האישה שהתייצבה מול החרדים באוטובוס: "זה היה מפחיד"

טניה רוזנבליט התעקשה לא לשבת בספסל האחורי של האוטובוס בקו 451 מאשדוד לירושלים, למרות מהומה שעוררו חרדים ■ "ראיתי את הזעם בעיניים שלהם", היא משחזרת

"אנחנו בישראל 2011, אין סיבה שתהיה בעיה". את הדברים האלה אמרה ל"ידיעות אחרונות" טניה רוזנבליט, סטודנטית בת 28 מאשדוד שהתייצבה נגד חרדים והפכה לסמל במאבק נגד הדרת נשים בישראל.

רוזנבליט תיארה בדף הפייסבוק שלה את שהתרחש בקו 451 מאשדוד לירושלים ביום שישי בבוקר, אז ביקשו ממנה חרדים לשבת בספסל האחורי של האוטובוס. היא סירבה, אך החרדים לא ויתרו. הם עיכבו את הנסיעה באוטובוס, אחד מהם נעמד ליד הדלת וחסם אותה כדי שהנהג לא יוכל לסגור אותה.

לדברי רוזנבליט, אחד הגברים החרדים צעק לעברה "שיקסע" ודרש ממנה לעבור לספסל האחורי של האוטובוס, "כי גברים יהודים לא יכולים לשבת מאחורי נשים".

רוזנבליט התעקשה להישאר במקומה ולדבריה החלו מספר חרדים להתגודד בחוץ: "זה היה מפחיד, בלגן אטומי, רובם הסתכלו עלי כמו פסל מוזר או חייזר. ראיתי את הזעם בעיניים שלהם. הגבר שהתחיל את המהומה צעק: 'זה הקו שלנו'".

ניידת משטרה שהוזעקה למקום לא ממש סייעה לרוזנבליט. למעשה, השוטר ביקש ממנה להיענות לבקשת החרדים ולעבור לספסל האחורי של האוטובוס. לבסוף ירד החרדי שהחל את המהומה מהאוטובוס, ורוזנבליט נותרה במקומה וכאמור העלתה תמונות מהאירוע לפייסבוק, כולל תיאור המקרה.

"חשוב להלחם נגד הקיצוניות באשר היא", כתבה רוזנבליט בפייסבוק. "כל דעה והשקפת עולם יכולה להיות יפה והיא בהחלט מקובלת עד אשר לוקחים אותה לקצה. שם היא הופכת למסוכנת. זה יכול להיות פסק הלכה או הקריאה נגד החרדים. זה יכול להיות טיל שנורה על אשדוד או קריאות 'מוות לערבים!' בישראל 2011, המלחמה היא על חופש הפרט! די למלחמה בין קבוצות, זה לא מוביל לשום דבר חוץ מסכסוך ארוך שנים מלא בססמאות ריקות".