השיחה: שלמה מעוז דואג לרם כספי

חיים שני חוטף ביקורת ■ בכירי טבע מתגבשים במצדה ■ ריימונד בר עושה עלייה ■ וגם: שירה מרגלית ממליצה על אטרקציות בלונדון

כנס שדן בהשלכות מסקנות ועדת הריכוזיות התקיים אתמול (א') בצהריים במכללה האקדמית תל-אביב-יפו על-ידי בית-הספר לניהול וכלכלה בראשות איזי בורוביץ'. לאחר שחיים שני, יו"ר הוועדה, ופרופ' שמואל האוזר, יו"ר רשות לניירות ערך, הציגו את המסקנות וההמלצות של הוועדה, אהרון פוגל יו"ר מגדל ביטוח ועו"ד פנחס רובין ראש משרד גורניצקי ושות' ביקרו אותן בחריפות. השניים טענו כלפי נציגי הוועדה כי למרות שהיא כללה אנשי מקצוע, היא הושפעה מאוד מהתקשורת ומהפוליטיקאים.

חיים שני, אריק שטיינברג, מסקנות ועדת הריכוזיות במשק / צילום: תמר מצפי
 חיים שני, אריק שטיינברג, מסקנות ועדת הריכוזיות במשק / צילום: תמר מצפי

חיים שני ואריק שטיינברג

בפאנל שנערך לאחר מכן, אשר עסק בהשלכות מסקנות הוועדה, תקף עו"ד רם כספי את שר האוצר יובל שטייניץ ואת ראש הממשלה בנימין נתניהו על התנהלותם בנושאים הכלכליים בישראל, והוסיף כי נדרשים עוד שינויים רבים כדי להביא להשטחה של הפירמידות במשק הישראלי.

כספי אמר בדברי הביקורת שלו על הוועדה, כי "ישראל זו לא מדינה שהולכים ושותים בה אלכוהול בברים כל היום. זו מדינה שאנשים עובדים בה קשה", מה שגרר תגובת מיידית של שלמה מעוז, הכלכלן הראשי לשעבר של אקסלנס נשואה, שאמר לו: "תיזהר, רמי, שלא יפטרו אותך על זה".

עוד נכחו: נחמיה פרידלנד נשיא המכללה, דרור שטרום, פרופ' יוסף גרוס, אריק שטיינברג לשעבר יו"ר פסגות והיום יו"ר חבר הנאמנים של המכללה האקדמית, הפרשן סבר פלוצקר ונוספים.

בכירי טבע מתגבשים

111 בכירים בטבע, מהמדינות שבה היא פועלת ברחבי העולם, התכנסו בישראל לדון בתוכניות העבודה של החברה לשנת 2012 ולציין 111 שנים להקמת החברה. בכנס השתתפו חברי הנהלת החברה, מנהלי מדינות, מנהלי התחומים והעסקים של טבע וחברי דירקטוריון טבע.

טבע חוגגת 111 שנות להקמתה על פסגת המצדה / צילום: עירית עשת מור
 טבע חוגגת 111 שנות להקמתה על פסגת המצדה / צילום: עירית עשת מור

בכירי טבע בתמונה קבוצתית

במהלך הכנס שנערך באחד המלונות לחוף ים המלח, תחת הכותרת "111 שנים של הצלחה", ביקרו המשתתפים בפארק הלאומי מצדה. בין הנוכחים: יו"ר החברה ד"ר פיליפ פרוסט, שלמה ינאי המנכ"ל הפורש, ד"ר ג'רמי לוין המנכ"ל הנכנס, אייל דשא סמנכ"ל הכספים ועוד.

ריימונד בר עושה עלייה

בנק יוליוס בר פתח אתמול באופן רשמי את הנציגות הישראלית שלו בשדרות רוטשילד בתל-אביב. את הסרט בכניסה למשרדים החדשים גזר ריימונד בר, יו"ר דירקטוריון קבוצת יוליוס בר ונצר למשפחה המייסדת של הבנק.

