טבע הורידה תחזיות לשנת 2012; המניה קופצת

(עדכון) - החברה צופה רווח נקי של 5.3-5.4 דולר למניה על הכנסות של 20-21 מיליארד דולר ■ בשוק ציפו לרווח נקי של 5.59 דולר למניה ■ לוין: אציג תוכנית אסטרטגית רב-שנתית בסוף השנה; בטוחים שנצליח להגן על הקופקסון

מנכ"ל טבע ג'רמי לוין קיים היום (ה') שיחת ועידה והוריד את תחזיות הרווח וההכנסות ל-2012שלו. המניה נכנסה להפסקת מסחר בבורסה בת"א דקות לפני תחילת שיחת הוועידה, תוך שהיא עולה ב-1.7% לפני ההפסקה. מניית טבע נפלה ב-13% מיום פרסום הדוח לרבעון הראשון ב-9 במאי, בו לא נתן לוין תחזית מעודכנת ל-2012, ועד היום.

לוין עדכן מטה את תחזית ההכנסות של החברה ואמר כי החברה תציג רווח נקי של 5.3-5.4 דולר למניה על הכנסות של 20-21 מיליארד דולר. הוא הסביר שההאטה הכלכלית באירופה תפגע בתוצאות החברה, כאשר הצפי שלו הינו למכירות של 5.8 מיליארד דולר באירופה ומכירות של 4.2 מיליארד דולר ב"שאר העולם" (מכירות מחוץ לארה"ב ואירופה). כמו כן, שינויים אסטרטגיים בפעילות החברה בארה"ב יביאו לפגיעה של 530 מיליון דולר במכירות השנה, אולם הוא מצפה שהשינוי האסטרטגי יניב פירות בשנים הבאות. מכירות הקופקסון צפויות להסתכם ב-3.8 מיליארד דולר השנה.

לפי קונצנזוס האנליסטים בוול סטריט, טבע צפויה להציג בשנת 2012 רווח נקי של 5.59 דולר למניה, יחד עם הכנסות של 21.27 מיליארד דולר. לפני כמה חודשים, נציין, הציג שלמה ינאי את תחזיות החברה לשנה הנוכחית - כשהוא צופה רווח של 5.48-5.68 דולר למניה והכנסות של 22 מיליארד דולר.

המניה עולה בכ-2.7% במסחר המוקדם בוול סטריט.

לוין דיבר על "אתגרים" בשוק התרופות העולמי ואמר כי הוא ממשיך לבחון את כל החטיבות של טבע, כולל מערך המחקר ופיתוח. "עד סוף השנה אציג תוכנית אסטרטגית חדשה לטבע לשנים הבאות", אמר לוין. הוא גם הדגיש את הצורך בשליטה בהוצאות המימון של החברה והבטיח שקיפות מול המשקיעים.

בהתייחסו לקופקסון, תרופת הדגל של טבע לטיפול בטרשת נפוצה, אמר לוין כי "הפטנטים שלנו מאותגרים אך טבע בטוחה בחוזק הטענות שלה ונמשיך להגן על התרופה". הוא גם שיגר מסר ברור ל-FDA (מינהל המזון והתרופות בארה"ב) כשאמר כי כל גרסה גנרית לקופקסון תהיה חייבת לעבור ניסוי קליני מלא "לטובת החולים". מדובר בהליך ארוך שלוקח כמעט 3 שנים, ואם ה-FDA יאמץ עמדה זו הרי שתחרות גנרית לקופקסון תתעכב משמעותית.