ניהול משברים

כתבות אחרונות

 
הפקולטה לניהול. אלה העקרונות שיעזרו לכם להיות חסינים במשבר קיצוני / צילום: Shutterstock

לדבר לעצמכם, לעשות במקום לנוח ולהתמקד בכאן ועכשיו: אלה העקרונות שיעזרו לכם להיות חסינים במשבר קיצוני

בחצי השנה האחרונה אנו חווים ימים מורכבים וזקוקים יותר מתמיד לכלים שיסייעו לנו לפתח חוסן אישי, חברתי, קהילתי וארגוני • כך תעשו את זה נכון

ד"ר רוית כהן מיתר 18.04.2024
סניף Be בבני ברק, בו נתלו שלטי מחאה / צילום: תמונה פרטית

וולט ו-Be כמשל: איך מנהלים משבר תדמיתי שנוצר בעקבות סערה ציבורית

רשת הפארם Be עוררה בשבוע שעבר את זעם הצרכנים כשהסתירה תמונות של נשים בסניף בבני ברק והובילה למחאה נגדה • באותם ימים, ברשתות החברתיות הופנו ביקורות רבות נגד חברת המשלוחים וולט, שהודיעה על גביית דמי תפעול • האם החברות ניצבות בפני משבר, או שזו רק מכה קלה בכנף?

שירה ספיר 21.05.2023
הפקולטה לניהול. על ביטחון פסיכולוגי בעבודה / צילום: Shutterstock

העובדים שלכם מודים בטעויות, משתפים בקשיים או מבקשים עזרה? כנראה שאת המשבר הבא תצלחו טוב מאחרים

בעולם העבודה הנוכחי, שבו קצבי העבודה מסחררים, ישנו צורך הישרדותי המבקש למתג, להאדיר הצלחות ולהימנע מלחשוף פגיעות • אלא שמתברר שדווקא סביבה שנותנת לגיטימציה לקושי ולהבעת חשש יוצרת תחושת ביטחון פסיכולוגי, שהיא חיונית לעידוד חדשנות ולשיפור ביצועים • הפקולטה, מאמרים של חוקרי הפקולטה לניהול באוניברסיטת תל אביב 

ד"ר שושי חן וד"ר יעל אלרז שפירא 04.05.2023
בית חולים במיסיסיפי / צילום: Associated Press, Rogelio V. Solis

מה חברות הייטק יכולות ללמוד מחדרי המיון בארה"ב על ניהול בזמן משבר?

צוותי הרפואה סובלים ממחסור במשאבים, ומקבלים החלטות על בסיס פרוטוקול • לטובת שיפור השירות הם החלו להשתמש בבינה מלאכותית שמסייעת בחיזוי דרדור מצב המטופל והיווצרות מחסור במשאבים • עולם ההייטק צריך להתמקד בפיתוח מערכות שמסייעות לבניית אסטרטגיה

קירה רדינסקי 13.12.2022
נעל של אנדר ארמור / צילום: יח''צ

המהלך המבריק של אנדר ארמור שחילץ אותה ממשבר קשה

מותג הספורט רצה להשיק נעל חדשה ויוקרתית, אלא שמשבר האספקה העולמי שיבש את התוכניות • במקום לדחות את ההשקה ולספוג הפסדים - הם חשבו על רעיון יצירתי ומבריק • ככה נראה ניהול משברים מוצלח • הצצה למדד המותגים 2022 שיתפרסם ביום רביעי

שלי שמיר-קינן 19.07.2022
מנהלים מצליחים לא מפחדים מהפתעה, תסכול וכישלון / אילוסטרציה: Shutterstock

מנהלים מצליחים לא מפחדים מהפתעה, תסכול וכישלון. הם מקדישים זמן למחשבה עליהם

לא מדברים מספיק על היכולת להתבוננות עצמית, אבל זו אחת המיומנויות שמבחינות בין אנשי מקצוע יוצאי דופן לאנשי מקצוע בינוניים • מחקר בקרב יותר מ–400 מנהלים גילה אילו חוויות הכי חשובות להתפתחות שלהם

Harvard Business Review 15.06.2022
מפעל השוקולד של עלית בנוף הגליל / צילום: יח''צ שטראוס

המשבר בשטראוס: לקיחת אחריות היא צעד קריטי, אבל זהו רק הצעד הראשון בהתמודדות במשבר

קברניטי שטראוס יצאו לתקשורת ולקחו אחריות, כעת עליהם לפעול להחזרת האמון תוך הקפדה מקסימלית על שקיפות ותוך הצגת הפעולות שנעשות וייעשו לשיפור השמירה על איכות המותג

ד"ר טלי תאני-הררי 17.05.2022
ענת גבריאל, לשעבר מנכ''לית יוניליוור / צילום: יניב אדרי

הלקח ששטראוס יכולה ללמוד מהמשבר של יוניליוור

ב-2016 התגלו חיידקי סלמונלה במפעל הדגנים של יוניליוור, שהביא לעצירת השיווק של אחד המותגים החזקים שלה • יוניליוור בחרה שלא לחשוף את הממצאים, ונאלצה להודות בכך רק לאחר שהדבר נחשף בתקשורת • בניגוד ליוניליוור, שטראוס יידעה את משרד הבריאות, ועדיין, ההודעה לציבור והריקול נעשו רק מספר ימים לאחר מכן, ולא באופן מיידי

