רווחי שופרסל נחתכו ב-59% בעקבות המחאה החברתית

שופרסל הרוויחה 29 מיליון שקל ברבעון השלישי של השנה, לאחר שנאלצה להוריד מחירים נוכח האיומים בחרם צרכנים ■ היו"ר רפי ביסקר: "היינו קשובים לשיח הציבורי" ■ אמש הודיעו שני המנכ"לים, אפי רוזנהויז וריצ'י הנטר, על פרישתם

ענקית הקמעונאות שופרסל שבשליטת אי.די.בי של נוחי דנקנר פרסמה היום (ב') את דוחותיה הכספיים לרבעון השלישי של 2011. החברה דיווחה על ירידה של 59% ברווח, שבסך-הכול הסתכם ב-29 מיליון שקל, לעומת רווח של 71 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד - ירידה של 59%.

בשורת ההכנסות של שופרסל חלה עלייה של 3.8%, כאשר ההכנסות הסתכמו ב-3 מיליארד שקל ברבעון השלישי השנה, לעומת 2.89 מיליארד שקל ברבעון המקביל.

הרווח התפעולי מפעילות שוטפת הסתכם ב-71 מיליון שקל ברבעון השלישי של 2011, לעומת 127 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד - ירידה של כ-44%.

נזכיר כי אמש (א') הודיעה החברה כי 2 המנכ"לים שלה, אפי רוזנהויז וריצ'י הנטר, פורשים מתפקידם.

עוד עולה מהדוח הרבעוני כי ה-EBITDA לרבעון השלישי של 2011 הסתכמה ב-133 מיליון שקל, בהשוואה ל-183 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד - קיטון של כ-27%.

בסיכום 9 החודשים האחרונים הסתכם הרווח של שופרסל ב-169 מיליון שקל, לעומת 246 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הכנסות החברה ב-9 החודשים האחרונים הסתכמו ב-8.81 מיליארד שקל, בהשוואה ל-8.34 מיליארד שקל בתקופה המקבילה אשתקד - גידול של כ-5.7%. הרווח התפעולי מפעילות שוטפת ב-9 החודשים הראשונים של שנת 2011 הסתכם ב-338 מיליון שקל, בהשוואה ל-370 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד - קיטון של כ-8.6%.

רפי ביסקר, יו"ר שופרסל, התייחס לדוחות ואמר כי "במהלך הרבעון שופרסל הייתה קשובה לשינוי השיח הציבורי והמחאה החברתית שהציפו את נושא יוקר המחיה במדינה. החברה הובילה מספר מהלכים שהשפיעו על רמת המחירים ובעקבות זאת על רווחיותה.

"לחברה יש תשתית וכלים טובים על מנת לתת מענה למצבי השוק המשתנים, והיא פועלת לביצוע התאמות בפעילותה על מנת להתמודד עם המצב המשתנה בשוק, תוך שאיפה לחזור באופן הדרגתי לשיעורי הרווח התפעולי שהיו בשנים האחרונות".

אפי רוזנהויז, נשיא ומנכ"ל שופרסל הפורש, מסר כי "הרווח התפעולי ורווחיות הקבוצה נשחקו ברבעון האחרון, בעיקר בעקבות המהלכים בהם יצאנו במטרה להוזיל את סל המוצרים לצרכן.

"יחד עם זאת, החברה ממשיכה ביישום התוכנית האסטרטגית, הכוללת פתיחת סניפים חדשים בהיקף של כ-20 אלף מ"ר בשנה, פתיחת מתחמי בריאות בסניפים הגדולים, פריסת סניפי אקספרס והגדלת מכירות שופרסל ישיר.

"לשופרסל יש את התשתיות המתאימות ביותר להתמודדות במצבים אלה ולחזרה לרווחיות הולמת. תשתיות אלה כוללות את הפורמטים הקמעונאים שופרסל שלי, שופרסל דיל, שורפסל אקספרס, יש ואורגניק מרקט, המותג הפרטי, מועדון הלקוחות וכרטיס אשראי שופרסל".