נעילה מעורבת בוול סטריט; מניות הבנקים צנחו במסחר

סנטימנט שלילי מאירופה: המסחר ננעל בירידותהתביעות לדמי אבטלה - 405 א', מתחת לצפיJP מורגן פרסם תוצאותיו לרבעון השלישי ■ גוגל הכתה התחזיות בסיום המסחר

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ה') במגמה מעורבת, לאחר שהתנהל בירידות קלות לאורך כל יום המסחר, ועל רקע העליות שנרשמו אתמול ושסגרו שבועיים של עליות חדות במדדים. המסחר התנהל בהמשך לנעילה השלילית באירופה, שם אישר הפרלמנט בסלובקיה את הרחבת קרן החילוץ, כמו גם הודיעה פיץ' על הורדת דירוג אשראי לבנקים באנגליה. עונת הדוחות החלה אתמול, ולאחר שבנק JP מורגן צ'ייס דיווח על תוצאותיו, המתינו המשקיעים לדוחות גוגל, שהתפרסמו לאחר סגירת המסחר - כאשר החברה מכה את התחזיות בשורה העליונה והתחתונה. בסיום המסחר ננעל מדד ה-S&P500 בירידות של 0.31%, בעוד הדאו ג'ונס מאבד 0.36% והנאסד"ק מנגד מוסיף לערכו 0.57%.

"אנחנו מדברים על שוק שחווה עליות משמעותיות בימים האחרונים, לאחר שבשבוע שעבר היה נדמה שהשמיים נופלים על כולנו", אמר ארט הוגן (Art Hogan), אסטרטג השקעות מניו יורק. "הבנקים הציגו תוצאות טובות מכצפוי, אבל רעות יותר מבשנה שעברה".

באירופה, ננעל המסחר בירידות שערים. הירידות התרחשו למרות הדיווחים בדבר אישור הפרלמנט הסלובקי את הרחבת קרן החילוץ האירופאית להיקף של 440 מיליארד אירו, ועל רקע הודעת פיץ' כי הורידה בדירוג האשראי של הבנקים רויאל בנק אוף סקוטלנד ולוידס בבריטניה, שהשפיעו על הסנטימנט.

אולם, במוקד המסחר באירופה עמדו החדשות בדבר התוכנית לטיפול מדורג בחובות היוונים - כאשר מחד ייאלצו נושיה של יוון לספוג "תספורת" כבדה של 50-60%, ומאידך תתבצע הזרמת הון בהיקף רחב לבנקים. פרטי התוכנית עדיין לא פורסמו, אולם התבטאויות אחרונות של נשיא הנציבות האירופאית (חוסה מנואל בארוסו), כמו גם של קנצלרית גרמניה מרקל ונשיא צרפת סרקוזי, מגבירות את אמון המשקיעים כי שרי האוצר של גוש האירו יכריזו על תוכנית במתווה דומה - בסיום פגישתם אשר תתקיים ב-23 באוקטובר.

"מדובר ברבעון חשוב ביותר בכל הקשור לתוצאות הכספיות, והוא עשוי להוביל אנליסטים דוביים רבים לשדרג את התחזיות שלהם לשנת 2011", מעריך מארק פאדו (Marc Pado), אנליסט מ-Canto Fitzgerald. "אם הנתונים הבאים ימשיכו שלא לתמוך באפשרות למיתון ב-2012, נראה את הערכים במדדים המרכזיים ממשיכים לעלות".

זירת המאקרו: הגירעון המסחרי ללא שינוי

בזירת המאקרו בארה"ב, פורסמו היום לפני פתיחת המסחר מספר נתונים חשובים. ראשית, פורסם נתון התביעות השבועיות לדמי אבטלה לשבוע שהסתיים ב-8 באוקטובר, שירדו ל-404 אלף תביעות שבועיות.

זאת, כאשר נתון התביעות השבועיות לשבוע החולף עודכן כלפי מעלה ל-405 אלף תביעות, לעומת 401 אלף תביעות באומדן קודם. נציין כי הצפי בשוק היה לנתון של 406 אלף תביעות, ולפיכך הנתון הנוכחי הוא מעט מתחת לצפי, ומהווה הפתעה חיובית.

כמו כן, פורסם כאמור נתון הגירעון המסחרי לחודש אוגוסט, שנוצר ללא שינוי ברמה של 45.6 מיליארד דולר. זאת, כאשר נתון הגירעון המסחרי לחודש יולי עודכן גם הוא כלפי מעלה לאותה הרמה - לעומת רמה של 44.8 מיליארד דולר באומדן קודם.

