ת"א ננעלה בירידות של 0.5%; דרמה סביב מניות הנפט והגז

דלק קידוחים ואבנר ריכזו עניין, לאור דיווח נובל אנרג'י כי בקידוח "בלוק 12" בקפריסין מצויים 3-9 TCF גז טבעי בלבד ■ התשואות על אג"ח ספרד ואיטליה ממשיכות לטפס ■ סלקום דיווחה הבוקר על צניחה של כ-40% ברווח הנקי

יום המסחר (ג') בבורסת ת"א ננעל בירידות שערים, בהמשך ישיר למגמה השלילית שנרשמה אתמול בבורסה באחד העם. בראש העניינים על סדר היום עמד משבר החוב באירופה, שם האווירה ממשיכה להסעיר ולטלטל את השווקים הגלובליים עם העלייה החדה בתשואות האג"ח של איטליה שחזרו היום וחצו את רמת ה-7% המבהילה. גם החוזים העתידיים בוול סטריט אותתו במהלך יום המסחר על ירידות על רקע התעוררת המחודשת של הפאניקה באירופה. עוד באחד העם, חלה היום דרמה סביב מניות האנרגיה לאחר הפסקת מסחר באבנר ובדלק קידוחים בעקבות הדיווחים כי נובל אנרג'י עתידה לדווח על 3-9 TCF בלבד ב"בלוק 12". מדד הנפט והגז הגיב בירידה של 2.7%.

תחילה לאירופה, התשואה על אג"ח איטליה ל-10 שנים חצתה היום שוב את רף ה-7%, אשר סומן על ידי כלכלנים ביבשת כ"נקודת אל-חזור" - לאחר שעברה את רף זה גם בשבוע שעבר. התשואה על אג"ח ספרד עולה היום גם היא, לרמה של 6.3%.

התשואה ל-10 שנים על האג"ח של ספרד עברה אתמול את רמת ה-6%, לאחר שהאג"ח של המדינה נפלו. הפעם האחרונה שהתשואה הגיעה לרמה זו הייתה בראשית חודש אוגוסט, לפני שהבנק המרכזי האירופי (ECB) הגביר את רכישות האג"ח שלו של ממשלות במשבר, אז ירדה התשואה לפחות מ-5% בהמשך החודש. היום, כאמור, ממשיכות התשואות של ספרד ואיטליה לטפס.

עוד באירופה, היום פורסמו נתוני הצמיחה בגוש האירו שאותתו גם הם על סימנים מדאיגים להאטה ביבשת. הנתונים הצביעו על צמיחה של 0.2% בלבד בגוש האירו ברבעון השלישי של שנת 2011.

פסגות מעדכנים תחזיות

בחזרה לת"א, כלכלני פסגות עדכנו היום את תחזית הצמיחה לשנת 2012, לרמה של 3.0%-2.5% (לעומת 3.25%-3.0% בתחזית הקודמת) ומעריכים כי ריבית בנק ישראל תגיע ל-2.5%-2.25% בעוד 12 חודשים. זאת, ביום בו ערך נגיד בנק ישראל פישר מסיבת עיתונאים, במסגרתה ציין כי הבנק צופה צמיחה של 4.7% ו-3.2 בשנים 2011 ו-2012 בהתאמה.

"מצב המשק הישראלי הוא יחסית טוב, המצב של המשק העולמי יותר רציני - בעיקר באירופה. אנחנו יכולים לעבור את התקופה הזו בהצלחה אם ננהל את המשק באופן אחראי ומסודר", אמר פישר במהלך נאומו.

בהקשר זה נציין כי מדד המחירים לצרכן לחודש אוקטובר יפורסם היום (18:30) וצפוי להצביע על עלייה של 0.2%, כך על פי סקר הכלכלנים של "בלומברג", עוד עולה מהסקר כי האינפלציה לחודש אוקטובר צפויה לרשום האטה אך עדיין להישאר בתחום היעד שקבעה הממשלה, העומד על 1%-3%. זאת על רקע המחאה החברתית והירידה במחירי הסחורות.

