נעילה מעורבת באחד העם; אי.די.בי מחקה ירידה של 8.5%

נוחי דנקנר, בעל השליטה באי.די.בי רכש מניות של החברה בהיקף של 2.5 מיליון שקל ■ אופציות המעו"ף לחודש מאי פקעו ברמה של 1,048.78 נקודות למדד ת"א 25 ■ אל-על, הראל וכלל תעשיות פרסמו דוחות

יום המסחר בבורסה של תל-אביב ננעל היום (ה') במגמה מעורבת, זאת למרות עליות בשוקי חו"ל. הבוקר בפתיחת המסחר פקעו אופציות המעו"ף לחודש מאי ברמה של 1,048.78 נקודות למדד המעו"ף. מניית טבע עולה למרות שהחברה הורידה תחזיות ל-2012. אי.די.בי מחקה ירידות של 8.5% וסיימה בעליות של 1.5%.

באירופה נרשמות היום עליות שערים אך המסחר בוול סטריט נפתח בירידות,זאת, על רקע דיווחים בתקשורת הזרה על הסכמות בקרב מנהיגי אירופה בדבר נקיטת צעדים לעידוד הצמיחה בגוש האירו, לרבות השימוש באג"ח כלל-אירופיות. עם זאת, גרמניה עדיין מתנגדת לאג"ח כלל-אירופיות, אך בימים הקרובים תתבהר התמונה עם סיומה של הפסגה בבריסל.

בארה"ב פורסמו בצהריים נתוני מאקרו מאכזבים קמעה: הזמנות מוצרים בני קיימא עלו ב-0.2% באפריל, בעוד שבשוק ציפו ל-0.3%. כמו כן, התביעות השבועיות לדמי אבטלה ירדו ל-370 אלף בשבוע החולף, בעוד שאנליסטים ציפו ל-365 אלף תביעות.

טבע הורידה תחזיות

מנכ"ל טבע ג'רמי לוין הוריד היום את תחזיות הרווח וההכנסות של החברה לשנה זו, אולם מסר כי בסוף השנה יציג תוכנית אסטרטגית חדשה לחברה. המניה נפלה ב-13% מה-9 במאי, אז פרסמה טבע דוחות ולוין סירב למסור תחזיות, כך שהיום הוא פיזר את הערפל. (לסיפור המלא)

עונת הדוחות המקומית נמשכת. קבוצת הראל דיווחה אתמול לאחר סיום המסחר כי ברבעון הראשון עלו הרווחים של הקבוצה בחדות, ל-288 מיליון שקל, לעומת 79 מיליון שקל בלבד ברבעון הראשון של 2011. עיקר הגידול ברווח נובע מהתשואות הגבוהות יותר בשוק ההון ובביטוחי החיים של הראל ביטוח. רווחי הקבוצה מחסכונות ארוכים וביטוחי חיים הסתכמו ברבעון הראשון ב-184 מיליון שקל, בהשוואה ל-81 מיליון שקל בלבד בתקופה המקבילה ב-2011.

ל"גלובס" נודע כי עקב הצניחה במניות אי.די.בי יפריש בנק לאומי בדוחות הרבעון הקרוב, שיתפרסמו בשבוע הבא, סכום המוערך ב-150 מיליון שקל - כרבע מחובות בעלת השליטה בקונצרן, גנדן של נוחי דנקנר, לבנק. היום דיווחה החברה כי נוחי דנקנר רכש מניות אי.די.בי ב-2.5 מיליון שקל - בעקבות זאת המניה ממחקה ירידה של 8.5% וננעלה בעליות של 1.5%.

כלל תעשיות מקבוצת אי.די.בי דיווחה הבוקר על רווח נקי של 15 מיליון שקל ברבעון הראשון, לעומת 41 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

מניות התקשורת המשיכו לרכז עניין רב גם היום, לאחר הצניחות של השבועיים האחרונים. נציין את בזק , פרטנר , הוט וסלקום . פרטנר והוט דיווחו אתמול על ירידה ברווחי הרבעון הראשון.

חברת התעופה אל על דיווחה הבוקר על תוצאותיה לרבעון הראשון של שנת 2012. ההפסד התפעולי ברבעון הסתכם בכ-24.0 מיליון דולר, כ-5.6% מהמחזור, לעומת הפסד תפעולי ברבעון המקביל אשתקד בסך כ-53.5 מיליון דולר, כ-12.6% מהמחזור. בשורה התחתונה דיווחה החברה כי ההפסד הנקי הסתכם בכ-23.5 מיליון דולר לעומת כ-43 מיליון דולר ברבעון המקביל.

חברת מדיגוס הודיעה היום כי התקבל אישור מאת ה-FDA לשיווק מערכת האנדוסקופיה SRS של החברה בארה"ב. בכוונת החברה לפעול באופן מיידי לשווק את מערכת ה-SRS בארה"ב, בהתאם לאישור ה-FDA.

צים שיווק דיווחה אמש כי ההכנסות ברבעון הראשון של 2012 הסתכמו בכ-335.9 מיליון שקל לעומת 293.3 מיליון שקל אשתקד - שיעור צמיחה של כ-14.5%. הרווח התפעולי ברבעון הסתכם בכ-13.6 מיליון שקל (4% מהמחזור). גידול של כ-18.7% נרשם ברווח התפעולי בנטרול רווחים חד פעמיים, שהסתכם בכ-12.4 מיליון שקל (3.7% מהמחזור). גידול של כ-26.9% נרשם ברווח הנקי בנטרול רווחים חד פעמיים, שהסתכם בכ-9.1 מיליון שקל.

[לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח][לאתר קרנות]