JP מורגן הכה התחזיות, גוגל דיווחה לאחר הסגירה

ג'י פי מורגן הבנק השני בגודלו בארה"ב, היכה את התחזיות. הבנק דיווח היום על רווח נקי של כ-4.26 מיליארד דולר ברבעון השלישי, לעומת כ-4.4 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד. הרווח עמד על 1.02 דולר למניה לעומת צפי אנליסטים ל-91 סנט למניה .

גוגל דיווחה לאחר סיום המסחר על תוצאותיה הפיננסיות כשהיא מכה את התחזיות בשור העליונה והתחתונה: בשורת ההכנסות, הציגה גוגל הכנסות של 7.5 מיליארד דולר לעומת צפי להכנסות של 7.2 מיליארד דולר. בשורה התחתונה הציגה ענקית החיפוש רווח נקי של 9.72 דולר למניה, לעומת צפי לרווח של 8.74 דולר למניה.

גורמים ממנהל המזון והתרופות האמריקני (FDA), לא משוכנעים בדבר האפקטיביות של התרופה של ענקית הגנריקה הישראלית טבע , לטיפול במחלת הפרקינסון: על פי תוצאות הניסוי הקליני האחרון של טבע בתרופת האזילקט (Azilect), לא משוכנעים הגורמים ב-FDA כי התרופה אכן מאטה את התפשטות המחלה. התרופה, יש לציין, מאושרת לשיווק ומכירה בארה"ב זה מכבר - ומטפלת בסימפטומים של המחלה בהצלחה. (לסיפור המלא)

עוד בעניין טבע, דיווחה היום החברה כי קיבלה את אישור הרגולטור האירופאי להשלמת העסקה לרכישת חברת התרופות ספלון, אשר תתבצע סופית מחר. העסקה, בהיקף כולל של 6.8 מיליארד דולר, תתבצע כנגד מכירת זכויותיה של ספלון לשיווק התרופה מודפיניל (Modafinil) בצרפת.

בית המשפט באוסטרליה אסר היום על סמסונג למכור את מחשב הטאבלט החדש שלה במדינה, ה- Galaxy Tab 10.1 , עד שהמחלוקת בינה לבין אפל , תגיע להכרעה בבית המשפט. שתי החברות, השולטות בשוק מחשבי הלוח והסמארטפונים, מנהלות מאבק משפטי חריף המשתרע על פני 4 יבשות, כשסמסונג הקוריאנית הודיעה בתחילת החודש כי היא מתכוונת למנוע מאפל לשווק את האייפון 4S באיטליה וצרפת.

חברת AT&T עדכנה שוב באשר לביקושים גבוהים למכירות האייפון החדש (4s) של אפל : על פי נתונים עדכניים, הביקוש עלה משמעותי על ההיצע לקראת ההשקה מחר, כאשר כלל מכשירי האייפון שהוצאו למכירה מוקדמת - נמכרו. על פי ההערכות, מדובר בסך הכל ביותר ממיליון מכשירים, רק ביום הראשון.

יצרנית מכשירי הבלאקברי ריסרץ' אין מושן , ריכזה עניין לאור פעילותה לתיקון תקלת הרשת הנרחבת שחלה בחברה מזה היום השני ברצינות. שירותי האי-מייל והמיסרונים של החברה לא עובדים בכל העולם, ומהחברה נמסר כי היא פועלת נמרצות לטיפול בתקלה. (לסיפור המלא)

אמריקה און-ליין (סימול: AOL) משכה תשומת לב, לאחר דיווח ב"רויטרס" שציטטה מקור אנונימי, כי מנכ"ל החברה מתכננת למכור עצמה ליאהו .

חברת China Medical Technologies (סימול: CMED) הנסחרת גם בבורסת הונג-קונג וגם בוול סטריט, ריכזה עניין לאחר שדיווחה כי קיבלה את אישור מנהל המזון והתרופות בסין לשווק במדינה תרופה לטיפול בסרטן.

מניות הפיננסים ריכזו עניין כמידי כל יום, כשהובילו את המגמה השלילית שניכרה לאורך מרבית יום המסחר. נציין את JP מורגן (שדיווח על תוצאותיו, כאמור), סיטיגרופ , גולדמן זאקס וכן את בנק אוף אמריקה .

[לארביטראז][לטבלת ישראליות בעולם]