סלקום וטאואר פרסמו דוחות; הבנקים במוקד

מניות הגז והאנרגיה במוקד: במהלך היום התקיימה הפסקת מסחר באבנר יהש , דלק קידוחים , דלק אנרגיה וכהן פיתוח היום לאחר שהודיעו לבורסה כי נובל אנרג'י עתידה לפרסם נתונים אודות קידוחים בהם הן מעורבות. באתרים הזרים מדווח כי נובל מעריכה כעת כי בקידוח "בלוק 12" בקפריסין מצויים 3-9 TCF גז טבעי בלבד, לעומת תחזיות מוקדמות ל-10 TCF. עם זאת, נובל מעריכה כי הסיכוי להימצאות הגז עומד על 60%, הסתברות הנחשבת לגבוהה. (לסיפור המלא)

סלקום הציגה הבוקר את תוצאותיה לרבעון השלישי. הרווח התפעולי של סלקום התכווץ בכ-34.6% לעומת הרבעון המקביל והסתכם בכ-349 מיליון שקל. בשורה התחתונה דיווחה החברה כי הרווח הנקי לרבעון הסתכם ב-199 מיליון שקל. הרווח הבסיסי למניה ברבעון עמד על 2 שקל (0.54 דולר) לעומת 332 מיליון שקל ברבעון המקביל. הצפי, לפי ממוצע תחזיות האנליסטים של "גלובס" בשיתוף פסגות, עמד על הכנסות של כ-1.6 מיליארד שקל ורווח של 2.4 שקל למניה.

גם טאואר פרסמה את תוצאותיה בבוקר. בשורה התחתונה, מדווחת החברה על רווח (GAAP) של 1.8 מיליון דולר בהשוואה ל-1.2 מיליון דולר ברבעון השלישי של 2010. החברה הרוויחה 14 סנט למניה על בסיס non-GAAP. האנליסטים המסקרים את החברה צפו בממוצע הכנסות של כ-178 מיליון דולר ורווח של 14 סנט למניה.

חברת הכבלים, התקשורת והמדיה הוט תפרסם את תוצאותיה מחר.

הבנקים המשיכו לרכז עניין רב לאחר אזהרות הרווח של לאומי , הבינלאומי ודיסקונט אתמול. דיסקונט דיווח עם סיום המסחר אתמול כי על בסיס הערכות ואומדנים ראשוניים הבנק מעריך כי הרווח לרבעון השלישי יסתכם בסך של כ-100 מיליון שקל.

כור הושפעה מהודעת סוכנות הדירוג מודי'ס אתמול כי היא מציבה את הדירוג ארוך הטווח של הבנק השוויצרי קרדיט סוויס תחת ביקורת, עקב תוצאות פיננסיות ירודות. במודי'ס ציינו כי הנתונים האחרונים של קרדיט סוויס היו "חלשים יותר מהתחזיות, והדגישו את האתגרים שהבנק עומד בפניהם בסביבה הנוכחית".

אלביט מערכות תפרסם ביום ד' הקרוב את תוצאותיה לרבעון השלישי. ערן יונגר, אנליסט מגדל שוקי הון, מעריך כי מכירות החברה יעמדו ברבעון זה על כ-701 מיליון דולר, עלייה של כ-7.9% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. לעומת זאת, רמת המרווחים תמשיך להישחק והחברה תציג מרווח גולמי של כ-29.3% ומרווח תפעולי של כ-7.9%, זאת לעומת מרווחים של כ-30.5% ו-8.1% ברבעון המקביל בהתאמה. בשורה התחתונה צפויה החברה להציג רווח נקי של 42 מיליון דולר לעומת 45 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

גולף דיווחה אתמול לאחר סיום המסחר בת"א על ירידה של 24.4% ברווח הנקי ל-12.7 מיליון שקל ברבעון השלישי, בהשוואה ל-16.8 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

גם חלל תקשורת הציגה את תוצאותיה ודיווחה על רווח נקי של כ-20 מיליון דולר ברבעון השלישי.

[לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח][לאתר קרנות]