הבורסה ננעלה בירידות: מניית דלק נדל"ן זינקה 21%

הסדר חוב חדש בדלק נדל"ן ■ קבוצת דלק ניגשה ביום שישי למכרז לקבלת רישיונות לחיפושי נפט וגז בקפריסין ■ זיו סגל: "כפי שזה נראה על פי הגרף של סיום שבוע המסחר, יש עוד סיכוי סביר לעלייה. ישנם מספר מקורות תמיכה למדד"

המסחר בבורסה ננעל היום (א') בירידות שערים אשר הלכו והתמתנות למן הפתיחה. זאת על רקע התמשכות הסאגה היוונית בעניין הרכבת ממשלה שהגיעה במהלך סוף לעוד מבוי סתום אחרי ששר האוצר לשעבר של יוון לא הצליח לממש את המנדט שהוענק ולהרכיב ממשלה בראשותו, מה שמגביר את הסיכויים לכך שהמדינה תלך לבחירות חדשות. בארה"ב פורסמו במהלך סוף השבוע נתוני מאקרו סבירים כשהנתון המרכזי היה מדד סנטמנט הצרכנים שנמצא ברמתו הגבוהה ביותר מזה 4 שנים.

נתחיל כמו תמיד בזירה המקומית ועם מדד ת"א 25 שנעל את שבוע המסחר ביום חמישי בעלייה של 0.39% ונקבע על רמה של 1135.22 נקודות. המנתח הטכני של "גלובס" זיו סגל עדיין אופטימי מכך שלמרות שהמדד ירד מתחת לרמת התמיכה שהייתה ב-1,150 נקודות, הגרף של המדד במהלך שבוע המסחר נותנים תקווה שהכיוון הכלכלי ימשיך להיות כלפי מעלה.

"כפי שזה נראה על פי הגרף של סיום שבוע המסחר, יש עוד סיכוי סביר לעלייה. ישנם מספר מקורות תמיכה למדד, כך שמגמה מעל ל-1,125 נקודות, הייתי עוד נותן סיכוי לעלייה", כתב סגל בניתוח שלו. "מהלך מעל 1,150 נקודות ובייחוד מעל 1,155 נקודות ייתן לסיכוי הזה דחיפה משמעותית. מהלך מתחת ל-1,125 נקודות יבטל אותו כנראה. צריך לזכור שרמת התנודתיות בכל שווקי העולם גבוהה עכשיו כך שכדאי לגלות סבלנות ביחס להסקת מסקנות ולנסות ככל האפשר ללכת עם התמונה הכוללת".

בחירות נוספות ביוון?

בזירה העולמית, נתחיל עם יוון שם נכשל שר האוצר לשעבר איוונגילוס ווניזילוס במלאכת הרכבת הממשלה והוא צפוי להיפגש היום עם נשיא המדינה על מנת להחזיר לו את המנדט שקיבל. יוון נמצאת כעת בבעיה קשה שכן על פי החוקה הנשיא מוסמך להעניק רק 3 מנדטים להרכבת הממשלה ואחריהם המדינה תצטרך ללכת לבחירות או שהנשיא יצליח להרכיב ממשלת אחדות. מאז הבחירות שהתקיימו ביום ראשון שעבר, נוצלו כבר כל 3 המנדטים שהוענקו למפלגות השונות על מנת להרכיב את הממשלה.

מה שמחזק את התחושה שאנחנו הולכים לקראת בחירות חדשות ביוון, כבר בחודש הבא לכל המוקדם, הינה העובדה שמייד עם הודעתו של ווניזילוס על כישלון מאמציו להרכבת ממשלה, נעשה נסיון להרכיב ממשלת אחדות לאומית אבל המהמלך הזה טורפד על ידי אלכסיי ציפרס ראש מפלגת "סריצה", שמתנגדת לתוכניות הצנע של הממשלה הנוכחית. אגב, הסקרים מנבאים שמפלגת "סריצה" תהפוך להיות המפלגה הגדולה ביותר במדינה במידה ויתקיימו בחירות חוזרות.

