בוז'י הרצוג: הפיטורים ברשת ב' מדיפים מריח של סתימת פיות

ח"כ בוז'י הרצוג דורש לקיים דיון דחוף בוועדה לביקורת המדינה בעקבות החלטת הנהלת רשות השידור לפטר כ-20 עיתונאים, בהם גם מירית הושמנד, עורכת התוכנית "סדר יום" ברשת ב'

ח"כ בוז'י הרצוג פנה הבוקר (ב') ליו"ר הוועדה לביקורת המדינה, ח"כ רוני בר-און, בבקשה כי יקיים דיון דחוף בוועדה בעקבות החלטת הנהלת רשות השידור לפטר כ-20 עיתונאים. "ההחלטה מדיפה ריח של ניסיון לסתימת פיות ומניעת שיח דמוקרטי פתוח ונוקב", כתב הרצוג לבר-און.

"בין העובדים שקיבלו הזמנה לשימוע נכללת גם הגברת מירית הושמנד, עורכת התוכנית היומית 'סדר יום' עם קרן נויבך המשודרת ברשת ב'", כותב הרצוג. "כידוע לך, התוכנית 'סדר יום' היא בין תוכניות הדגל של רשת ב' וזוכה לשבחים רבים על עבודה עיתונאית מסורה ומקצועית ביותר".

"אין זה סוד", הוסיף הרצוג, "שתוכנית זו לא מהססת לנקוט בביקורות נוקבות כנגד עוולות חברתיות וכנגד אי-צדק חברתי. זו תוכנית נשכנית שאף אני, החתום מטה, נדרשתי להתייחס בפעמים לא מעטות לסוגיות שעלו בה לדיון, בעיקר במהלך כהונתי כשר הרווחה".

לדברי הרצוג, הפיטורים של עורכת התוכנית, מירית הושמנד, "מדיפים ריח של ניסיון לסתימת פיות ומניעת שיח דמוקרטי פתוח ונוקב ככל שיהיה כנגד הממסד וזרועותיו".

בסיכום דבריו כותב הרצוג כי "לאור העובדה שהודעת כי תפקח על הנעשה ברשות השידור, אני מוצא לנכון לפנות אליך בבקשה לקיים דיון דחוף בוועדה שבראשותך, במטרה לרדת לעומקה של הפרשה האמורה ולבחון האם שיקולים זרים הם שעומדים בבסיס החלטה זו".

מרשות השידור נמסר בתגובה: "רשות השידור נמצאת בתהליך בדיקה של התייעלות פנימית, ובמסגרת זו זומנו עובדים לשימוע בכל אגפי רשות השידור".