יוסי מימן ביקש לדחות חובות ערוץ 10; שטייניץ יכריע

מדובר בחובות המסתכמים ב-45 מיליון שקל ■ בתום הישיבה החליטה מועצת הרשות השנייה להמליץ לשר האוצר כי ידחה את חובות הערוץ למדינה ב-2013-2014 ■ מימן: אם החובות לא יידחו - הערוץ ייסגר

יוסי מימן, בעל המניות המרכזי בערוץ 10, הגיע אתמול (ב') לפגישה עם חברי מועצת הרשות השנייה וביקש את עזרתם בדחיית החובות של הערוץ למדינה, העומדים על 45 מיליון שקל. "אנחנו בדקה ה-90", אמר מימן והוסיף כי אם הרשות השנייה לא תעזור בעלי המניות יאלצו לסגור את הערוץ. בתום הישיבה החליטה מועצת הרשות השנייה להמליץ לשר האוצר כי ידחה את חובות הערוץ למדינה ב-2013-2014.

מועצת הרשות השנייה קיימה אתמול דיון על חובות ערוץ 10 למדינה בגין תמלוגים ודמי זיכיון. כפי שפורסם לראשונה בגלובס בשבוע שעבר, המועצה דנה באפשרות כי תמליץ בפני משרד האוצר לדחות או לפרוס את תשלומי החוב למדינה בסך 45 מיליון שקל ל-2014-2015. את המהלך בתוך המועצה לפנות לשר האוצר יובל שטייניץ, הוביל בשבועות האחרונים יו"ר ועדת הטלוויזיה ברשות השניה, יעקב שחם. בנוסף למימן הגיעו לדיון גם המנכ"ל היוצא יוסי ורשבסקי, סגן יו"ר הדירקטוריון, אבי בלשניקוב, חברת הדירקטוריון, מיכל גרייבסקי, וכן המנכ"ל החדש יואב הלדמן.

במהלך הישיבה סיפר מימן על כל ההשקעות שנעשו בערוץ מאז הקמתו כאשר הוא מזכיר כי בערוץ הושקעו למעלה מ-1.3 מיליארד שקל לאורך השנים. מימן הוסיף ותיאר את התקופות הקשות שעברו על הערוץ כולל מצב הפרסום בתעשייה מאז המחאה החברתית בקיץ שעבר. בין היתר אמר מימן כי הערוץ נמצא כיום בדקה ה-90 שלו וכי אם מועצת הרשות לא תעזור לבעלי המניות בדחיית החובות, דבר שימנע ממנו השגת משקיע חדש ורישיון, הערוץ ייאלץ להיסגר. המנכ"ל לשעבר, יוסי ורשבקי, שהתפטר במפתיע לפני מספר שבועות, נפרד מחברי המועצה וביקש פעם נוספת כי יעזרו להציל את הערוץ".

בסוף הישיבה החליטה המועצה כי תפנה למשרד האוצר ותמליץ על הדחייה. אם משרד האוצר יסכים להצעת הדחייה, שתאפשר אורך נשימה של שנתיים-שלוש נוספות לערוץ, תוגש הצעה לתיקון חקיקתי שיאפשר רגולטורית את הדחייה. משמעות דחיית תשלום החוב לשנים הבאות היא שערוץ 10 יוכל לקבל הרישיון כבר מינואר 2013 - דבר שיהפוך אותו לאטרקטיבי יותר לכניסת משקיעים חדשים. יחד עם זאת, עם הערוץ יבקש לעבור לרישיון הוא יצטרך לשלם את חוב השוטף שלו למדינה שעומד כיום על 6 מיליון שקל.

יו"ר ועדת הטלוויזיה ברשות יעקב שחם שהוביל כאמור את המהלך אמר היום לגלובס כי "זהו. אפשר לומר שהגענו לרגע האמת. עכשיו אנחנו חייבים לעשות הכל כדי שערוץ 10 לא ייסגר. הפעם המפתח נמצא אצל שר האוצר יובל שטייניץ. רק החלטת שלו שתיתן אור ירוק לתחילת הליך מזורז לשינוי חקיקה שיאפשר את דחיית החוב של ערוץ 10, תביא לתחילת הדרך להצלת הערוץ".

עוד אמר שחם כי לצערו שלושה משקיעים שגילו עניין בערוץ במהלך השנה האחרונה כבר נעלמו. "יש כיום משקיע חדש ורציני שמגלה עניין", הוא הוסיף, "אסור לגרום לכך שגם משקיע זה יחזור הביתה. להערכתי , זה המשקיע האחרון שיכול להציל את הערוץ. האפשרות השנייה תהיה סגירת הערוץ חלילה - דבר שיטיל כתם ענק על כל אלה שהתעלמו, לא סייעו, ולא איפשרו להציל את הערוץ", אמר שחם שציין גם כי "כיום יש את הסיכוי הגדול לשנות את מפת הטלוויזיה המסחרית כאשר שתי קבוצות חזקות יתחרו אחת בשנייה. מצד אחד "קשת" ומצד שני המשקיע החדש יחד עם ערוץ 10 ורשת. שר האוצר חייב לעשות הכל כדי לסייע לדחיית החוב".

ממועצת הרשות השניה נמסר כי "מוטלת על המועצה האחריות לדאוג לאכיפת מחויבויות בעלי הזיכיון ולפיכך ככל שלא יתבצע תיקון חקיקה עד סוף מושב הקיץ של הכנסת תתכנס המועצה בשנית לבחון את צעדי האכיפה שיינקטו על ידה".

מערוץ 10 נמסר בתגובה כי "בשנים האחרונות ערוץ 10 עמד בכל מחויבויות התוכן ואף השלים את מחויבויות העבר בתחום התוכן מסוגה עילית. כל הגורמים המקצועיים תומכים בפתרון סוגיית תשלומי העבר של דמי זיכיון ותמלוגים. ערוץ 10 הנו גורם חשוב לתעסוקה בענף ההפקות והטלוויזה, ליצירה הישראלית ולשיח הציבורי, והוא מספק תוכן טלוויזיוני חינם יום יום ליותר משליש מציבור צופי הטלוויזיה בישראל. אנחנו קוראים לממשלת ישראל לאמץ מתווה לפתרון המקובל על כל הגורמים המקצועיים".