קצת נחת לדנקנר: מכתשים אגן הרוויחה 89 מיליון ד' ברבעון

ארז ויגודמן: "החברה ממשיכה את המומנטום החיובי שבה היא נמצאת ופותחת בצורה חזקה גם את שנת 2012 עם תוצאות שברוב הפרמטרים הן תוצאות שיא מבחינתנו"

מכתשים אגן, שכ-40% ממניותיה מוחזקות על ידי כור של קבוצת אידיבי, דיווחה הבוקר (א') על תוצאותיה ברבעו הראשון של שנת 2012 . המכירות ברבעון הסתכמו בכ-828 מיליון דולר, לעומת 780.5 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד, גידול בשיעור 6.1%. הגידול נבע בעיקר משיפור בתמהיל המוצרים ומגידול כמותי בהיקף המכירות. כמו כן, עלייה במחירי הנפט וחומרי הגלם שהחלה עוד בשנת 2011הובילה לעלייה מסוימת במחירי המכירה בענף האגרוכימייה ובכלל זה מחירי המכירה של מוצרי החברה.

הרווח הגולמי ברבעון הסתכם ב-286.9 מיליון דולר, לעומת 255.5 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד - גידול של 12.3%. שיעור הרווח הגולמי ברבעון עמד על 34.6%, לעומת 32.7% בתקופה המקבילה אשתקד. השיפור ברווח הגולמי ובשיעור הרווח הגולמי ברבעון נבע בעיקר משיפור בתמהיל המוצרים, מגידול בהיקף המכירות מהשפעת מהלכי ההתייעלות בהן נקטה החברה ומעלייה במחירי המכירה, אשר קיזזו עלייה במחירי חומרי הגלם.

הרווח התפעולי ברבעון הסתכם בכ-125 מיליון דולר (15.1% מהמכירות), לעומת רווח תפעולי בסך 112.1 מיליון דולר (14.4% מהמכירות) ברבעון הראשון של שנת 2011.

בשורה התחתונה דיווחה מכתשים אגן כי הרווח הנקי בשלושת החודשים הראשונים של שנת 2012 הסתכם ב-89.3 מיליון דולר, לעומת 91.7 מיליון דולר ארה"ב בתקופה המקבילה אשתקד - קיטון בשיעור 2.7%. הירידה ברווח הנקי נבעה בעיקר מהוצאות מס גבוהות יותר ברבעון זה, לעומת הטבת מס ברבעון הראשון של שנת 2011.

יאנג שיאנגשין, יו"ר דירקטוריון מכתשים אגן, אמר היום: "הביצועים הכספיים הטובים שלנו ברבעון הראשון, ובכלל זה רמות שיא של מכירות, רווח גולמי ו-EBITDA, נובעים מהמשך ההתמקדות וההתקדמות שלנו, ביישום התוכנית האסטרטגית של החברה. אנו פועלים בנחישות גם כדי לממש את הפוטנציאל הגדול במיזוג של עסקי האגרוכימייה של כמצ'ינה לתוך מכתשים אגן ובכלל זה אנחנו בוחנים מהלכים עסקיים נוספים בסין, אשר יאפשרו לנו לחזק את נוכחותנו בסין ובאזור אסיה-פסיפיק ולהמשיך בצמיחה ובשיפור הרווחיות שלנו בשנים הבאות".

ארז ויגודמן, נשיא ומנכ"ל מכתשים אגן, אמר: "החברה ממשיכה את המומנטום החיובי שבה היא נמצאת ופותחת בצורה חזקה גם את שנת 2012 עם תוצאות שברוב הפרמטרים הן תוצאות שיא מבחינתנו. התוצאות הללו והשיפור התפעולי הנמשך ברציפות מתחילת שנת 2011, מבטאים את המשך המימוש של תכנית השינוי הכולל, שאותו אנחנו מיישמים מתחילת שנת 2010 וגם את הרוח הגבית המגיעה מהמגמות החיוביות בתחום החקלאות העולמית בכלל ומענף האגרוכימיה בפרט. אנחנו ממשיכים לעסוק הן ביישום מהלכי שיפור תפעוליים קצרי טווח והן בבניית תשתיות בעלות חשיבות גבוהה להמשך תהליכי ההתפתחות שלנו בשנים הבאות תוך השקעת משאבים ניכרים בתחום זה, ראשית בתהליך האינטגרציה בין מכתשים אגן לפעילות האגרוכימייה של כמצ'ינה וגם בתהליכים אסטרטגיים נוספים".