ביה"ד הורה לעובדי הרכבת לחזור לעבוד; הוועד התעכב

(עדכון) - לפי צו המניעה שהוציא הבוקר ביה"ד לעבודה, עובדי הרכבת היו אמורים לחזור לעבוד ב-9:00 ■ ומה אמרה מוקדנית שירות ברכבת לנוסע שהתקשר להתעניין בלוחות הזמנים? "אני ממליצה לא להסתמך על שירותי הרכבת היום"

בית הדין האזורי לעבודה בתל-אביב קבע הבוקר (ג') כי על עובדי רכבת ישראל לשוב לעבודה עד השעה 9:00, לאחר שדן בשביתתם לאור פנייה מהנהלת הרכבת. זאת, לאחר שיו"ר ועד עובדי רכבת ישראל, גילה אדרעי, הודיעה לעובדים אתמול שלא להגיע לעבודה ולהשבית את כל מערך הרכבת החל מהשעה 23:04 אמש.

מהוועד נמסר כי הם מכבדים את החלטת בית הדין ויפעלו לפיה, אולם הורה לעובדים לשוב לעבוד רק בשעות הצהריים המאוחרות. לפיכך, חידוש תנועת הרכבות התעכב משמעותית.

כתב "גלובס" שהתקשר הבוקר למוקד של רכבת ישראל בטלפון 5770* הופתע לשמוע את התשובה הבאה מפי אחת המוקדניות: "כל תחנות הרכבת סגורות, אני ממליצה לא להסתמך על שירותי הרכבת היום".

הנהלת הרכבת מבקשת שוב לדון בבית הדין לעבודה בביזיון בית המשפט נגד ועד העובדים בחברה, בטענה כי הוא שוב מפר את צו בית הדין. לפי הצו, כאמור, עד השעה 9:00 העובדים היו חייבים לשוב ולהפעיל את הרכבות. בשעה 11:00 יתקיים דיון נוסף בנושא.

את הנהלת הרכבת ייצגו בהליך עורכי הדין גדעון רובין ואלון עזרא ממשרד רובין שמואלביץ.

"רכבת ישראל היא מקום שגאווה להיות בו, גוף שנותן שירות טוב לאזרחים", אמר דניאל בן-שמעון, חבר ועד עובדי הרכבת. "אם זה לא היה כך - אף אחד לא היה מוטרד שאין היום רכבת. אנחנו מממשים את זכותנו לצעדים ארגוניים, ועד כה לא קיבלנו שום תשובות שאפשר להתמודד עימן. אנו מכבדים את בית הדין, ונראה מה ניתן לעשות כדי להתקדם בנושא".

סגן יו"ר הכנסת, ח"כ אופיר אקוניס, יזם דיון דחוף בוועדת הכלכלה על השבתת הרכבת הבוקר. "רכבת ישראל איננה רכוש הוועד, היא שייכת לכלל אזרחי ישראל. אסור לקיים מאבק על גבם של מאות אלפי ישראלים", אמר הבוקר אקוניס.

"ההנהלה אטומה"

"הנהלת הרכבת אטומה, הנהלה שמתנהלת ככה אולי לא מתאימה לנהל רכבת" - כך אמרה הבוקר יו"ר ועד עובדי הרכבת, גילה אדרעי, בראיון לגלי צה"ל. עם זאת, אדרעי ציינה כי העובדים לא יפרו צווי בית משפט.

הסיבה לבקשה שהגישו בהנהלת רכבת ישראל נובעת מהעיצומים שנקטו עובדי הרכבת אתמול בשעות הבוקר, חרף הוראת בית הדין שאסרה זאת. בפנייה הוסבר כי מעשי העובדים הם "הפרה בוטה של הקבוע במפורש בהחלטות בית הדין, שקבע כי אי-הפעלת הקטרים וסירובם לחברם למערכת בלתי חוקית ואסורה".

אתמול בבוקר דיווחו נוסעים מבולבלים על שיבושים קשים בתנועת הרכבות. סלבה סנדלר, שהגיע לתחנת אשקלון, סיפר: "אני קרוב לשעה ברציף. כל חצי שעה אמורה להגיע רכבת - אבל היא פשוט לא מגיעה. חצי מהאנשים שהיו כאן עזבו את הרכבת ונסעו בדרכים חלופיות".

הנהלת הרכבת: הלקוחות - בני-ערובה של הוועד

מהנהלת הרכבת נמסר אתמול כי "נציגי ועד עובדי הרכבת והעומדת בראשם מוכיחים שוב כי לקוחות החברה משמשים עבורם אך ורק כבני-ערובה במאבקם למנוע את הקדמה ברכבת ישראל. כלי השביתה של עובדי הרכבת הפך לזול ומזלזל, ואנו מגנים בכל תוקף את המהלך האגרסיבי וחסר האחריות של ועד עובדי הרכבת כלפי הציבור הישראלי".

עוד הוסיפו בהנהלה כי "רכבת ישראל נמצאת בתנופת פיתוח למען הציבור, ומהלכי הוועד מכוונים לפגוע בתנופה זו, למען האינטרסים הצרים שלהם, וזאת למרות שהובטח לנציגי הוועד כי בכל מקרה לא ייפגעו עובדי הרכבת הקיימים, ואף ייקלטו מאות עובדים חדשים.

"זוהי נציגות עובדים שלא ראויה להנהיג, שאינה מצייתת לחוק, שפוגעת ללא הרף בתדמית החברה ומאבדת את תמיכת העובדים. בימים האחרונים ביצעו נציגי הוועד רמיסה של החוק וחצייה של קווים אדומים. אנו מצפים מהנהגת ההסתדרות להעמיד את יו"ר ועד עובדי הרכבת על מקומה ולהזכיר לה כי תפקידה להגן על זכויות העובדים ולא לנהל את חברת רכבת ישראל".

ברכבת מסרו כי "חברת רכבת ישראל פועלת לבקשת צווי מניעה כנגד השביתה, בנוסף לבקשת ביזיון בית המשפט שכבר הוגש".