רשתות האופנה המקומיות נקלעו בחודשים האחרונים לקשיים אדירים, וארבע מהן קרסו ■ המעבר לרכישות אונליין; החורף שלא הגיע; שכר הדירה הגבוה בקניונים; ושכר המינימום שעלה הם רק חלק מהגורמים למשבר ■ מי מהרשתות הישראליות תצוף, ומי תיכחד?
זיפ תרכוש בסכום של כ-5 מיליון שקל 18 מתוך 26 הסניפים של רשת האופנה סליו
בתחילת נובמבר הוציא בית המשפט צו הקפאת הליכים לסליו ■ זיפ פנתה לנאמני הרשת בישראל על-מנת לקנות את מיקומם של הסניפים בקניונים ■ העסקה תסוכם למעשה בין זיפ ובין חברת סליו העולמית
לחברה, "אופנה צרפתית לגבר בע"מ", המשווקת את אופנת הגברים סליו (Celio) וזכיינית של חברה נוספת, הוצא צו הקפאת הליכים ומונו נאמנים לבקשתה, בהינתן, בין השאר, חוב של 32 מיליון שקל לבעלת המניות בה - קבוצת פישמן
זאת בהשקעה של מיליון שקל ■ במקביל מרחיבה הרשת את החנות בקניון חיפה
פישמן רשתות קיבלה זיכיון מחודש למותג ל-10 שנים נוספות בישראל
זאת בהשקעה של כחצי מיליון שקל ■ עם פתיחת הסניף מונה הרשת 34 סניפים
מול שלל ההצלחות המרשימות של רשתות אופנה בינלאומיות בישראל, יש גם כאלה שניסו ונכשלו ■ נראה שלא מספיק להביא רק סקס אפיל בינלאומי, אלא צריך גם לשווק קולקציות שמתאימות למזג-האוויר ובעיקר לתת לצרכן ערך מוסף
גם מותגי האופנה יקרים כאן יותר מאשר בחו"ל ■ ג'ינס מנגו עולה 290 שקל בישראל - ו-200 שקל באירופה ■ מכנסיים בזארה עולים כאן 200 שקל - ובאירופה 150 שקל
כך עולה מנתוני מערכת ריס לחודש נובמבר ■ מנכ"לית רשת סליו: "לכמות המעילים שנמכרה אצלנו ברשת בנובמבר אין אח ורע ב-5 השנים האחרונות"
גלעד בכר מ-OnTheMob במדור חודשי על הפרסום בסלולר ■ והפעם: ישראכרט רוצה להיות בסלולר אך לא יודעת איך ■ עלית מלמדת להכין קפה טורקי ■ וגם: הניסיון המוצלח שלי עם סליו
מנכ"ל סליו אינטרנשיונל, לורו פורטלה, לא חושש מכניסת המותגים הבינלאומיים לישראל ■ בראיון ל"גלובס" הוא מסביר איך הרשת שרדה את המשבר בארץ ולמה היא לא תיכנס לבגדי נשים
כך עולה מנתוני מערכת ריס ■ בכיר בענף: "הנתונים קצת מתעתעים כי יש רשתות שמכרו אופנה במחירי אפס ושחקו מאוד את הרווחיות שלהן"
למקום השני הגיעה H&M, ואחריה המשביר לצרכן ■ גולף וסליו במקום הראשון בהיקף השיחה החיובית, ואילו H&M ו-GAP נמצאות בתחתית הדירוג עם היקף גבוה יחסית של שיחה שלילית
יו"ר פישמן רשתות: "רוב שחקני הקניונים היום חנוקים. יחס הכוחות הוא בלתי אפשרי לרשתות" ■ מנכ"ל קניוני עזריאלי: "רשתות נפלו לאו דווקא בגלל הקניונים אלא כי פתחו במקומות לא נכונים"