בקרוב: ביטול ערוצים של הוט ו-yes - באמצעות השלט

החלטת מועצת הכבלים והלוויין תיכנס לתוקף בתוך 6 חודשים ■ יו"ר המועצה, ניצן חן: "ההחלטה תסייע למנויים להתנתק בקלות ובמהירות מערוצים ומשירותים שהוזמנו בלחיצת כפתור"

בשורה חדשה לצרכני הכבלים והלוויין: בקרוב ניתן יהיה לבטל באמצעות השלט שידורים נוספים וערוצים בתשלום. החלטת מועצת הכבלים והלוויין בנושא התפרסמה היום (ד') ותיכנס לתוקף בתוך 6 חודשים.

כיום חלה אי-סימטריה מקוממת בכל הנוגע להזמנת שירותים וניתוקם: מחד, יכולים מנויי הוט ו-yes לרכוש ערוצים ושידורי VOD הן באמצעות שיחה עם נציג שירות והן באמצעות השלט. אלא שאת הדרך חזרה, במקרה של ביטול, ניתן לבצע אך ורק באמצעות שיחה עם נציג שירות.

לאחר שהמועצה קיימה הליך שימוע לעניין שבנדון, בו שמעה את נציגי הוט ו-yes וכן נציגי ערוצים עצמאיים, הוחלט על שוויון זכויות למתחברים ולמתנתקים - אלה וגם אלה יוכלו לעשות זאת בהינף יד על השלט, מבלי לעבור פרוצדורה במוקד השירות. הכוונה, יש לציין, לניתוק משירותים ספציפיים ולא משירותי החברה בכללם.

יצוין כי מדובר במגמה פרו-צרכנית מתמשכת, הכוללת, בין השאר, את קיצור תקופת ההתחייבות ל-18 חודש, ביטול שיטת גבייה של חיוב מראש ומעבר לחיוב בדיעבד, הגבלת עלות שלטים שהוחלפו וכן ההחלטה על אפשרות להתנתק ללא חיוב במקרה של הסרת ערוצים מחבילת הבסיס.

"תפקידה של המועצה כמגינה על הצרכנים בא לידי ביטוי ביתר שאת בהחלטה הזו", מדגיש יו"ר מועצת הכבלים והלוויין, ניצן חן. "חברות הכבלים והלוויין עושות שימוש בפיתוחים טכנולוגיים חדשניים שברשותן על מנת לייצר הכנסות נוספות, אולם לא מנצלות את הטכנולוגיה שפיתחו על מנת להקל על הממשק עם המנויים בשלב ההתנתקות".

לדבריו, "מדובר בהחלטה חשובה אשר תסייע למנויים להתנתק בקלות ובמהירות מערוצים ומשירותים שהוזמנו בלחיצת כפתור, מבלי להמתין על הקו על מנת לשיחה עם נציג שירות לקוחות, ולעתים אף עם נציג שימור לקוחות אשר מנסה לשכנע את הלקוח לא להתנתק".

המועצה קבעה, כאמור, זמן היערכות של חצי שנה לצורך יישום ההחלטה.