יועמ"ש המוסד תנהל מחלקת ניהול משברים בגולדפרב

עו"ד חגית תמיר, היועצת המשפטית היוצאת של המוסד למודיעין ותפקידים מיוחדים, תעמוד בראש מחלקה לטיפול במשברים בגולדפרב-זליגמן ושות', משרד עורכי הדין הגדול בארץ

משרד עורכי הדין גולדפרב-זליגמן ושות', המשרד הגדול בארץ, פותח מחלקה חדשה לניהול משברים ולטיפול משפטי במשברים. ל"גלובס" נודע כי בראש המחלקה תעמוד עו"ד חגית תמיר (45), עד לאחרונה היועצת המשפטית של המוסד למודיעין ולשירותים מיוחדים. המחלקה תלווה מקצועית באופן צמוד על-ידי יו"ר המשרד, עו"ד אלי זהר.

המחלקה החדשה תשמש כתובת לטיפול במשבר מראשיתו ועד סופו, כאשר הצוות שירוכז בידי עו"ד תמיר ימנה עורכי דין בכירים מהמחלקות המקצועיות השונות בתוך המשרד, בצד גורמים מקצועיים נוספים, ובהם יועצי תקשורת ציבורית, אנשי שדולה, מומחים מקצועיים מהאקדמיה ועוד.

לפני כ-5 חודשים סיימה עו"ד תמיר כהונה בת 6 שנים בתפקיד היועצת המשפטית של המוסד, ממנו פרשה רשמית בתחילת החודש. במסגרת תפקידה בארגון היא ניהלה צוות משפטי שסיפק שירות משפטי מורכב במגוון תחומים ונגע גם לתחומים חוץ-משפטיים רבים.

טרם הצטרפותה למוסד עבדה עו"ד תמיר במשך 14 שנים בתפקיד פרקליטה בכירה בפרקליטות מחוז תל-אביב (אזרחי), שם עסקה בייצוג ובייעוץ משפטי למשרדי הממשלה השונים בנושאים המגיעים לערכאות משפטיות, כולל ריכוז הטיפול בקהילות המודיעין והביטחון.

בהתבטאות ראשונה לתקשורת, מסרה עו"ד תמיר ל"גלובס" כי אחרי 21 שנות עבודה בשירות המדינה, היא שמחה על יציאתה לשוק הפרטי ועל הצטרפותה למשרד גולדפרב-זליגמן. "אני חשה אתגר גדול לקראת העתיד. בתפקידים שמילאתי עד כה הייתי מעורבת במצבים משבריים מגוונים, ואני מקווה להביא לשוק העסקי את הידע, הניסיון והיכולת לנהל משבר רב-תחומי, תחת קורת-גג אחת, בתיאום ובהבנה של כל המומחים בצוות", ציינה.

- מה כלל תפקידך במוסד?

"כל שאני יכולה לומר זה שהיה לי צוות של משפטנים ועוורכי דין ועסקנו בתחומי המשפט השונים, גם במשפט בינלאומי, גם במשפט אזרחי, גם במשפט פלילי ובתחומים נוספים. הלשכה בראשותי הייתה אחראית על כל התחומים המשפטיים בארגון, כולל תנאי העבודה של העובדים. מטבע הדברים איני יכולה לנדב פרטים נוספים, ואהיה מנועה מלדבר על חלק מהנושאים גם בעתיד".

- מה המשמעות של המילה "משבר", באיזה מקרים תטפל המחלקה בראשותך?

"משבר הוא כל אירוע שדורש טיפול משפטי ביותר מזווית אחת, והלקוח (מדובר בחברות הגדולות במשק) תופס אותו כאירוע חריג ומשמעותי. טיפול באירוע כזה צריך להיעשות באופן מהיר, חזק ומשמעותי".

- מדובר במשרד הראשון בארץ שמקים מחלקה מיוחדת לטיפול במשברים.

"אכן כך. בארה"ב קיימות מחלקות כאלה במשרדים הגדולים. הרעיון הוא לקחת אירוע מורכב מבחינה משפטית ובעל היבטים כלליים, שדורש ניהול, סנכרון ומישהו שיסתכל עליו, יעשה תעדוף של סוגי הטיפול השונים ויסנכרן בין התחומים המשפטיים השונים".

מסע "רכישות"

לדברי עו"ד זהר, בעל ניסיון רב-שנים בליטיגציה ובוועדות חקירה, הוא זיהה את הצורך ביכולות רב-תחומיות הנדרשות לשם חילוצו של הלקוח מהאפקטים השונים הכרוכים במצב משברי.

"לשם ניהולו בצורה הטובה והמהירה ביותר של משבר, יש צורך בשילוב מומחים מתחומים משפטיים שונים ומגוונים, כגון דיני חברות ושוק הון, דיני עבודה, משפט פלילי ועוד, כמו גם מומחים מדיציפלינות אחרות. יתרונו של משרדנו הוא ביכולת להקים במהירות וביעילות צוותים ייעודיים המורכבים מעורכי הדין המקצועיים מסוגם בתחומים השונים, מתוך המשרד, כדי שהטיפול ייעשה ביעילות המירבית. לעו"ד תמיר יש ניסיון רב במצבים כגון אלה, וצירופה אלינו הוא רב-משמעות", הוא אומר.

משרד גולדפרב זליגמן ושות' מונה למעלה מ-200 עורכי דין, וצירופה של עו"ד תמיר הוא חלק מ"מסע רכישות" שעורך המשרד בשבועות האחרונים.

לפני מספר ימים הודיע המשרד על צירופה, כשותפה ומנהלת מחלקה חדשה לרגולציה ותחרות, של עו"ד נגה רובינשטיין, היועצת המשפטית לשעבר של משרד התקשורת.