הדס מגן 27.04.2022
ממתקי שוקולד של עלית בקיוסק / צילום: Shutterstock, Polina LVT

שטראוס מתנהלת "לפי הספר". לא בטוח שזה יספיק לה בפרשת הסלמונלה

הציבור אולי רגיש במיוחד לריקול בקטגוריות המזון, אך הניסיון מלמד שכל עוד החברה מתנהלת בשקיפות ובהוגנות, הזיכרון הצרכני קצר • מאז שהחלו להתברר ממדי התקלה במפעל השוקולד של שטראוס, החברה מתנהלת מבחינה תקשורתית "לפי הספר" • אך יש שני אירועים שאינם תלויים בה ויכולים לייצר לפרשה טוויסט פתאומי

ענת ביין-לובוביץ' 25.04.2022
בית ספר לניהול. משבר תקשורתי ברשת / צילום: Shutterstock

משבר תקשורתי ברשת: מה צריך לעשות (ומה עדיף שלא)

סקרים מראים כי בימינו יותר מ־50% ממשתמשי פייסבוק ישתפו חברים בחוויית שימוש שלילית במוצר או בשירות • לא כל פוסט שלילי הוא משבר תקשורתי, אולם חשוב להיות ערניים ולהגיב נכון

עדי באריל 22.01.2022
התכונות הדרושות ליזם בזמן משבר / צילום: גלובס

קצת צניעות לא תזיק: התכונות הדרושות ליזם בזמן משבר

מחקר שעשתה פרופ' דפנה קריב בקרב 1,000 יזמים בדק מדוע דווקא הם גילו התאוששות מהירה בקורונה ואילו תכונות אפיינו אותם • ביטחון עצמי מופרז דווקא פעל כמו בומרנג • ניהול וקריירה

דפנה ברמלי-גולן 25.11.2021
חצי שעה של השראה. לנהל את השינוי / צילום: מנחם רייס

כולם מדברים על "ניהול השינוי" אבל שונאים להשתנות: 6 עקרונות שיעשו הבדל

כולנו שונאים שינוי, גם אם נגיד אחרת לעצמנו ולאחרים, גם אם נשים את המילה Change באלף מצגות • כשניצבים מול הצורך להשתנות, חייבים שיטה שתבטל את החסמים • 6 עקרונות שיגרמו לשינוי לקרות • חצי שעה של השראה

ערן גפן 20.11.2021
פציעה במהלך משחק כדורסל בין נבחרות קולג'ים בארה''ב / צילום: Associated Press, Darron Cummings

זמן פציעות: להתמודד עם המשבר כשהוא כבר כאן

הפציעות בעולם הספורט מקבילות למשברים של חברות בעולם העסקי • נטע ריבקין מסבירה מה מנהלים יכולים ללמוד מספורטאים על חוסן מנטלי והעלאת סף הכאב • ניהול וקריירה

נטע ריבקין 19.11.2021
אסונות ארגוניים שמגיעים לתקשורת הם בדרך כלל תוצאה של טעויות קטנות שהצטברו לאורך שנים / צילום: Shutterstock

עובד טעה? לא נורא: גם השגיאה שהשביתה את וואטסאפ יכולה להיות הזדמנות לשיפור

אסונות ארגוניים שמגיעים לתקשורת הם בדרך כלל תוצאה של טעויות קטנות שהצטברו לאורך שנים, אבל לדברי מומחים יש דרך למנוע אותם, והיא מתחילה בתרבות ארגונית שמעודדת דיווח והכלה של טעויות

דפנה ברמלי-גולן 12.10.2021
פייסבוק / צילום: Shutterstock, DenPhotos

ניהול המשבר בפייסבוק: בחברה לא הכינו את שיעורי הבית עד הסוף

משברים מיוחדים מחייבים גם התייחסות מיוחדת: במקרה של התקלה בפייסבוק, לא נכון היה להסתפק אך ורק בפוסט כתוב שנוסח ע"י מחלקת יחסי הציבור של החברה, אלא נכון היה לפנות אל כלל המשתמשים בסרטון וידאו שהיה מאפשר למשתמשים לראות בעיניים שלהם את מקבלי ההחלטות הבכירים

יורי גנקין 05.10.2021
שליח וולט / צילום: Shutterstock, Karolis Kavolelis

קריסה ועוד קריסה: וולט לא מצליחה להפוך את המשבר להזדמנות

לא לעולם חוסן: התפיסה של וולט לפיה משברים תדמיתיים חייבים להיענות בשקט מוחלט עד יעבור זעם היא תפיסה ארכאית שלא מתאימה לעידן החדש • על החברה לפעול בשקיפות, ולקחת אחריות במקרים שבהם זה הדבר הנכון לעשות

יורי גנקין 21.09.2021

   123456   

   נמצאו 81 כתבות   |   עמוד 1 מתוך 6