מידד דבש לא חש בטוב; הדיון המשפטי בעניינו נדחה

הברוקר ממגדל שוקי הון, המואשם בשימוש במידע פנים, חש שלא בטוב במהלך דברי התביעה - והדיון פוזר

דיון בבית המשפט השלום בתל-אביב באשר לפרשיית השימוש במידע פנים של מידד דבש, לשעבר ברוקר במגדל שוקי הון, נדחה לאחר שדבש חש שלא בטוב במהלך הדיון ופונה לבית החולים.

השופטת מיכל ברק נבו ציינה כי לאחר שדבש חש שלא בטוב באמצע דברי התובע, ולאור ההחלטה לפנותו לבית החולים לבדוק - על כל הצדדים לכבד את ההחלטה. ברק נבו ביקשה מכלל הגורמים להישאר זמינים בשעות הקרובות, כך שבמידה שדבש ישוב לקו הבריאות - הדיון יתחדש עוד היום.

"לטעמנו המקרה שלפנינו חמור מאוד, לא מדובר בעובד שולי של החברה, עוזר או מנקה, לא מדובר גם בקבלת מידע אקראי במהלך שיחה למשל סביב שולחן האוכל, אני רוצה להבהיר מי הוא הנאשם שלפנינו", ציין בדברי התביעה עו"ד מאור ברדיצ'בסקי, שהגיש את כתב האישום מטעם פרקליטות המחוז.

"דבש הוא איש שוק ההון מובהק, שכל עיסוקו נע סביב שוק ההון, שחי ונושם את שוק ההון, וככזה היה מודע היטב לחשיבות המידע, ידע להעריך את המידע העודף שבידיו, ובמחשבה צלולה החליט לפרגן למקורביו על חשבון הקרנות שבניהולו ולמכור להם חבילה משמעותית של מניות ערב פרסום העסקה לרכישת תאת", סיפר ברדיצ'בסקי. בשלב זה דבש חש שלא בטוב, ולפיכך הופסק הדיון.

נזכיר כי פרקליטות מחוז תל-אביב (מיסוי וכלכלה) הגישה בדצמבר 2010 לבית משפט השלום בתל-אביב כתב אישום נגד דבש, ברק נחמני וחברת "א.ב. אקוויטי בית השקעות בע"מ", בגין ביצוע עבירות של שימוש במידע פנים, מירמה והפרת אמונים בתאגיד ופעילות אסורה על בעל רישיון ניהול תיקים.

על-פי כתב האישום, בנובמבר 2007 נודע לדבש, ששימש כמנהל קרנות נאמנות בחברת מגדל קרנות נאמנות בע"מ, כי התקיים והתגבש משא-ומתן למכירת השליטה בחברה הציבורית תאת תעשיות בע"מ.

המידע בדבר מכירת השליטה בתאת לא היה ידוע לציבור והיווה מידע פנים מהותי, שעם גילויו לציבור הביא לזינוק משמעותי בשערי המניה. משנודע למידד דבש מידע הפנים הוא המליץ לחבריו, אילן רג'ואן וברק נחמני, לרכוש את המניה.

בנוסף, בכתב האישום נטען כי דבש תיאם עם חבריו עסקאות למכירת מניית תאת מחשבונות קרנות הנאמנות מגדל לחשבונות החברות שבשליטתם, כל זאת במחירי השוק שלא שיקפו את העלייה במחירי מניית תאת שהתרחשה עם גילוי המידע לכלל הציבור. בכך, נטען, היטיב דבש באופן משמעותי עם חבריו רג'ואן ונחמני על חשבון קרנות הנאמנות עליהן היה מופקד.