נעילה שלילית בת"א; מניות הסלולר המשיכו להתרסק

נוחי דנקנר מוכר 50% מכלל תעשיות בפרמיה של כ-41% על המחיר בבורסה לקבוצת אקסס של לן בלווטניק ■ דסק"ש זינקה 13% בתחילת וננעלה בירידה; אי.די.בי נסקה בכ-18%, ונסחרת ביציבות ■ הכשרה אנרגיה מכניסה משקיע

המסחר באחד העם נחתם היום (א') בירידות של עד כ-1.6%, זאת לאחר פתיחה שלילית על רקע הירידות שנרשמו בסוף השבוע בוול סטריט, שהביאו לפתיחת פערים שליליים משמעותיים במניות הדואליות. חברות הסלולר המשיכו לצנוח גם היום. נציין את סלקום ופרטנר שהשילו מערכן כ-6%. מחזור המסחר הסתכם היום ב-835 מיליון שקל.

מדד ת"א 25 נעל את שבוע המסחר ביום חמישי עם ירידה של 1.98% ונקבע על רמה של 1081.74 נקודות. האופטימיות שהייתה אצל זיו סגל, המנתח הטכני של "גלובס", התחלפה לה השבוע לפסימיות זהירה. סגל מעריך כעת שאנחנו צפויים להתפתחות של גל ירידה במידה והמדד יירד מרמתו הנוכחית, בעוד שההתנגדות כלפי מעלה תעמוד על רף ה-1,100 נקודות.

"סביר שאזור ה-1,100 נקודות ישמש עכשיו רמת התנגדות ואם לא הוא אז אזור ה-1,125 נקודות. הכיוון הכללי של גרף סיום המסחר ביום חמישי הוא למטה", כתב סגל בסקירה השבועית שלו. "כל מהלך ירידה מהאזור הזה יחזק את ההסתברות להתפתחות גל יורד משמעותי, זאת משום שהוא יאשר את פריצת קו המגמה העולה ויפחית את ההסתברות שתתברר כפריצת סרק".

המועצה האירופאית והבנק המרכזי האירופי עובדים על תוכניות למניעת סערה שפרישה אפשרית של יוון מגוש האירו תחולל, כך אמר שלשום ראש לשכת הסחר האירופאית, קארל דה גוחט. שני הגופים הללו "עובדים על תרחישי חירום במקרה שיוון לא תעמוד בזה", צוטט דה גוחט על ידי עיתון בלגי.

מנהיגי ה-G8 בודדו את מרקל

אולם ההודעה שפורסמה אמש מפגישת מנהיגי מדינות ה-G8 אמורה להפחית את הדיבורים לגבי יציאה אפשרית מגוש האירו. בהודעה נכתב שמנהיגי ה-G8 מסכימים ביניהם שיוון חייבת להישאר בגוש האירו. בנוסף על כך המנהיגים הסכימו על הצורך בקיום תוכניות שנועדו להפחית את החובות של המדינות השונות באירופה, ובמקביל להנהיג תוכניות שיעודדו צמיחה במדינות הללו.

"זה היה דו-קרב בין שני אקדוחנים מנוסים וקרי מזג, אובמה ומרקל, ואובמה ניצח בלי לשלוף כלל, רק מפני שניצבו לצידו אקדוחנים אחרים, נחושי החלטה כמותו", אמר אמש אנליסט. "למרקל לא היתה ברירה אלא להשליך את אקדוחה". ובפרשנות ב"ניו יורק טיימס" נאמר: "היה נדמה שהקנצלרית מרקל, שתומכת בהידוק פיסקלי, ושצריכה להתמודד עם התנגדות אזרחיה לכל סיוע נוסף על חשבונם לחברות החלשות באיחוד, נמצאת לבדה נגד כל העולם".

משפט המפתח של ההודעה המשותפת הוא: "מוטלת עלינו חובה לקדם צמיחה ומקומות עבודה (חדשים)". בכל זאת, המאבק התוך-אירופי המתמשך בין ריסון פיסקלי, כלומר קיצוץ מכאיב בהוצאות הממשלתיות, לבין עידוד הצמיחה, כלומר הזרמת כספים למשק תוך הגדלת הגירעון הממלכתי, עדיין רחוק מהכרעה. ההודעה המשותפת נותנת ביטוי לעמדת גרמניה, אבל בהסתייגות משמעותית, שמבליטה את בידודה הגובר של ברלין בגוש האירו: יש למצוא פיתרון לגרעונות התקציביים של המדינות החברות, אבל פתרונות אלה, בהכרח קיצוצים, "חייבים להביא בחשבון את התנאים הכלכליים, שמשתנים תדיר, ולשמש בסיס ליצירת ביטחון ושיקום כלכלי".

דנקנר מוכר 50% מכלל תעשיות

שוק התקשורת המקומי המשיך לרכז את מירב תשומת הלב של המשקיעים, על רקע כניסתם של מפעילים חדשים לשוק (אלון סלולר, גולן טלקום) ופריצתן של החברות הוותיקות עם מסלולים חדשים ואטרקטיביים לאור התחרות המתגברת וגרמו לירידות חדות במניות של חברות התקשורת הוותיקות. נציין את בזק , הוט , סלקום ופרטנר .

