ארה"ב: יצרנית שוקולד נוטלה תפצה אם ב-3 מיליון דולר

אם מארה"ב תבעה את יצרנית נוטלה בטענה כי החברה מציגה את המוצר כבריא - למרות שאין זה כך ■ במסגרת הפשרה סוכם גם כי נוטלה תשנה את הקמפיין שלה

יצרנית שוקולד נוטלה תשלם לאם מארה"ב יותר מ-3 מיליון דולר, לאחר שהגישה נגדה תביעה בגין הטעיית צרכנים. החברה הגיעה להסכם פשרה עם האם, במהלכו הודתה כי השוקולד אינו בריא כפי שפורסם.

התובעת, אתנה הוהנברג, אם לילדה בת 4 מקליפורניה, הגישה את התביעה בתחילת השנה שעברה, בטענה כי חברת פררו, המייצרת את שוקולד נוטלה, מציגה אותו כבריא - למרות שהדבר אינו כך במציאות. בתביעה ציינה האם כי היא "נדהמה לגלות כי נוטלה הוא אינו מאכל בריא ומזין, ולמעשה דומה לממתק".

לטענת האם, השוקולד המדובר מכיל רמות מסוכנות של שומן, ולמרות זאת החברה מציגה את השוקולד בפרסומת כבריא וכחלק מארוחת בוקר מזינה. לדבריה, החברה גרמה לה להאמין כי אכילת השוקולד תהווה בחירה דיאטטית ובריאה לבתה - והדבר למעשה לא נכון. חברת פררו, מצידה, דחתה בהתחלה את הטענות.

לבסוף, הושג הסכם פשרה בין האם ליצרנית הענק, במהלכה הסכימה החברה לשנות את הקמפיין הפרסומי שלה. בנוסף, החברה תשלם 4 דולר לכל צנצנת שנרכשה בקליפורניה מאוגוסט 2009, או שנקנתה ברחבי ארה"ב מינואר 2008.

נציגי החברה בארה"ב מסרו בתגובה להחלטה: "אנחנו מאמינים כי זה לטובת האינטרסים של החברה לפתור את הפרשה, והגענו להסכם עם הצדדים המעורבים".