דוח מבקר המדינה מגלה כי דמי החכירה השנתיים שמשלמת חברת מפעלי ים המלח מתבססים על שווי קרקע משנת 1975, ועומדים על 2.7 מיליון שקל בלבד • רמ"י: "נקבע מנגנון לעדכון דמי החכירה"
תושבי המושב, בהם עמרי שרון, בנו של ראש הממשלה לשעבר, הגישו תביעה בטענה כי חוזי החכירה שמכוחם הם מחזיקים בקרקעות הם לצמיתות - אך היא נדחתה • מדובר במאות דונמים שיכולים להכיל אלפי יחידות דיור, כך ששוויים הפוטנציאלי נאמד במאות מיליוני שקלים
פסק דין דרמטי של בית המשפט העליון קבע: חברי קיבוצים בגליל לא יידרשו עוד לשלם היטלי השבחה על העברת זכויות בקרקעות לידיהם הפרטיות • עורכי הדין שייצגו את העותרים נערכים כעת לדרוש החזרים במיליוני שקלים מהמדינה • עד כמה ההכרעה צפויה להשפיע על עסקאות נדל"ן נוספות בקיבוצים? המומחים חלוקים
במשך שנים נדרשו קיבוצים לשלם היטל השבחה כאשר שייכו מבני מגורים או מגרשים לטובת חברי הקיבוץ • בית המשפט העליון ביטל את הדרישה וקבע כי הקיבוצים לא התעשרו מהשיוך למגורים • העליון אף קרא למדינה לפצות את הרשויות בקו העימות • מזכ"ל התנועה הקיבוצית: "צדק היסטורי"
העירייה מקדמת בימים אלו תוכנית חדשה למתחם שנמצא מול קניון TLV, ומזמינה את 150 חוכרי המבנים בו לחדש את חוזי החכירה - ולהצטרף לפיתוח המתחם • בתכנון: הריסה של מבנים קיימים ובניית שטחי תעסוקה חדשים, עד 30 קומות • תינתן אפשרות גם ל–25% בנייה למגורים
מטוסים פנויים הפכו למשאב נדיר בעולם התעופה, מה שהקפיץ את עלויות ההחכרה בעשרות אחוזים בשנה החולפת • חברות זרות מעדיפות יעדים משתלמים יותר מישראל, שגם ביטוחי הטיסות אליה התייקרו מהותית בשל המלחמה, ונראה כי עידן הטיסות הזולות הולך ומתרחק
מטה ההייטק הכריז היום על השקת טיסות ישירות מת"א לניו יורק • "טק אייר" היא יוזמה של מטה ההייטק, שנולדה בעקבות התלות באל על כחברה היחידה המפעילה טיסות ישירות לארה"ב בחודשים האחרונים • הטיסות של "טק אייר" צפויות להתחיל בינואר, אך ממטה ההייטק טרם נמסר מאיזו חברה יוחכרו המטוסים ומי יפעיל אותם, וסוכני נסיעות עמם שוחחנו הבוקר דיווחו כי עדיין אין אינדיקציות לכך ש"טק אייר" אכן תמריא כמתוכנן
חברה אירופית קיבלה הצעה להפעיל טיסות בקו ת"א-ניו יורק באמצעות מטוסי בואינג 777 • האם זה מרמז על המראה עתידית של "טק אייר" - יוזמת ההייטקיסטים?
במטה ההייטק הכריזו על יוזמה להפעיל טיסות לניו יורק, עכשיו יש לה שם ואתר • כמה זה יעלה, ואילו מכשולים עדיין יש בדרך?
מינהל התעופה הפדרלי אישר לחברות ישראליות, לצד אל על, להפעיל טיסות לניו יורק • במשרד התחבורה דוחפים, אך בארקיע ככל הנראה לא מעוניינים, ובישראייר מתנים זאת בביטול "חוק טיבי" המטיל על חברות התעופה חובות צרכניות • מה יקרה למחירים אם יוסרו המכשולים?
מינהל התעופה הפדרלי של ארה"ב אישר לחברות ישראליות נוספות להפעיל את קו ישראל-ארה"ב - לבקשת רשות התעופה האזרחית • אלא שבדרך לטיסות של ארקיע וישראייר לארה"ב עומדים עדיין לא מעט מכשולים
פסק דין שניתן בבית המשפט המחוזי בחיפה קובע כי גם בעלי זכות חכירה שאינה רשומה בטאבו, רשאים ליזום הליך תכנוני על הקרקע • פסק הדין מקדם את מימוש הזכויות במקרקעין באספקט התכנוני, ובכך עשוי לתרום להסרת חסמים במימוש זכויות אלה
הכתבה הזו הייתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס ועל כן אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו • בחברות ההייטק, שמנהלות קשרים עסקיים תדירים עם ארה"ב, התייאשו ממחירי הטיסות ובעיקר מהחוסר בהן - וכעת הן רוצות לפתוח קו לניו יורק כדי לפתור את הבעיה • היוזמה צפויה לכלול 6 טיסות בשבוע באמצעות מטוסים חכורים • אלא שבענף כבר עולים ספקות
השותפות בתחנת הכוח רמת חובב, שרכשו אותה תמורת 4.2 מיליארד שקל, תובעות את רשות מקרקעי ישראל וחברת החשמל אחרי שנדרשו לשלם 218 מיליון שקל בגין שינוי ייעוד של הקרקע: "לא היה שום שינוי"
אי־הוודאות הביטחונית לא פסחה על חברות התעופה הישראליות, ובשבוע האחרון סאן דור, ישראייר וארקיע נאלצו לבטל טיסות המופעלות בשיטת חכירה • השימוש במטוסים הזרים, כולל בצוותי האוויר שלהם, נובע מניסיון לעמוד בביקושים הגבוהים של הקיץ, אך כעת מתגלה כבעייתי
שנה וחצי לאחר שקרקעות הפטריארכיה בירושלים נרכשו, והפיתוח במקום עדיין תקוע • קק"ל, שמחזיקה בזכויות החכירה, שוקלת אם להאריך את הזכויות או לוותר עליהן, כשהמחלוקת היא ככל הנראה לגבי התמורה שתקבל • בינתיים, טוענים מומחים, שווי הבתים צונח
ארה"בהמומלצותחברות תעופהטיסותירושליםמטוסיםנדל"ן: מיסוי ומשפטניו יורקקק"לרשות מקרקעי ישראל