הוט ו-yes מבקשות לחתוך דרמטית את החוזים מול RGE

היקף הקיצוץ - עשרות מיליוני שקלים ■ RGE מפעילה את ערוצי הספורט והילדים

חברת הכבלים הוט וחברת הלוויין yes מבקשות לחתוך באופן משמעותי את החוזים שלהן מול קבוצת RGE, שצפויים להסתיים בחודשים הקרובים.

על-פי ההערכה, מדובר בקיצוץ שעשוי להגיע לעשרות מיליוני שקלים, אולם בתמורה מציעות הפלטפורמות חוזים בעלי טווח ארוך יותר והסכמים של פיתוח ובלעדיות.

הקבוצה, בבעלותם של לן בלווטניק, אביב גלעדי ומשפחת רקאנטי ובראשותו של מודי פרידמן, מחזיקה בשורה של ערוצים משמעותיים בשתי הפלטפורמות, ובהם קבוצת ערוצי הספורט, קבוצת ערוצי הילדים ובחברת הכבלים גם ערוץ 8 הוותיק.

מהווים חלק מחבילת הבסיס

ערוצים כמו ערוץ 8, ערוץ הילדים וערוץ הספורט הם חלק מחבילת הבסיס מאז ימי הכבלים הראשונים, ועל כן נהנים מחוזים בתנאים שונים לחלוטין ממרבית הגופים שעובדים עם הפלטפורמות, שהצטרפו מאוחר יותר ונתקלו בחוזים קשים יותר.

במהלך השנים קמו ערוצים שונים שהתחרו במוסדות אלה וניסו לערער את ההגמוניה שלהם. חלקם, כמו ערוצי ילדים בינלאומיים, אף הצליחו בכך.

לפני מספר שנים, עת הסתיים החוזה האחרון של ערוץ ספורט 5 בחבילת הבסיס, ערכה חברת הכבלים "מכרז" לערוץ ספורט פתוח, ולבסוף החליטה להאריך את החוזה של ערוץ הספורט.

גם היום, עם הצלחה של ערוצים נוספים בחברת הכבלים ובהם הוט בידור ישראלי, עולים שוב ושוב איומים על חברת RGE להחלפת חלק מערוציה, שנחשבים למכרה הזהב המשמעותי של הטלוויזיה הרב-ערוצית.

מ-yes נמסר בתגובה כי אין הם מתייחסים לעניינים פנימיים של החברה.

מ-RGE לא התקבלה תגובה.

את תגובת הוט לא ניתן היה להשיג.