בנזימן: "התוכנית לסגירת ערוץ 10 נהגתה כבר לפני חודשים"

מנכ"ל חדשות 10, שהתפטר עקב פרסום ההתנצלות בפני אדלסון, בראיון לתוכנית "הינשופים" בערוץ 8: "לשכת רה"מ מנסה לסתום את הפה לאלה שמחוללים מהומות"

"אני מעריך כי התוכנית לסגירת ערוץ 10 נהגתה בלשכת ראש הממשלה כבר לפני כמה חודשים" - כך אמר אמש (א') מנכ"ל חדשות 10, ראודור בנזימן, שהתפטר בעקבות פרסום ההתנצלות של ערוץ 10 בפני שלדון אדלסון, בתוכנית "הינשופים" עם רוגל אלפר ששודרה בערוץ 8 בהוט.

לדברי בנזימן, מדובר בתוכנית להפסיק את עוינותה של התקשורת, במטרה "לסתום את הפה לאלה שמחוללים מהומות".

כמתבקש, בנזימן התייחס במהלך התוכנית להתנצלות בפני אדלסון ואמר: "חשבתי שלא הגון להגיע לקו המסוכן מדי (של סירוב להתנצל - ר.ב.) - מסוכן מדי לעובדי הערוץ, לשיח ולפלורליזם... במקרה הספציפי שלנו אמרו לנו: לא תהיה תביעה רק בישראל אלא גם בארה"ב, וזה עסק של מיליוני דולרים".

"יכולתי ללכת עד הסוף", מסביר בנזימן את הסיבה להתפטרותו: "יכולתי להגיד ייקוב הדין את ההר, בין היתר מהסיבה שחשבתי ש-400 איש, לא רק עיתונאים, יימצאו בסכנת פרנסה אמיתית. לכן העדפתי לקחת ולעשות את הצעד בעצמי".

לדבריו, אחד המניעים להתפטרות היה הרעש התקשרותי שיווצר בעקבותיו. "היה ברור לי שהצעד יעורר את הרעש שיתעורר, ולכן בין השאר עשיתי אותו, כדי לעורר את תשומת-לב הציבור לכך שבלשכת ראש הממשלה יש מי שרוצה למנוע ממנו את זכות הציבור לדעת. זכותו של הציבור לדעת, ואין זכותו לא לדעת. זו תפקידה של העיתונות".

בנזימן הרחיב וסיפר על לחצים יומיומים של חברת החדשות. "לשכת ראש הממשלה הפעילה הרבה מאוד לחצים לפני שידור תחקיר "ביבי טורס" 1 ו-2. היו טלפונים למנכ"ל הערוץ ולמנכ"ל חברת החדשות. שליחים צלצלו ואמרו: אתם עומדים לשדר דברים לא נכון, אתם עומדים לגרום נזק לעצמכם".

בנזימן הציע פתרון למערכת היחסים בין התקשורת והמדינה ואמר כי להבנתו קיימת "בעיית יסוד: שליטת המדינה בכלי התקשורת האלקטרוניים, הרגולציה. אז אני רוצה להגיד משהו שיעורר את חמתם של היושבים בכיסאות ההם ומקבלים שכר חודשי: אין צורך ברגולציה על התקשורת האלקטרונית. זה פרי באושים של פעם. היום זה גם אינטרנטי. צריך לבטל את הרגולציה, ולמנוע בכך את שליטת הפוליטיקאים על הענף".