עושק הדלק: נתניהו ושטייניץ יעלו שוב את מס הבלו - רוב ההוזלה בבנזין תקוזז בחודש יולי

בחודש האחרון ירד מחיר הנפט בכ-10% - אך נהגי ישראל לא יהנו מכך ■ רה"מ ושר האוצר מתכוונים לנצל את הירידה במחיר הנפט כדי להעלות את מס הבלו בסוף החודש ב-15 אגורות לליטר, אם תוקף הצו שהפחית אותו לא יוארך

הבלו על הבנזין יעלה בסוף החודש ב-15 אגורות לליטר, אם תוקף הצו שהפחית אותו לא יוארך.

בחודש אפריל האחרון הורה רה"מ בנימין נתניהו להפחית את הבלו על הבנזין ב-12 אג' או 15 אג' בתוספת מע"מ, כדי למנוע ממחיר הבנזין לחצות את הרף הפסיכולוגי של 8 שקלים לליטר.

תוקף הצו יפוג ב-30 ביוני, ובינתיים חלה ירידה משמעותית במחיר הבנזין בעקבות ירידת מרכיב הבנזין הבינלאומי, שמהווה 40% ממחיר הבנזין בתחנות הדלק.

מבדיקת "גלובס" עולה כי מאז החודש שעבר ועד היום חלה ירידה של כ-10% במחיר הנפט - מ-106 דולר לחבית ל-97 דולר לחבית. לפיכך, בהנחה שמחיר הנפט יישאר ללא שינוי עד סוף החודש, אמור מחיר הבנזין לרדת גם בחודש יולי בכ-25 אגורות לליטר. בחודש יוני ירדו מחירי הבנזין ל-7.43 שקלים לליטר לאחר שהגיעו לשיא של 7.79 שקלים לליטר במאי.

ואולם, אם תוקף צו הפחתת הבלו לא יוארך, הירידה תהיה בשיעור של 10 אג' לליטר בלבד.

ממשרד האנרגיה נמסר כי "חישוב מחירי הדלק משקלל את ממוצע מחירי הבנזין באירופה בחמשת ימי המסחר הקודמים לשני ימי העבודה האחרונים בכל חודש - כאשר התוצאה מוכפלת בשער הדולר שביום החמישי לימי המסחר. מחירי הדלק לחודש יולי 2012 יפורסמו, ככל הנראה, ב-28 ביוני. כל מחיר שמתפרסם לפני תאריך זה הינו הערכה לא רשמית והאחריות על פרסומו ועל נכונותו מוטלת על הגורם המפרסם בלבד".

מחירי הדלק בתחנות
 מחירי הדלק בתחנות