פאר ויסנר נחלץ מאימת הדין: בוטלה הרשעתו בזיוף ומירמה

ויסנר, סגן ראש עיריית ת"א, הורשע כי זייף חוזה שכירות לנכס שבבעלותו במטרה לשלם ארנונה מופחתת ■ בעקבות ההחלטה יוכל ויסנר לחזור לעבודתו ■ ביהמ"ש: "מאז הפסקת פעילותו בעירייה, מורגשת פגיעה ממשית בטיפול באיכות הסביבה"

פאר ויסנר נחלץ מאימת הדין: בית משפט השלום בתל-אביב ביטל היום (ב') את הרשעתו של סגן ראש עיריית תל-אביב ויו"ר מפלגת הירוקים בעיר, המושעה מתפקידו, פאר ויסנר, שהורשע בביצוע עבירות זיוף ומירמה, והטיל עליו עונש של 250 שעות עבודות לתועלת הציבור בלבד.

בעקבות ההחלטה יוכל ויסנר לחזור לעבודתו בעירייה, ולא יוטל עליו קלון בגין מעשיו.

"ויסנר הוא אדם חיובי שתרם רבות לחברה, לא פעם על חשבונו האישי... מעדויות שנשמעו בפניי עולה כי מאז הפסקת פעילותו של ויסנר בעירייה, לאחר הגשת כתב האישום נגדו, מורגשת פגיעה ממשית בטיפול בתחום איכות הסביבה בעירייה", נימק השופט דניאל בארי את החלטתו.

לדברי השופט, הזמן הרב שחלף מאז שביצע ויסנר את המעשים, העובדה כי ויסנר לא עשה שימוש במעמדו בעירייה כדי לבצע את העבירות, וכאמור גם תרומתו הרבה לחברה שהופסקה בשל הגשת כתב האישום נגדו, מביאים לכך שיש מקום לבטל את הרשעתו בדין.

באוקטובר 2011 הרשיע השופט בארי את ויסנר (55) בביצוע עבירות של זיוף מסמך בכוונה לקבל באמצעותו דבר, שימוש במסמך מזויף וקבלת דבר במירמה. ויסנר הורשע כי זייף חוזה שכירות לנכס שבבעלותו בעיר במטרה לשלם ארנונה מופחתת, ובזיוף מסמכים נוספים שהגיש לעיריית תל-אביב.

הפרקליטות ביקשה מבית המשפט כי יגזור על ויסנר עונש מאסר שירוצה בעבודות שירות וכן מאסר מותנה וקנס. מנגד ביקשה באת-כוחו של ויסנר, עו"ד דפנה ויינברג ממשרד שפיגלמן, קורן ברק זמיר ושות', כי בית המשפט יאמץ חוות-דעת בעניינו של ויסנר שנתן שירות המבחן, ויבטל את הרשעתו.

בית המשפט קיבל, כאמור, את בקשתה של הסנגורית ואת עמדת שירות המבחן וביטל את ההרשעה.

עו"ד ויינברג הגיבה בסיפוק לגזר הדין. לדבריה, אם ויסנר היה מורשע והיה מוטל עליו קלון, הוא לא יכול היה להמשיך ולתרום לציבור, והדבר היה פוגע קשות באינטרס הציבורי.

"בית המשפט לקח בחשבון בהחלטתו את נסיבות ביצוע העבירה, ובעיקר את העובדה שויסנר לא עשה שימוש בתפקידו ובמעמדו הציבורי במהלך ביצוע העבירות", מסרה ויינברג.

לדבריה, "גם חלוף הזמן הרב מאז ביצוע העבירות מסלול חייו ונסיבותיו האישיות יוצאות הדופן של ויסנר - שהקדיש את חייו לתרומה רבת חשיבות לתחום איכות הסביבה בארץ - נלקחו בחשבון".

הזיופים של ויסנר

באוקטובר 2011 הורשע ויסנר, לאחר ניהול הוכחות, בעבירות של זיוף מסמך בכוונה לקבל באמצעותו דבר, בשימוש במסמך מזוייף ובקבלת דבר במירמה.

על-פי כתב האישום, בתקופה הרלוונטית היה ויסנר הבעלים של נכס בשטח 132 מ"ר, שהיווה חלק מבניין ברחוב חפץ חיים 10 בתל-אביב. ויסנר התקשה מאוד למצוא שוכר למבנה, ומנגד הוא נאלץ לשלם בגינו ארנונה יקרה.

על-פי כתב האישום שבעובדותיו הורשע ויסנר, כדי לפתור את מצוקתו, ערך ויסנר הסכם שכירות מזויף שלפיו הנכס הושכר למגורים תמורת 200 דולר לחודש, במטרה לשלם ארנונה מופחתת על הנכס. בנובמבר 2004 מסר ויסנר לאגף חיובי ארנונה בעירייה את החוזה המזויף, תוך שטען בכזב כי "הנכס הושכר למגורים, ולכן יש לשנות את סיווגו למגורים".

בהמשך, לאחר שבקשת ויסנר נדחתה, הוא עתר לוועדת הערר לענייני ארנונה וביקש לשנות את החלטת מנהל הארנונה, ובנוסף זייף מכתב לוועדת הערר, כאילו בעל הבניין מבקש לשנות את ייעוד הנכס למגורים. לאחר מכן פנה ויסנר לבעל הבניין ושכנע אותו להופיע בפני ועדת הערר.

לאחר שבעל הבניין הסכים לכך, הסכימה ועדת הערר לשנות את ייעוד הנכס למגורים, וזאת על בסיס מצג-השווא שיצר ויסנר, שאיפשר לו לשלם ארנונה בשיעור מופחת.