"נתוני האוצר המתייחסים לירידות מחירים אינם נכונים"

כך אמר ניסים בובליל, נשיא התאחדות הקבלנים: "מתחילת השנה האוצר אומר שהמחירים יורדים. אני אומר בוודאות – הנתונים לא נכונים. ולא מתוך טעות"

"אנחנו נמצאים בתקופה מאתגרת ומעניינת אבל אני חייב להגיד עכשיו למקבלי ההחלטות שמה שהיה ב-2001 וב-2007 לא יחזור שוב. ראש הממשלה ושר האוצר קוראים לנו לחזור ולעבוד, לבנות את הארץ. להוסיף דירות לזוגות הצעירים. אבל בפועל הם אומרים צאו לעבוד ותפשטו רגל. אנחנו בוני הארץ ולא אויבי המדינה". כך אמר ניסים בובליל, נשיא התאחדות הקבלנים, בפתיחת כנס ארגון הקבלנים תל אביב יפו בת ים.

"אני קורא לכל אחד ואחד מהקבלנים לדאוג לרווחיות ולחוסן של החברה שלו. כל אחד עם השיקולים שלו". בובליל הוסיף והתייחס גם למחירי הדירות שעל פי הפרסומים האחרונים החלו לרדת ואמר כי הנתונים אינם נכונים: "אנחנו שומעים על מגמה. מתחילת השנה האוצר אומר שהמחירים יורדים. אני אומר בוודאות - הנתונים לא נכונים. ולא מתוך טעות. אלא מתוך כוונת מכוון. הם רוצים ליצור אווירה כזו. גם השמאי הממשלתי וגם הלמ"ס מדברים על עלייה - 5.8% ו-6% עלייה במחיר מינואר ועד היום. ההערכה שלנו הייתה תמיד ש-2011 ו-2012 מחירי הדירות יעלו ב-11%. אנחנו עדיין סבורים ככה. זה לא האינטרס שלנו וגרם נזק לציבור הכללי וגם לקבלנים כי מרחיק את הרוכשים מהאפשרות לרכוש דירה".

"עד לפני חודשיים כולם דיברו על עליות מחירים בגלל מחסור של 60 אלף יחידות דיור, המשיך ואמר בובליל, "מה קרה בנתיים - בנו את שישים האלף יחידות הדיור? לא שמנו לב? אני עומד ומדבר מול קבלנים ולא צריך לספר לכם. הייתי בכנס השמאים ושאלו אותי למה נוהגים על מאזדה ומרצדס בארץ אבל כולם רוצים לגור במרצדס - התקנים מחמירים ביותר והם מעלים את המחירים. מדוע אי אפשר לבנות פרמטרים אחרים. צריך לאפשר לנו לבנות גם מרצדס וגם מאזדה. עלויות הבנייה זו בעיה מדהימה. ואני לא רוצה לדבר על כמה זמן לוקח להוציא היתר בניה. כמה זמן לוקח לעבוד מול רשות העתיקות. הכל על חשבוננו - ובסוף על חשבון הדייר. היום יש גם כוכב חדש בתחום - פקיד היערות שתוקע תוכניות בגלל עצים. אני לא צריך לספר לכם, קבלני תל אביב על כמה זמן לוקח להוציא היתר. שנתיים במקרה הטוב. אבל קחו בחשבון שזו לא מכה משמיים - ויש רשויות אחרות בהן ניתן להוציא היתר תוך 3-6 חודשים".