המיליארדר יעקב אגם בוחן השקעה ברשת או ערוץ 10

אגם, המיליארדר הישראלי-בריטי בעל הפרייבט אקוויטי ורטיקל, בוחן כניסה לרשת, לערוץ מורשת ועפ"י ההערכה גם לערוץ 10 ■ מנכ"ל רשת ערך בפניו פרזנטציה

מנכ"ל זכיינית ערוץ 2 רשת, אבי צבי, ערך פרזנטציה בפני איש העסקים הישראלי-בריטי יעקב אגם על מנת לגייסו כמשקיע לזכיינית. ל"גלובס" נודע כי צבי נפגש עם אגם בצרפת בראשית חודש מאי, וערך בפניו מצגת על ההווה ועל עתידה של רשת, המשדרת בערוץ 2 בין הימים רביעי עד שבת. על-פי גורמים המקורבים לרשת, המצגת הייתה "מוצלחת מאוד".

אגם (לא הפסל הנודע), ישראלי במוצאו וקיבוצניק בעברו, עומד בראש קרן הפרייבט אקוויטי "ורטיקל", אותה הקים לפני כשני עשורים. בסיס הקרן הוא בלונדון, והיא משקיעה בעיקר בחברות היי-טק, מחשוב ופרמצבטיקה.

לפי הערכות, הונו של אגם, בשנות ה-50 לחייו, נאמד במאות מיליוני דולרים. לפי הידוע, הוא צבר חלק מהונו דרך עסקות מוצלחות שביצע ברשתות מזון איטלקיות, ובחברת מדיה גרמנית, ככל הנראה RTL. אגם מיוצג בישראל על-ידי מנכ"ל רשות השידור לשעבר, מוטי שקלאר.

כמו כן, לא מן הנמנע כי אגם ערך פגישות הקשורות בערוץ 10, והוא המשקיע המסתורי אשר עשוי להיות מי שיציל את הערוץ, אם חובותיו יידחו על-ידי הדרג הפוליטי.

התעניינות של אגם בשתי הזכייניות יכולה לטמון בתוכה גם את האפשרות כי כניסתו כמשקיע תאחד את שני הגופים, ייתכן שאל תוך ערוץ 10.

בימים אלה מצוי ערוץ 10 במציאות קשה, לאור העובדה שלא נמצא פתרון לתשלום כ-60 מיליון שקל למדינה, והערוץ ניצב בסכנת סגירה.

בתוך כך נודע כי שקלאר עומד בראש קבוצה, מאחוריה עומד אגם, אשר מתמודדת במכרז להקמת ערוץ מורשת בכבלים ובלוויין.

רשת מבקשת לרענן את מבנה הבעלויות שלה לאור העובדה שבעלי המניות, אביב גלעדי ופולאר תקשורת, אינם משקיעים כסף בזכיינית כבר חודשים ארוכים, דבר המקשה את התנהלותה.

באחרונה נודע כי בקשות של בעל השליטה ברשת, אודי אנג'ל, להגיע להסדר בוררות עם הצדדים, שיביא להזרמה של עוד כסף לזכיינית, נדחה על-ידן על הסף. החברה, שידעה כמו כל שוק הטלוויזיה המסחרית קושי כלכלי החל מהחציון השני של 2012, חייבת לבנקים עשרות מיליוני שקלים.

ברשת ובערוץ 10 סירבו להגיב. את תגובת מוטי שקלאר לא ניתן היה להשיג.