"ישראל יקרה לנו" לשופרסל ומגה: אל תעלו מחירים

הקבוצה פנתה במכתב לרשתות השיווק הגדולות: "רשת שתשתף פעולה עם מהלך של העלאת מחירים עלולה למצוא את עצמה במוקד של 'שביתת קונים' מתמשכת"

קבוצת "ישראל יקרה לנו" יוצאת נגד העלאות המחירים המתוכננות ושולחת תמרור אזהרה לשתי רשתות השיווק הגדולות.

במכתב ששיגרו הבוקר (ב') חברי הקבוצה למנכ"ל שופרסל, איציק אברכהן, ולמנכ"ל מגה, זאב וורמברנד, נכתב ‏כי ‏"רשת שיווק אשר תשתף פעולה עם מהלך של העלאת מחירים עלולה למצוא את עצמה במוקד של 'שביתת קונים' מתמשכת ו/או חרם על מוצרים שמחירם אינו מוצדק. בכוונת 'ישראל יקרה לנו' - בשיתוף עם קבוצות מגוונות מרחבי המחאה החברתית - לפרוס הקיץ צוותים של משמרות מחאה על המדרכות, בכניסה למאות מסניפי רשתות השיווק". ‏

מכתבה של "ישראל יקרה לנו" יצא בעקובת עליות המחירים המתוכננות, עליהן הודיעו חברות פרוקטר אנד גמבל, חברת שסטוביץ, חברת דיפלומט וקבוצת נטו. ‏

במכתב לאברכהן וורמברנד מבקשים חברי הקבוצה מהשניים "לשקול שנית ולהודיע בפומבי, עד 12 במאי, את החלטתכם לגבי הבקשות להעלאת המחירים" של אותן חברות.‏

עוד נכתב כי "'ישראל יקרה לנו', בצירוף שותפינו ברחבי המחאה, תמשיך לעקוב אחרי מחירי המזון ברשתות השיווק (השנה גם באמצעות סקרים וכלים ממוחשבים). רשת אשר תנסה לנצל את מעמדה בשוק להרוויח על גבו של הצרכן - תהיה זו אשר מול סניפיה ירוכזו פעולות המחאה.

"ב-2012 המחאה אינה רק צעירים, אוהלים והפגנות המונים בכיכרות: מאות צוותים מקרב מעמד הביניים והשכבות המוחלשות יעמדו הקיץ ליד פתחי רשתות השווק, קרוב לנקודת המכירה, וידברו בגובה העיניים אל הציבור הישראלי - ציבור אשר כבר היום נאלץ לצמצם את קניותיו בגלל המחירים הגבוהים. המחאה השנה תהיה עם הארנק".‏

חברי התנועה גם מציינים כי בכוונתם לפנות לגורמים רגולטוריים לשם בדיקת חוקיות התשלומים המועברים לרשתות במסגרת העלאות המחירים. ‏

מנכ"ל שופרסל, איציק אברכהן, מסר בתגובה: "תמוה בעיניי שבעלי רשתות מצהירים כי אין מנוס אלא להעלות מחירים, וכנגד זה אינכם מלינים, אולם ידיעה אנונימית בעיתון מיד מקפיצה אתכם לשופרסל. אני הודעתי כי אני מצפה מהיצרנים לנהוג ברוח התקופה ולא לבצע העלאת מחירים. שופרסל אינה פועלת להעלאת מחירים, ואין בכוונתה להוביל מהלך שכזה, למרות העלייה החדה במחירי התשומות".

ממגה נמסר בתגובה: "רשת מגה פועלת מול הספקים ועושה ככל שביכולתה על מנת לבלום את עליית המחירים. חשוב לציין כי בכל מוצרי המותג הפרטי רשת מגה לא העלתה מחירים, למרות התייקרות חומרי הגלם, וזאת כדי לשמור על רמת מחירים זולה".