הבורסה סגרה בעליות חדות; אבנר ודלק קידוחים זינקו

בכיר בפורום ה-G20 ל"רויטרס": "הבנקים המרכזיים מתכננים פעולה משותפת לאספקת נזילות" ■ דרמה ביוון: היום הבחירות הגורליותאושרה עסקת "תמר" וחח"י

המסחר בבורסה באחד העם נסגר היום (א') בעליות שערים חדות לאחר מגמה חיובית בוול סטריט ביום שישי, פרסום המדד הנמוך בארץ ביום שישי ולקראת הבחירות הגורליות היום ביוון ושקרוב לוודאי יחרצו את עתידה של המדינה מוכת החובות, ובציפיות לפעילות מתואמת של הבנקים המרכזיים בעולם השבוע, במקרה של "שיבוש בתוכניות". מחזור המסחר, עם זאת, נותר נמוך והסתכם בכ-600 מיליון שקל בלבד.

האסטרטג הראשי של קבוצת איילון, יניב פגוט, מציין היום בנוגע ליוון כי "אנו סבורים כי החששות והתקוות סביב תוצאות הבחירות ביוון מוגזמים וכי ניתוח הנתונים הציבוריים העומדים לרשות הכלל המשקללים את הרטוריקה של מנהיגי שלושת המפלגות הגדולות ביוון יחדיו עם רצון העם המובא בסקרים להיוותר בגוש האירו ולשפר תנאי חבילת הסיוע מלמד כי בתסריט המרכזי ישארו היוונים בגוש האירו הן תחת שלטון קואליציה בראשות הדמוקרטים החדשים והן תחת קואליציה סימפטית פחות לגוש האירו בראשות מפלגת השמאל הרדיקאלי Syriza".

לפני הבחירות ביוון, עלה רף הספקולציות בשווקים לפיהן בנקים מרכזיים בעולם יצאו השבוע בפעולה מוניטארית משולבת ומתואמת במקרה שהמצב "ישתבש" על רקע תוצאות הבחירות במדינה והחשש מהאטה כלכלית באירופה ובעולם כולו.

באירופה, כאמור, מרכזות היום הבחירות הכלליות ביוון את תשומת הלב העולמית, שכן תוצאות הבחירות הללו ייקבעו את עתידה של המדינה והישארותה בגוש האירו. לפי מרבית ההערכות, תיאלץ יוון להודיע על פרישה מגוש האירו במידה ומפלגת השמאל "סירציה" בראשות אלכסיי ציפרס תנצח בבחירות. אולם, סקרים מחתרתיים שנערכים לאחרונה ביוון מצביעים על יתרון קל למפלגת "הדמוקרטיה החדשה" בראשות אנטוניס סמאראס.

בשל כך הזהיר אתמול יו"ר פורום שרי האוצר של גוש האירו וראש ממשלת לוקסמבורג ג'אן-קלוד יאנקר את היוונים מפני בחירה במפלגות השמאל הרדיקלי. במהלך ראיון שהעניק לעיתון אוסטרי, טען יאנקר כי מי שיסבול בראש ובראשונה ממהלך שכזה יהיו היוונים עצמם. יאנקר הוסיף גם שלא ניתן יהיה לצפות את ההשלכות הצפויות ממהלך שכזה.

"מגמת המעו"ף היא ירידה"

"הממוצע ל-200 יום שימש רמת התנגדות מוצלחת בשבוע שעבר ובלם את מהלך העלייה האחרון כך שהגדרת המגמה של המעו"ף היא מגמת ירידה", כתב זיו סגל, המנתח הטכני של "גלובס", בסקירה השבועית שלו. "מהלך מתחת ל-1,040 נקודות יתן למגמת הירידה דחיפה משמעותית. ההתנגדות כלפי מעלה נשארת ב-1,100 נקודות".

בזירת המאקרו המקומית, התפרסם ביום שישי מדד המחירים לצרכן של חודש מאי ונותר ללא שינוי, זאת בניגוד לתחזיות שניבאו עלייה של 0.3%-0.4%. האינפלציה השנתית (12 חודשים אחרונים) עומדת על 1.6%, מתחת לאמצע יעד יציבות המחירים שקבעה הממשלה (1%-3%). נציין רק שמאז תחילת השנה עלה המדד ב-1.3% (ינואר-מאי).

רשות החשמל אישרה את ההסכם עם תמר - השותפויות זינקו

רשות החשמל אישרה ביום חמישי בערב את הסכמי הגז בהיקף של 20 מיליארד דולר ואף יותר לתקופה של 15 שנים, בין שותפויות קידוח "תמר" ובין חברת החשמל ויצרני החשמל הפרטיים - וזאת בכפוף למילוי שורת תנאים שיפגעו משמעותית ברווחיות פרויקט "תמר" - פגיעה של כמיליארד דולר, אך ישפרו את מצבם של לקוחות "תמר" - חברת החשמל והיצרנים הפרטיים כאמור. השותפות הישראליות בקידוח "תמר" הן: ישראמקו , אבנר ודלק קידוחים .

סלקום ופרטנר ובזק ריכזו עניין רב לאחר שוועדת הכלכלה אישרה היום את הרפורמה בציוד קצה סלולרי של שר התקשורת.

הזדמנות ישראלית דיווחה היום לבורסה על פרוספקט נוסף ברישיונות פלאג'יק עם פוטנציאל לגילוי של 530 מיליון חביות נפט נוספים על מה שדיווחה לפני שבועיים.

שופטת המחלקה הכלכלית בבית המשפט המחוזי בתל-אביב, רות רונן, דחתה היום על הסף את הבקשה לאישור תביעה נגזרת נגד בזק , אלוביץ' וחברי דירקטוריון החברה, בטענה כי בזק פגעה בבעלי המניות שלה, בכך שנטלה בשנים האחרונות הלוואות-עתק כדי לאפשר חלוקת דיבידנדים של מיליארדי שקלים.

טבע , חברת התרופות הגנריות הגדולה בעולם, דיווחה ביום חמישי על תוצאות מוצלחות בניסוי שלב III שערכה בתרופת הקופקסון, תרופת הדגל שלה לטיפול בטרשת נפוצה. טבע ערכה ניסוי גדול שהקיף 1,400 חולים ב-155 מרכזים רפואיים. היא מצאה שהקופקסון, כאשר ניתן 3 פעמים בשבוע במינון של 40 מ"ג, הצליח להפחית את ההתקפים בקרב חולי טרשת נפוצה (ARR) ב-34.4% - ולמעשה עמד ביעדי הניסוי, תוך שמירה על יעדי הבטיחות של התרופה.

אבוג'ן ו-Rasi Seeds, חברה הודית מובילה לייצור ושיווק של זרעי אורז וגידולים חקלאיים נוספים, הודיעו היום על חתימת הסכם שיתוף פעולה להעלאת יבול ועמידות ליובש באורז. במסגרת שיתוף הפעולה, גנים, אשר התגלו על-ידי אבוג'ן כבעלי פוטנציאל לשיפור תכונות אלו, ישולבו על-ידי Rasi Seeds בצנרת הפיתוח (pipeline) שלה במטרה לפתח זני מכלוא של אורז משופר.

[לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח][לפורטל הפיננסי]