עונש הפחתת הנקודות של מכבי פ"ת נדחה לעונה הבאה

הקטטה במושבה מסתיימת בקול ענות חלושה: ביה"ד העליון של ההתאחדות לכדורגל קיבל את ערעור הקבוצה, ודחה את הפחתת 3 הנקודות לעונה הבאה

חמישה ימים בלבד החזיקה מעמד החלטת בית הדין המשמעתי של ההתאחדות לכדורגל להפחית 3 נקודות ליגה בפועל למכבי פ"ת, בעקבות הקטטה האלימה בסיום משחק הליגה מול הפועל חיפה באצטדיון המושבה. היום (א') החליט ביה"ד העליון של ההתאחדות להקל באופן משמעותי על הקבוצה של הלוזונים, ולקיים את הפחתת הנקודות רק בעונת המשחקים הבאה (2012/13), לאחר הערעור שהגיש המועדון.

בנימוקיהם, ציינו אב בית הדין, השופט בדימוס יהושע גרוס, הדיין עמי פזטל והדיין עמאל פאלח כי "סברנו שיהיה זה נכון לאפשר את סיומו הספורטיבי - על המגרש - של המאבק נגד הירידה בלי השפעה חיצונית ישירה ודרמטית מצדנו על טבלת הליגה". יש לציין כי לקבוצות נוספות שמעורבות השנה במאבק הירידה, כגון הפועל פ"ת ובית"ר ירושלים, כבר הופחתו העונה על-ידי בתי הדין של ההתאחדות נקודות ליגה (9 נק' לפ"ת, 2 לבית"ר).

"המאבק האמיתי נגד הירידה מהליגה ייערך על 'השדה הירוק' מכוח היכולת הספורטיבית של המתמודדים", הוסיפו הדיינים.

על-אף המקרה התקדימי שבו בעלי תפקידים במכבי פ"ת היכו במהלך הקטטה את שחקן הפועל חיפה עלי חטיב (מאמן השוערים עמי גניש נגח בפרצופו, סדרן הקבוצה יגאל ממן בעט בראשו), הדיינים החליטו להתחשב בעבר הנקי יחסית של הקבוצה בביה"ד.

"מבט לעבר גיליון ההרשעות של המערערת מגלה דף כמעט נקי. בשש השנים האחרונות הועמדה המערערת לדין והורשעה רק בעבירות טכניות שוליות, ורק עבירה משמעותית אחת נרשמה לחובתה לפני כחודשיים (התפרצות אוהד לשדה המשחק)", נכתב בפסה"ד. "אין ספק כי העבר המשמעתי הלא מכביד הזה, צריך להילקח בחשבון בעת שמטפסים ב'סולם הענישה'".

מלבד ההחלטה לדחות את עונש הפחתת הנקודות לעונה הבאה, ביה"ד הטיל על מכבי פ"ת עונש של משחק רדיוס בפועל (עם קהל) בעונה הנוכחית (המשחק הביתי הקרוב).

עוד התייחסו הדיינים להד התקשורתי שליווה את הפרשה: "התקשורת עסקה רבות בהערכות לגבי נושא הדיון והביעה דעות בהחלט נחרצות ונכונות לגבי הצורך במלחמה נגד תופעת האלימות. התקשורת גם התייחסה למידת 'הצדק' ו'טובת הכדורגל'. אכן, יש הרואים את 'נצדק' בעניינינו בהחמרה רבה מאוד עם המערערת, ויש הרואים את 'הצדק' דווקא באי פגיעה במירוצה התקין של ההתמודדות בליגה. ואנו אומרים: למונח 'צדק' פנים רבות והוא מאוד סובייקטיבי".

מדוברת הההתאחדות לכדורגל, מיכל גרונדלנד, נמסר: "לא נתעייף מלומר שבתי הדין בהתאחדות עצמאים בפעילותם, בדיוק כפי שבתי המשפט של המדינה אינם עושי דברה של הממשלה. מי שהילל את עצמאות בתי הדין כאשר ההחלטה מצאה חן בעיניו - ראוי שימשיך להלל את עצמאות בתי הדין גם כשהחלטתם אינה לרוחו".