מעבר לעניין היווני, יום שלישי צפוי להיות יום משמעותי עבור אירופה שכן זה היום שבו יושבע נשיא צרפת החדש פרנסואה הולנד. מדובר ביום משמעותי שכן באותו יום, אחרי טקס ההשבעה, ייפגש הולנד עם קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל במהלך הפגישה ידונו המנהיגים במספר נושאים שעל הפרק שכוללים בין היתר הטיפול במשבר החוב באירופה כמו כן צפויים השניים לדון בהתבטאויות של הולנד נגד האמנה הפיסקאלית שמקדמת גרמניה בראשות מרקל.

הנציבות הכלכלית של האיחוד האירופי הודיעה ביום שישי, כצפוי, שכלכלת אירופה נמצאת ב"מיתון קל" בעוד ההתאוששות בצמיחה תהיה "איטית יותר מהצפוי במחצית השנייה של שנת 2012". זאת, בעוד האיחוד פרסם תחזיות עדכניות לצמיחה, האינפלציה והאבטלה באירופה בקרב 27 מדינות האיחוד האירופי וכן 17 מדינות גוש האירו. לפי התחזית העדכנית, צופים באיחוד כי כלכלת היבשת תתכווץ בכ-0.3% בשנת 2012 (בהתאם לתחזית קודמת, אשר פורסמה בפברואר), וכי הכלכלה האירופאית תעבור לצמיחה חיובית של 1% ב-2013.

בארצות הברית ננעל שבוע המסחר בוול סטריט בירידות שערים, למעט הנאסד"ק שנותר ללא שינוי, וזאת לאחר הודעת הבנק הגדול והרווחי ביותר במדינה ג'י פי מורגן על כך שהוא עלול לספוג הפסד של 2 מיליארד דולר בעקבות סדרה של השקעות כושלות באגרות חוב סינטתיות. כתוצאה מכך הודיעה היום סוכנות דירוג האשראי פיץ' על הורדת דירוג האשראי של הבנק ברמה אחת ל-(+A) מרמה של (-AA). בעוד שסוכנות S&P הודיעה על הורדת אופק התחזית לבנק ולכל חברות הבת שלו לשלילי.

בזירת המאקרו, סנטימנט הצרכנים בארה"ב לחודש מאי עלה לרמתו הגבוהה ביותר מזה למעלה מארבע שנים, כך לפי המדד של אוניברסיטת מישיגן שהתפרסם ביום שישי. מדד סנטימנט הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן עלה לקריאה של 77.8 נקודות לעומת 76.4 נקודות באפריל, ולעומת התחזיות שעמדו על 76.2 נקודות בלבד. מדובר ברמה הגבוהה ביותר אליה הגיע המדד מאז ינואר 2008.

רווחי הון בקבוצת אי.די.בי; ירידות במניות הסלולר

קבוצת דלק ניגשה ביום שישי למכרז לקבלת רישיונות לחיפושי נפט במימי קפריסין, כאשר בקונצורסיום החברות שותפות חברת אדיסון, וודסייד וחברת ENEL. חלוקת הזכויות במסגרת הקונצורסיום הינה 30% לוודסייד, 30% לאדיסון, 15% לחברת ENEL וכ-12.5% לכל אחת מהשותפויות בקבוצת דלק (דלק קידוחים ואבנר). הרכב הקבוצה עשוי לפתוח פתח לכניסת חלק מהחברות הזרות כשותפויות אסטרטגיות ב"לוויתן". כאשר לחלקן ישנם אמצעים וטכנולוגיה החסרות לדלק - כך למשל, אחת מהן מחזיקה בצינור גז לאירופה (אדיסון), בעוד השנייה מתמחה בפיתוח תשתיות הנזלת גז (וודסייד).

טבע , סלקום , נייס איבדו גובה עקב פערים שליליים מול ניו-יורק. מנגד, פריגו ופרוטליקס עלו עקב פערים חיוביים. גם פלוריסטם זינקה במחזור גבוה עקב פער חיובי.