גם קבוצת אי.די.בי המשיכה לעמוד במוקד, לאחר שנודע כי נוחי דנקנר מוכר 50% מכלל תעשיות לפי שווי של כ-2.5 מיליארד שקל. דנקנר התבטא אמש במהדורת סוף השבוע של ערוץ 2 לגבי מצבה של הקבוצה. בשיחה ראשונה עם "גלובס" לאחר ההודעה על העסקה אומר דנקנר כי יש לקבוצה מספיק נזילות לעמוד בהחזר החובות עד סוף שנת 2014, ומפרט את תוכניותיו לעתיד. דנקנר מסביר כי אחרי התמורה שתקבל אי.די.בי מעסקת כלל תעשיות תעמוד הקבוצה על יתרות מזומנים של 2.66 מיליארד שקל. מיזוג כור ודסק"ש יגדיל היתרות ב-400 מיליון שקל ודיבידנדים שיתקבלו מכלל ביטוח יזרימו עוד כ-300 מיליון שקל. בשורה התחתונה, הקבוצה תעמוד עם יתרות מזומנים של כ-3.35 מיליארד שקל, כאשר היא צריכה לפרוע אג"ח בכמיליארד שקל השנה, 1.3 מיליארד שקל בשנה הבאה ו-1.2 מיליארד שקל ב-2014. היקף חוב האג"ח המצרפי של אי.די.בי אחזקות והחברה הבת אי.די.בי פתוח עומד על כ-6 מיליארד שקל. (לראיון המלא עם דנקנר)

בתגובה לעיסקה ולדברי דנקנר נרשמות עליות חדות מאוד במניות כלל תעשיות , דיסקונט השקעות ואגרות החוב של קבוצת אי.די.בי.

חברת נוספת מקבוצת אי.די.בי, כלל ביטוח , סיכמה הבוקר את הרבעון הראשון של השנה עם עלייה של 48% ברווח הנקי לבעלי המניות, שהסתכם בכ-43 מיליון שקל בהשוואה לכ-29 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2011.

הכשרה אנרגיה שבשליטת עופר נמרודי, השותפה בקידוחי "שרה" ו"מירה", הודיעה לבורסה כי הקרן השוויצרית VNG תשקיע בחברה 20 מיליון דולר (כ-77 מיליון שקל) כנגד 97,215,290 מניות רגילות של החברה בשער 79 אגורות למניה, נמוך ממחיר הפתיחה הבוקר בתל אביב. מועד העסקה נקבע ל-5 ביוני.

שותפות חיפושי הנפט והגז מודיעין פרסמה ביום חמישי את דוחותיה הכספיים לרבעון הראשון של 2012. מודיעין, המחזיקה בין היתר ברשיונות "מירה" ו"שרה", רושמת בשורה התחתונה הפסד כולל של 453 אלף דולר, זאת לעומת הפסד כולל של 2.5 מיליון דולר ברבעון המקביל ב-2011.

מינהל התרופות והמזון בארה"ב, ה-FDA , העניק ביום חמישי לטבע אישור לשיווק הגרסה הגנרית ל"פלאוויקס" שמשווקת על ידי בריסטול-מאיירס סקוויב וסנופי. ה-Plavix, בעלת מכירות שנתיות של כ-6.8 מיליארד דולר (לפי נתוני IMS), מיועדת למניעת התקפי לב, שבץ מוחי ואירועים דומים לחולים הסובלים ממחלות לב וכלי דם שונות, בעיקר קרישת דם.

טבע רשמה ירידה חדה עקב פער שלילי. גם פריגו , פרטנר, סלקום, מלאנוקס , נייס , וטאואר יורדות עקב פערים שליליים. מנגד, מניות הבנקים רושמות עליות. נציין את לאומי ופועלים .

האנליסט ג'יי סריבסטה מבית ההשקעות צ'רדן מציב מחיר יעד של 2.5 דולר למניית טאואר, מחיר המשקף עלייה פוטנציאל לזינוק של 204%. מניית טאואר נפלה בכ-13% בשני ימי המסחר האחרונים בוול סטריט, לאחר שפרסמה דוחות כספיים מאכזבים בשורה העליונה בשבוע שעבר. סריבסטה טוען כי טאואר אמנם הציגה הכנסות מאכזבות ותחזית פושרת לרבעון השני של השנה, אולם הוא מעודד מאפשרויות הצמיחה של החברה באסיה לאחר רכישת המפעל של מיקרון.

חברת הביומד קמהדע דיווחה הבוקר על תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון של 2012 ועוברת לדווח במטבע הדולר, מטבע הפעילות העיקרי של החברה. קמהדע מדווחת על הכנסות של 19.6 מיליון דולר, גידול של 55% בהשוואה להכנסות של 12.6 מיליון דולר ברבעון המקביל.

[לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח][לאתר קרנות]