עלייה של 30% בפדיונות האופנה וההנעלה בקניונים

כך עולה מנתוני מערכת ריס לחודש נובמבר ■ מנכ"לית רשת סליו: "לכמות המעילים שנמכרה אצלנו ברשת בנובמבר אין אח ורע ב-5 השנים האחרונות"

הגשמים שפקדו את הארץ בחודש נובמבר המטירו ברכה על רשתות האופנה וההנעלה. מנתוני הרשתות החברות במערכת ריס לחודש נובמבר 2011 עולה כי פדיונות של 1,500 חנויות אופנה והנעלה זהות רשמו עלייה של 30.3%, וזאת בהשוואה לפדיונות נובמבר 2010.

גם בהתחשב בעובדה שהמכירות בתקופה זו אשתקד היו נמוכות יחסית בשל האקלים החם, הרי שמכירות נובמבר 2011 הן שיא של מכירות בחודש ב-5 השנים האחרונות. סך המכירות של החנויות הנמדדות הסתכם בנובמבר ב-413 מיליון שקל, לעומת פדיונות של 317 מיליון שקל בלבד בנובמבר אשתקד.

"מזג-האוויר החורפי במהלך נובמבר הטיב עם כל רשתות האופנה וגרם לאנשים לצאת מהבתים ולקנות מוצרי חורף. בנובמבר רשמנו בסליו עלייה של למעלה מ-50% במכירות, בהשוואה לנובמבר 2010. היתרון היחסי של סליו, שפועלת בארץ כזכיינית, הוא שהיינו מוכנים עם סחורה מתאימה בזמן שהשוק הכין את עצמו לחורף חם יותר, וכתוצאה מכך לא מעט רשתות סבלו ממחסור של מעילים. לכמות המעילים שנמכרה אצלנו ברשת בנובמבר אין אח ורע ב-5 השנים האחרונות. אין ספק שזה חודש שתורם לסגירת השנה ומחזיר חיוך בענף בכלל", אומרת מנכ"לית סליו, שגיב שקד.

העלייה בפדיונות אפיינה את כל הקניונים והפאוור סנטרים, אם כי שיעור העלייה היה שונה. בקניון הגדול בפתח-תקווה, שחנך קומת מסחר חדשה, נרשמה העלייה הגבוהה ביותר בפדיונות (60%), למרות שהנתונים אינם כוללים את החנויות בקומת המסחר החדשה. גם רמת הפדיון למ"ר בקניון הגדול הייתה גבוהה ב-48% מרמת הפדיון הממוצע למ"ר בארץ.

קניון עזריאלי במודיעין ממשיך במגמת השיפור ברמת הפדיונות, ואלה עלו ב-46%. עלייה דומה נרשמה גם בגרנד קניון בחיפה (46%), בקניון שבעת הכוכבים (45%) ובסטאר סנטר באשדוד (43%).

קניונים נוספים שרשמו עלייה גבוהה בפדיונות הם: קניון איילון (32%), דיזנגוף סנטר (33%), קניון רננים (34%) וקניון G כפר-סבא (34%). באשר לרשתות, רק 4 מתוך 52 רשתות רשמו בנובמבר ירידה במכירות.

פדיון
 פדיון