ביה"ד הרבני: התנשקת עם הומו? לא תחויבי להתגרש

בית-הדין הרבני הגדול פסק לטובת אישה בתביעת גירושים: הבעל טען לחוסר צניעות בכך שאשתו לנה בבית של שני גברים שונים והתנשקה עם אחד מהם

בית-הדין הרבני הגדול בירושלים בפסק-דין לא צפוי: אשה נשואה שלנה אצל גבר אחר והתנשקה עמו - לא תחויב להתגרש. ביה"ד הרבני הגדול פסק בערעור של פס"ד מביה"ד אזורי, לטובת אישה שבעלה הגיש נגדה בקשה לגט בעקבות "חוסר צניעות" שמחייב גירושים והפסד הכתובה - דהיינו מאות אלפי שקלים. בני הזוג, יצוין, הם חילוניים.

אב בית הדין הרבני, הרב הראשי לישראל יונה מצגר, ועוד שני דיינים נחלקו בדעתם בפסיקה, שלפיה אין לחייב את האישה בגירושים והיא לא תאבד את זכויות הכתובה.

הגבר הציג בפני בית הדין הוכחות מחקירות של בלש פרטי שמראות כי האישה התנשקה עם גבר אחר ואף לנה בביתו כשהם נמצאים ביחידות בבית. האישה לא הכחישה את הדברים וציינה בפני ביה"ד שהיא לנה אצל אותם גברים בלילות אבל לא קיימה עמם יחסי מין. היא נבדקה לבקשתה בפוליגרף ונמצאה דוברת אמת. האישה, שיוצגה ע"י עו"ד רועי סידי, מומחה בדיני משפחה, טענה לשלום בית וסירבה להתגרש.

האישה טענה בערעור שהגבר עימו התנשקה הינו הומוסקסואל, ולפיכך התמונות בהן היא מנשקת אותו הנן "נעדרות תשוקה" וללינתה בביתו ביחידות אין כל משמעות. כן טענה שהגבר הנוסף אצלו לנה הינו ידיד המשפחה. בנוסף, האישה טענה שבעלה בגד בה וניהל רומן עם השמרטפית של ילדיהם המשותפים.

ביה"ד הרבני ציין בנימוקי ההחלטה, כי הבעל לא הוטרד בעבר מ"חוסר צניעותה" של האישה או מקשריה עם גברים אחרים, וכי הוא משתמש בלינתה אצל אותם גברים כתירוץ ולקידום תביעת הגירושין שהגיש ללא עילה, ובשל רומן שניהל עוד קודם לכן. ביה"ד קבע גם שלא הוכח שהאישה שכבה או קיימה קשר אסור עם אותם שני גברים, ואמנם זה לא מקובל עפ"י ההלכה מעצם היותה נשואה, אבל מדובר במשהו נפוץ באורח החיים החילוני שקיימו בני הזוג, ולפיכך אין די בכך כדי לחייב אותה להתגרש לאור חוסר תום לבו של הבעל.