יוזמי חרם הקוטג' לשטראוס, אסם ויוניליוור: "הוזילו מוצרים ב-30% - או שנפתח בחרם"

אחרי שהכריע את תנובה - הצרכן הישראלי קיבל תיאבון ■ איציק אלרוב: "אנו דורשים שהמטרנה של אסם תימכר ב-45 שקל בכל הארץ, ולא - נחרים את כל מוצרי אסם"

שטראוס, אסם ויוניליוור על הכוונת: מובילי חרם הקוטג', בראשות איציק אלרוב, דורשים מ-3 החברות להוריד מחירים לאלתר, ולא - הם יפתחו במחאה צרכנית נגד החברות.

יוניליוור פועלת בישראל כשלוחה של החברה הבינלאומית ומחזיקה במותגים כמו תלמה, קנור, בדין, דאב, אקס ועוד. בהשוואת מחירים שערך "גלובס" נמצא כי יוניליוור מוכרת מוצרים בישראל במחירים הגבוהים בעשרות אחוזים מכפי שהיא מוכרת בחו"ל.

צעד זה מגיע לאחר שתנובה הודיעה השבוע כי היא תוזיל את מחירי מוצרי החלב הבסיסיים, וזאת למרות שהן מובילי חרם הקוטג' והן אגודת הסטודנטים של אוניברסיטת תל-אביב הודיעו כי הם לא מסתפקים בצעדיה של תנובה ודורשים ממנה להוריד מחירים לכלל מוצריה.

"חשוב לזכור שהחרם הזה יהיה בנוסף לחרם על תנובה", אומר ל"גלובס" אלרוב. "אנחנו כרגע מבקשים מאסם, שטראוס ותלמה להוזיל מוצרים באופן קבוע. אנו מבקשים מאסם להוזיל מוצרים ובמיוחד את מוצר הדגל שלה - מטרנה. לא ייתכן שמטרנה 700 גרם תימכר ב-45 שקל במקומות מסוימים - ובמקומות אחרים תימכר ב-70 שקל. כמובן, לא נוכל לדרוש מהציבור לא לקנות מוצר בסיסי כמו מטרנה - אבל כן נוכל לבקש מהם לא לקנות מוצרים אחרים של אסם".

מטרנה נמכרת ברשת "אושר עד" ב-45 שקל, כיוזמה של הרשת ולא כמבצע או הוזלה של אסם. פעמים רבות היא נמכרת על-ידי רשת השיווק בהפסד כדי למשוך קונים.

"אני לא נכנס לסיפור של מי מממן. הדרישה היא שמחיר המטרנה יעמוד בכל הארץ על 45 שקל בחבילה הגדולה, ואם לא - נקרא לציבור לא לקנות את מוצרי אסם", אומר אלרוב.

הדרישה: "הוזלות של 30%"

אלרוב מדגיש כי החרם על שטראוס, אסם ותלמה טרם החל, וכי מובילי חרם הקוטג' שיגרו מכתב לחברות בבקשה להוריד את המחירים באופן קבוע, "כדי שלא נצטרך להשתמש בכלי הזה של החרם", כדבריו.

- איזו הוזלה אתם מבקשים?

"30% על כל מוצרי המזון של 3 החברות הללו, וכפי שאמרתי, השוואת מחיר המטרנה בכל המקומות ל-45 שקל".

- מה הדד-ליין של החברות?

"אנחנו מקווים שהן ישיבו לפנייתנו עד אחרי סוכות".

הסטודנטים מצטרפים

גם אגודת הסטודנטים של אוניברסיטת תל-אביב, שהובילה את החרם על תנובה, חתומה על המכתב שנשלח לשטראוס, יוניליוור ואסם.

אורי רשטיק, יו"ר אגודת הסטודנטים של אוניברסיטת תל-אביב, אמר כי "המחאה הצרכנית הביאה להישגים משמעותיים רבים, וכעת ברור לכולם כי לא ניתן עוד להתעלם מהקריאה של הציבור להוזיל את מחירי מוצרי המזון. הוכחנו כי ביכולתנו לפעול באורך רוח ובנחישות ובכוונתנו לנהוג באופן זה גם בהמשך המאבק.

"בתקופה זו של השנה, ימים של סליחות, ציבור הצרכנים מעניק לראשי החברות הגדולות הזדמנות לתקן את הטעויות שנעשו עד כה ולהוריד מחירים. מטרתו של המכתב הינה להעביר מסר ברור: תורידו מחירים עכשיו, לפני שלא תהיה לכם ברירה".