גם פרטנר ירדה על רקע התגברות התחרות בשוק הסלולר. חברת אלון סלולר מקבוצת אלון של דודי ויסמן משיקה היום את פעילות הסלולר שלה ומציעה חבילה המשלבת בין דקות סלולריות לבין הטבות שיוענקו למי שקונה בחנויות מגה או בתחנות הדלק דור אלון. זו הפעם הראשונה שחברה משלבת בין מוצר סלולרי למוצרי צריכה.

כלכלני מגדל שוקי הון יזרו הבוקר על המלצת "החזק" למניות אלביט מערכות . האנליסט ערן יונגר מציין כי "אנו סבורים כי החברה תציג דוחות מעורבים עם עלייה במכירות אך ירידה במרווחים. כפי שכתבנו - הנושא המדאיג הוא הירידה הצפויה בצבר ההזמנות. החברה חתמה על חוזה אחד במהלך הרבעון הראשון ובינתיים חוזה אחד נוסף בלבד ברבעון השני".

מכתשים אגן, שכ-40% ממניותיה מוחזקות על ידי כור של קבוצת אי.די.בי, דיווחה הבוקר על תוצאותיה ברבעו הראשון של שנת 2012 . המכירות ברבעון הסתכמו בכ-828 מיליון דולר, לעומת 780.5 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד, גידול בשיעור 6.1%. בשורה התחתונה דיווחה מכתשים אגן כי הרווח הנקי בשלושת החודשים הראשונים של שנת 2012 הסתכם ב-89.3 מיליון דולר, לעומת 91.7 מיליון דולר ארה"ב בתקופה המקבילה אשתקד - קיטון בשיעור 2.7%.

לאחר מכן דיווחה כור על רווח של 410 מיליון שקל ברבעון הראשון, הנובע בעיקר מרווח של כ-491 מיליון שקל בעקבות עליית ערך מניית קרדיט סוויס במהלך הרבעון.

ועוד בעניין אי.די.בי שבשליטת נוחי דנקנר. החברה מסכמת היום רשמית את רכישות אגרות החוב של הקונצרן - אי.די.בי אחזקות ואי.די.בי פיתוח - ביום ה' האחרון, אז רשמו אגרות החוב עליות שערים מרשימות וירידה חדה בתשואות במחזורי מסחר גדולים. בשורה התחתונה, אי.די.בי אחזקות רכשה אג"ח בכ-27 מיליון שקל ותרשום רווח של כ-15 מיליון שקל. החברה רכשה אג"ח מסדרות ג', ד' ו-ה'. אי.די.בי פיתוח ביצעה רכישות אג"ח עצמאיות בכ-36 מיליון שקל - ותרשום רווח של כ-21 מיליון שקל. החברה רכשה אג"ח מסדרות ז', ט' ו-י'.

מרבית נציגות סדרת אג"ח ה' חתמה ביום שישי אחר הצהריים על הסדר חוב חדש בדלק נדל"ן , המבוסס על המתווה מחודש ינואר. ל"גלובס" נודע כי הריבית על האג"ח החדשה תהיה 2% בלבד, אך מנגד בעל השליטה בחברה, יצחק תשובה, הסכים להגדיל את הבטחונות והערבויות. תרומה משמעותית נוספת של תשובה באמצעות חברות פרטיות שבשליטתו היא שלאחר החתימה על הסדר החוב, אם החברה תפורק בכל זאת, מחזיקי האג"ח יפוצו ב-600-700 מיליון שקל.

חברת הביומד פרולור שפכה ביום שישי אור על הנפקת המניות לציבור עליה הודיעה ביום חמישי בלילה. פרולור תנפיק 6.5 מיליון מניות במחיר של 5 דולר למניה, כך שההכנסות אותן צופה פרולור כתוצאה מההנפקה עומדות על 32.5 מיליון דולר. החברה העניקה לחתמים 30 יום על מנת לרכוש עד כ-975 אלף מניות, וההצעה תסגר ב-16 במאי.

[לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח][לאתר קרנות]