הרב הראשי: החרדים רוצים הפרדה? שיקימו חברה משלהם

יונה מצגר, בריאיון לרדיו "קול ברמה": "זו לא מדינה של הציבור החרדי, אין לנו סמכות לכפות דעתו על אחרים" ■ "כל עוד אנחנו והם משלמים כמונו, אין לנו מה לעשות"

"אין לנו שום סמכות לבוא ולכפות את דעתנו על אחרים. זו לא מדינה של הציבור החרדי. אם אנחנו רוצים שתהיה הפרדה לגיטימי מאוד שנקים חברת תחבורה ציבורית", כך אמר היום הרב הראשי לישראל יונה מצגר, בעקבות האירוע של הנוסעת שהותקפה באוטובוס "אגד" לאחר שסירבה לשבת מאחור.

"זה מקום ציבורי, זה תשלום מיוחד שהיא משלמת כמונו, אנחנו לא יכולים להיות בעלי הבית על כל העולם", סיפר מצגר בראיון לרדיו "קול ברמה" בתוכנית "שמונה עד עשר". "לגיטימי שנקים חברת אוטובוסים מיוחדת לקווי אוטובוס מסויימים - ואז נהיה בעלי הבית".

אולם מצגר הבהיר: "כל עוד אנחנו משלמים, והם (החילונים) משלמים כמונו, וזו חברה ציבורית שלא משרתת רק ציבור חרדי, מה נעשה?".

ביום שישי האחרון נדרשה טניה רוזנבליט, סטודנטית בת 28 מאשדוד שעלתה על קו 451 מאשדוד לירושלים וישבה בקדמת האוטובוס, לעבור לשבת מאחור. רוזנבליט תיארה בדף הפייסבוק שלה את שהתרחש בקו, והפכה לסמל במאבק נגד הדרת נשים בישראל.

בעקבות האירוע, הודיע משרד התחבורה כי אגף הפיקוח והחקירות במשרדו יפתח בחקירת נסיבות האירוע, בהנחיית שר התחבורה ישראל כץ.

במסגרת החקירה יבדוק משרד התחבורה אם נהג האוטובוס של "אגד" פעל בניגוד לתקנות המשרד, האוסרות למנוע מנשים לשבת בקדמת האוטובוס. מהמשרד נמסר כי "לא יאפשר כל פגיעה פיזית או מילולית בנוסעי האוטובוס ויאכוף כל ניסיון למנוע מנשים לשבת בכל מקום באוטובוס".