גולשי "גלובס" על לפיד: "פופוליסט וחסר כישרון; רדוד כמו SMS"

הטוקבקיסטים של "גלובס" נסערים לאחר הודעתו של יאיר לפיד כי יעזוב את "אולפן שישי" לקראת יציאתו לקריירה פוליטית ■ התגובות, כרגיל, מעורבות

גולשי "גלובס" נסערים לאחר הודעתו של העיתונאי יאיר לפיד כי יעזוב את עבודתו ב"אולפן שישי" לקראת יציאתו לקריירה פוליטית. "עוד לא התחיל וכבר נתפס בשקר - כשטען לפני מספר חודשים שאין לו כוונה לעשות כן. העיקר האמינות!", כתב גולש המכונה פוליטרוק.

למהלך, כמובן, תגובות מעורבות מצד הציבור וכן מצד הפוליטיקאים - כאשר מחד רבים מאחלים הצלחה לדמות החדשה בפוליטיקה הישראלית, ומאידך מעריכים אחרים כי לפיד עלול לאכזב רבים ב"קריירה השנייה" שלו.

גולש המכנה עצמו גדי, כתב: "יאיר לפיד היקר, אכן אתה הבטחה. אך אני מקווה שתצא שלם בסוף התהליך. חטיבות היח"צנים של הממסד באשר הוא הולכות לרמוס אותך עד תום!!! אני מקווה שאתה בנוי להיות פוליטיקאי ותחזיק מעמד! תראה מה קרה לאמנון ליפקין-שחק, והוא עוד היה רמטכ"ל לא? בהצלחה!".

גם גולש בשם דוכיפת התייחס למהלך: "סוף-סוף נכנס דם חדש וטוב לפוליטיקה. פי אלף יותר טוב מכל הדמי קולו שנמצאים היום תחת גג כנסת ישראל. שיצטרפו אליו שלמה ינאי - דפני ליף סתיו שפיר, מנהיגי הסטודנטים, ומפלגה צעירה וטובה זו תכנס תחת כנפיה אנשים ראויים, ותהיה חפה מכל השטיקים שאנו רואים היום איפה שלא נרים אבן. הגיע הזמן להחזיר המדינה לאזרחים ושלא תתנהל לפי אינטרסים צרים של ברק, ליברמן, ישי ודומיהם!!!!!!!!".

מנגד, גולשים רבים מבקרים את המהלך של לפיד - וצופים לו תבוסה במערכת הפוליטית. גולש שכינה עצמו "מקס הזועם", כתב: "מעניין כמה רחוק אפשר להגיע בפוליטיקה שלנו על בסיס בלורית, מניירות, וכושר ביטוי. 'התקווה הלבנה הגדולה הזו' לא קיבל החלטה, ניהל או הוביל תהליך, ארגון או אנשים בשום סביבה. הוא אכן בעל טור משעשע, אבל רדוד כמו SMS. מצבנו נורא, אם לזאת אנחנו נושאים את עינינו, כאשר אנשי מעשה כמו שלמה ינאי ועמרם מצנע צריכים לחצוב את דרכם למעמד פוליטי כלשהו אם בכלל".

גולש שהזדהה בכינוי "צעד של ייאוש" כתב: "אני לא אוהב את יאיר לפיד. בעיניי הוא פופוליסט שטחי וחסר כישרון, חנפן לציבור ומחובר לאליטה של ההון. אבל מה שמדהים זה שלמרות כל מה שאמרתי עליו, עדיין אני מעדיף אותו פי אלף יותר מאשר את בנימין נתניהו. לעזאזל, אפילו אם אחת המשתתפות במועשרות היתה רצה נגד נתניהו, זה היה שיפור גדול!".

האם לפיד אכן יגרף מנדטים רבים בבחירות? גם כאן הדעות חלוקות.

"יאיר יגרוף 30 מנדטים ויהיה ראש ממשלה! ביבי וציפי הם בדיחה", כתב גולש בשם בני. מנגד, גולש אחר בשם גדי ציין בתגובה למהלך: "יששש!! גם לא יפריע יותר בימי שישי וגם יקבל סטירה מהבוחרים".

דוד מירושלים כתב: "לטווח הארוך מדובר בכישלון. אם אכן הסקרים מנבאים לו 15 מנדטים, ישנה אפשרות שיזכה בהן. לטווח של קדנציה נוספת או יותר 'ייעלם' כמו רבים אחרים שהיו בעבר. בסופו של דבר אין לו ניסיון פוליטי, ולמעט לשמש כעיתונאי ומגיש, הוא לא עסק בדברים אחרים".