ריימונד בר, גבי רביד, סניף חדש ליוליוס בר / צילום: חן גלילי
 ריימונד בר, גבי רביד, סניף חדש ליוליוס בר / צילום: חן גלילי

ריימונד בר וגבי רביד

הגיעו להשיק כוסיות: גוסטבו רייצין חבר הנהלה בכיר, רן היישטיין ראש הנציגות של הבנק בארץ, דן שגיא שמוביל מציריך את האחריות הכוללת לפעילות הגלובלית של הבנק מול השוק הישראלי, וגם: אלפרד אקירוב, אלון פנקס ועו"ד פנחס רובין. בערב נערך בגלריה מאירהוף קוקטייל חגיגי וסגור לכבודו של בר. באו לברך: צחי פישביין, גבי רביד, צבי לובצקי, פרופ' ליאו ליידרמן ועוד.

בילט בניחוח קוואלי

מעצב האופנה רוברטו קוואלי עזב את אדמת הקודש בתום שבוע האופנה בנובמבר האחרון, אבל רוחו וריחו, מסתבר, עדיין כאן. ניצה בילט, מנכ"ל לילית קוסמטיקה ואורי בילט, סמנכ"ל הסחר בלילית קוסמטיקה, אירחו לאחרונה במסעדת וינו סוקה בהרצליה ארוחת בוקר חגיגית בסגנון איטלקי לרגל השקת הבושם החדש של קוואלי שנקרא באופן לא מפתיע: Roberto Cavalli EAU DE PERFUM. הגיעו להתבשם מהניחוח החדש רגע לפני בוא האביב: דני לוזון סמנכ"ל הסחר של סופר-פארם, ששי מאיר מנכ"ל רשת אפריל, ארז חלבי סמנכ"ל שיווק וסחר ברשת אפריל, משה ברוקס סמנכ"ל שיווק וסחר במשביר לצרכן ועוד.

אשר הבנקאי מציע שת"פ

אתמול בשעות הצהריים המאוחרות, באולם "שבע" בתל-אביב, ערך הבנק הבינלאומי כנס בהשתתפות מאות יועצי ההשקעות שלו לרגל השקת השרות החדש - חסכון דינמי. מנכ"לית הבנק, סמדר ברבר-צדיק, דיברה בפני היועצים כשלקראת סוף דבריה נשמעה מהקהל צעקה רמה: "לא הבנתי!". ברבר צדיק השיבה: "מה בדיוק לא הבנת?", לעבר הצועק שהיה לא אחר מהשחקן אסי כהן, פרזנטור הבנק, בדמותו של אשר - הבנקאי מפרסומות הבנק. אשר/כהן השיב: "הכל".

סמדר ברבר צדיק, אסי כהן, קמפיין הבינלאומי / צילום: חן גלילי
 סמדר ברבר צדיק, אסי כהן, קמפיין הבינלאומי / צילום: חן גלילי

סמדר ברבר-צדיק ואסי כהן

כהן קפץ על הבמה ואמר: "גם אני רוצה לומר 3 מילים על בנקאות: נוסטרו, דאו ג'ונס ואופציות". לקול צחוקו של הקהל הוא גם הציע למנכ"לית הבינלאומי מיזוג בין הבנק שלו - "בנק אימפריה", לבנק שלה - הבינלאומי.

יוז נכנס לעיתונות

כריס יוז, ממייסדי פייסבוק ומי ששימש כיועץ אסטרטגי לקמפיין המקוון של אובמה בבחירות 2008, רוכש את גרעין השליטה בכתב העת "ניו ריפבליק", כתב עת המסקר את הפוליטיקה האמריקנית, יוצא לאור ברציפות מ-1914. יוז הודיע כי בכוונתו לקדם את המעבר של כתב העת, המפרסם כיום מהדורה יומית מקוונת, אל העידן הדיגיטלי.

כריס יוז, רוכש את
 כריס יוז, רוכש את

כריס יוז

פרט לייעוץ לנשיא אובמה, הקים יוז, שיסד את פייסבוק ב-2004 עם שותפיו למעונות הסטודנטים באוניברסיטת הארוורד, מארק צוקרברג ודסטין מוסקוביץ, את הרשת החברתית Jumo.com, המתפקדת כארגון ללא מטרות רווח ומסייעת לאנשים למצוא דרכים לעזור זה לזה.

מצייצים

Shira Margalit ממליצה למבקרים בלונדון לראות את התערוכה המרהיבה של דיוויד הוקני