, ממובילי חרם הקוטג', הדגיש כי החברות נדרשות להוזיל את מוצריהן בשיעור של 30%, וכי אם לא עשו כן עד סוכות - הן יהיו חשופות לחרם צרכנים. ‏

יוניליוור, שביצעה בשנה החולפת עליות מחיר גדולות בחלק ממוצריה, היא הראשונה מבין 3 החברות להציע הוזלות, וזאת בניסיון למנוע את החרם. ‏

נזכיר כי קבוצת אסם הודיעה הבוקר (ב') כי אחרי סוכות היא תוזיל את המטרנה ותגדיל מוצרים עד 30%.

"הישג לצרכנים"

מובילי חרם הקוטג' מסרו בתגובה כי "אנו מברכים על עוד הישג שמגיע לצרכנים. יחד עם זאת, הישראלים החדשים נחושים לפעול להורדת מחירים גורפת בכל שוק המזון".

אורי רשטיק, יו"ר אגודת הסטודנטים באוניברסיטת תל-אביב, מסר בתגובה: "אין ספק שיש עוד כברת-דרך ארוכה ללכת, אבל היום הושג הישג צרכני נוסף, שמצטרף להורדות המחירים עליהן הכריזו חברות אחרות.

"אנו שמחים על כך שחברת יוניליוור האזינה לקולות הציבור ופעלה בתבונה, כאשר היא החברה הראשונה שמורידה מחירים במוצרים אשר אינם מתחום החלב, וכשלא מרחף מעליה איום.

"סל הקניות של המשפחה הישראלית הממוצעת הוזל בשבועות האחרונים בצורה מרשימה, בזכות העובדה שבפעם הראשונה, אזרחי מדינת ישראל עמדו על זכויותיהם הצרכניות והבהירו לחברות כי יינזקו כלכלית באם לא יורידו מחירים.

"הסטודנטים בתל-אביב ובארץ כולה מהווים את ראש החץ של המאבק החשוב הזה - כך היה עד עכשיו, וכך יהיה גם בהמשך הדרך. אנחנו שוקלים בימים הקרובים את צעדנו מול החברות האחרות שקיבלו מאיתנו את מכתבי המחאה שלנו".