קרן ריאליטי רכשה נכס במרכז הרצליה תמורת 8.5 מ' שקל

מדובר על מבנה בשטח בנוי של 250 מ"ר הממוקם בשדרות ח"ן בעיר ■ הכוונה היא לקדם תוכנית למגורים ולמסחר ■ המבנה בנוי על מגרש בשטח של כדונם של עמיתים

קרן ריאליטי זכתה במכרז של עמיתים לרכישת זכות החכירה על נכס מסחרי בהרצליה ב-8.5 מיליון שקל ובכוונתה לקדם במקום תוכנית למגורים ומסחר. מדובר במבנה בשטח בנוי של 250 מ"ר הממוקם בשדרות ח"ן בעיר על מגרש בשטח כדונם אותו רכשה הקרן מחברת קרנות הפנסיה 'עמיתים'. הנכס מושכר נכון להיום לרשת 'כפר השעשועים' בדמי שכירות העומדים על כ-300 אלף שקל בשנה.

השטח שנרכש נמצא בבעלות מינהל מקרקעי ישראל שהחכירה אותו ל'עמיתים' ובכוונת אנשי הקרן שבראשה עומד מיקי ורדי והמנוהלת על ידי אסף ורדי ואוהד רוזן, לקדם הסכם חכירה חדש עם מנהל מקרקעי ישראל ולשנות את הניצול והייעוד ממשרדים בקיבולת נמוכה למגורים ומסחר בהיקף של למעלה מ-2,300 מ"ר. כמו כן מתכננת הקרן להסדיר את זמינותו של הנכס לבניה מידית ולהתאימו לבניית יחידות דיור קטנות.

אסף ורדי, שותף מנהל בקרן ריאליטי אמר היום: "המגרש ממוקם באזור המאופיין בסביבת בניינים בעלי שימוש משולב של מסחר ומגורים. מאחר והסכם החכירה וקיבולת הבנייה המותרת כיום אינם תואמים את זכויות הבנייה והייעודים הקיימים על-פי התב"ע, אנחנו מתכננים לפעול לשינויו ולהשבחתו של הנכס, כפי שעשינו בפעמים קודמות. לאחרונה, עברה הסביבה הקרובה לנכס שדרוג ופיתוח סביבתי משמעותיים שכללו צמצום נתיבי התנועה והרחבת המדרכות, חידוש חזיתות מסחריות והפיכת חלק מהרחוב למדרחוב. בהרצליה קיים מחסור ביחידות דיור קטנות, במיוחד במרכז העיר, ונראה כי העיריה כבר היום פועלת להגדלת הצפיפות באזור זה. אנו מתכוונים לקדם תב"ע נקודתית המצריכה סמכות ועדה מקומית בלבד ללא תוספת זכויות, וצופים ביקוש גבוה לדירות קטנות באזור".

מכירת הנכס בהרצליה על ידי 'עמיתים' נעשתה במסגרת מדיניות מימוש הנכסים של החברה במסגרתה הוציאה החברה גם מגרש בתל אביב בשטח של כ- 2.7 דונם הממוקם בקרן הרחובות דובנוב ודניאל פריש בסמוך למגדל השופטים. על המגרש המדובר ניתן לבנות מגדל משרדים מעל קומות חניה תת קרקעית. בשנים האחרונות מימשה עמיתים נכסים רבים במחירי שיא. למשל, מגרש ברחוב אנטוקולסקי שנמכר בכ-70 מליון שקל ובית מבטחים ברחוב מונטיפיורי שנמכר ב- 15 מיליון שקל.